A
Anonymius
Gäst
Detta är är en typisk tråd, där man kommer att hamna galet oavsett hur man än svarar ;D ;D ;D ;D
Så jag avstår
Mvh Peter
Så jag avstår

Mvh Peter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.

"legolas " sa:Och Jo-be!!! vet du vad... det som Insayt INTE vågade hoppa på var det som faktiskt är sant... Jag tror att i alla sanningar så finns det ett korn av sanning.... de som förnekar det har nog inte kollat läget ordentligt!!
tror att du är något på spåren där med: "Och kvinnorna tappar konceptet och springer två-tre ggr fram och tillbaka".... se bara när de shoppar......
hahaha....
För ett par timmar sedan pratade jag med en Isan-thailänska, som nyligen har flyttat hem från Skåne. Där i Skåne hade hon haft en SFI-lärare från Stockholm. Hon har lärt sig en hel del svenska, men hon tycker det är s g s omöjligt att förstå då skåningar pratar"Rolf " sa:Lite sk. ordspråk om fördomar
-cut-
Om alla talade som smålänningar skulle ingen ha svårt att förstå.
-cut-
"Lunkan " sa:För ett par timmar sedan pratade jag med en Isan-thailänska, som nyligen har flyttat hem från Skåne. Där i Skåne hade hon haft en SFI-lärare från Stockholm. Hon har lärt sig en hel del svenska, men hon tycker det är s g s omöjligt att förstå då skåningar pratar
F ö - Innan någon igen hävdar att alla Isantjejer är bartjejer - Hon har nyss flyttat tillbaka till Thailand, för hon kom på att han är butterfly man. Innan hon flyttade till Sverige hade hon en frisersalong i Sakon Nakhon, och träffade sin exman genom en datingsite och inte genom bar.
Och till de som hävdar att alla är bartjejer - Iofs kan det såklart förekomma att någon satsat på "sidoinkomst", men hur troligt är det att många:
-först skulle satsa på högre utbildning, och sedan minska sitt "sinsod"-värde genom att bli bartjej?
-har hunnit med högre utbildning, OCH jobbar som t ex lärarinnor eller sjuksköterskor INNAN de är 30, och också skulle ha varit iväg och jobbat som bartjejer?
Nu kommer jag inte ihåg procentsatsen sysselsatta totalt inom thailänska nöjesidustrin, men det är betydligt färre än alla thailänskor![]()
"Berralund " sa:Nu är du i full färd med att snacka skit igen. Snacka om fördomar. Jag råkar vara från Skåne, talar flytande skånska, min familj och mina kompisar är också skåningar. Att thailändskor skulle ha problem med skånskan är ren och skär BULLSHIT. Min fru (från Isaan) har inga problem med att förstå mig, min familj och mina bekanta. Det har inte hennes thaikompisar där hemma heller.
Men både hon och jag har väldigt svårt för folk som bara pratar en massa skit överall om sånt dom egentligen inte har den blekaste aning om. En säger så - Fine, då måste det vara så i Lunkans negativa värld. Nu är jag så hjärtligt trött på ditt skitsnack och din negativa attityd att det står mig upp i halsen.![]()
![]()
Det räcker nu Lunkan, LÄGG AV!!

"Gazton " sa:Och med de orden, landade ännu ett karma på din skuta min vän![]()