Thailendarne har pengar

Er ikke dei fattig svenskane ??? Det er over 10 % arbeidsledig i Sverige Og hadde ikke vert for alle svensker som jobber i norge ca.20 % , så hadde det vert 30 % arbeidsledig i Sverige. Thailand som dere sier , er så fattig ,Men dei har bare 1% arbeidsledig, så her er arbeid til alle man. som vill arbeida.
Ja tro fan att jag hade vart arbetslös om jag bott i Sverige. Gått på socialbidrag och ätit kattmat.

Men nu bor ja i Pattay så lite bättre... men inte mycke

20230809_160337.webp

Brodern har lagt in en bild på sitt pass för något år sedan, jag raderade den bilden. Pga att jag ville inte att hans personuppgifter skulle vara tillgängliga.

Han har ju även lagt in en bild från 90-talet. Det avvikande på den var att det fanns bilar som började tillverkas 2011 på bilden.
Eller bilden han lade in på en finlandsfärja som han hade tagit till Thailand.
Trovärdig, nä!

/ SatanG

Nej, men det skulle bevisa att du har besökt Thailand under den tid som du ofta skriver om. Inte för att jag skulle vara intresserad, men det verkar finnas ett flertal på forumet som är.

Japp intresseklubben noterar och memorerar friskt.

Nästan så man tror att det gått prestige i att avslöja BTTs lögner.

Fast på denna sajten är det ganska lugnt.

Det var värre med drevet på maipenrai.

BTT

Japp intresseklubben noterar och memorerar friskt.

Nästan så man tror att det gått prestige i att avslöja BTTs lögner.

Fast på denna sajten är det ganska lugnt.

Det var värre med drevet på maipenrai.

BTT
Jag säger det än en gång, det står var och en fritt att lägga in bilder här. Sanning eller inte, många är ju anonyma och kan ljuga sig blåa här om det nu är ett nöje. Om BTT talar sanning eller fabulerar är egentligen betydelselöst för det kan vem som helst göra.

Jag säger det än en gång, det står var och en fritt att lägga in bilder här. Sanning eller inte, många är ju anonyma och kan ljuga sig blåa här om det nu är ett nöje. Om BTT talar sanning eller fabulerar är egentligen betydelselöst för det kan vem som helst göra.
De flesta lägger sällan in bilder så det är inte så viktigt för övriga.

Men underhållande är det när det fabuleras om resor i framtiden tillsammans med Selma.

Du menar då att all historia från innan kameran uppfanns inte är trovärdig?

Alla skrifter från det förflutna är då inte värda någonting om inte bildbevis finns?

Och alla vittnesmål i domstolar ex är inte trovärdiga?

Att fotografera har aldrig varit mitt intresse. Jag kan om så behövs ta foton med mobilkamera men inget jag normalt gör.

Jag tog lite foton på 90 talet i Pattaya men dom fotona försvann på mitt rum när jag blev haffad av immigration och blev utvisad från Thailand 2003.

Och jo jag är alltid förvånad över att det jag har skrivit om tiden i Pattaya och övriga Thailand ifrågasätts och ibland har pekats ut som lögner eller påhitt. Jag har blivit kallad både mytoman och sinnessjuk på div forum.
Jag är varken sinnesjuk eller mytoman.
Allt som jag berättat om i div minnesberättelser är sant.
Det är möjligt att det jag upplevde i Pattaya under åren 1995-2003 kan verka osannolikt för den vanlige turisten och det var ofta en galen tid men ljugit om något har jag aldrig gjort.

BTT
Dom tre första frågorna kan man nästan tro de kommer från @apknug :laugh2:
Om det nu är som du säger att dina bilder försvann 2003 och många är skeptiska till det du skriver.
Och även om nu inte fotografering är ditt stora intresse så varför passade du då inte på att ta en bild 2016 när du besökte soi 7 och 8 i Pattaya (för då var ju kameran uppfunnen).
Det hade väl varit ett ypperligt tillfälle att täppa igen truten på alla dina belackare.
Men du glömde väl mobilen hemma just den resan:)
Eller du kanske vill behålla ditt (trademark) som @andrejsdenruskige uttrycker det?

Jag betvivlar inte att du varit i Thailand men jag (tror) att du överdriver antalet tillfällen.
Och jag beskyller dig varken att vara sinnessjuk eller mytoman men jag har en känsla av att du skarvar en hel del i dina historier:nod:

Om det nu är som du säger att dina bilder försvann 2003 och många är skeptiska till det du skriver.
Och även om nu inte fotografering är ditt stora intresse så varför passade du då inte på att ta en bild 2016 när du besökte soi 7 och 8 i Pattaya (för då var ju kameran uppfunnen).
Det hade väl varit ett ypperligt tillfälle att täppa igen truten på alla dina belackare.
Eller du kanske vill behålla ditt (trademark) som @andrejsdenruskige uttrycker det?

Jag betvivlar inte att du varit i Thailand men jag (tror) att du överdriver antalet tillfällen.
Och jag beskyller dig varken att vara sinnessjuk eller mytoman men jag har en känsla av att du skarvar en hel del i dina historier:nod:

Andrejsdenruskige är en ytterst lömsk person dessutom (älskar att prata om mig själv i tredjeperson)
Jag har faktiskt sett BTT’s biljetter med Air China för två personer, det var på vippen att jag inte avbokade biljetten åt honom där och då, men inte ens jag är så jävlig.

Jag tror att BTT själv kan bekräfta att det här är den biljetten han hade.
Tråkigt nog så blev inte den resan av då han avbokade resan själv (så att jag slapp göra det).
Jag kommer inte ihåg detaljerna eller historiken då jag inte lägger sådant på minnet.

@Broder Tuk Tuk

IMG_9228.webp

Edit: 2:a till 27:e februari 2020 var resan tänkt att äga rum.

Minns faktiskt inte om mobilen var medtagen 2016 men oavsett vilket så var ju Berit med på resan och att då springa och fotografera barerna på soi 7 ex hade känts lite kinky.

Och sen jag överdriver inget. Har blivit ca 25 flygningar till Thailand genom åren och en sammanlagd tid i landet på ca fyra år. Jag kan ju inte exakt minnas tiden sammanlagt men 4 år är grovt räknat.

BTT
Det är bra Brodern!

Det är dags för Broderns största MPR forumträff i Naklau snart va?

När åker du ner?

Vad finns det för intressant på soi 7 att fotografera förutom barer?

Flipper House kanske och en seven eleven butik plus restaurangen som ligger i hörnet av den lilla gatan mot soi 8.

Har man tillbringat åratal på gatan känner man ju till det mesta.

BTT
Var du och Berit endast på soi 7 hela resan?
Varför var ni inte runt omkring i Thailand?
Berit kanske giller soi 7 lika mycket som dig?

Precis, så enkelt att få tyst på tvivlarna.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar
5 K