SV: Fördomar av godo, eller av ondo????

• Trådstartare Trådstartare Anonymius
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonymius

Gäst
Detta är är en typisk tråd, där man kommer att hamna galet oavsett hur man än svarar ;D ;D ;D ;D

Så jag avstår :angel:

Mvh Peter

Barn är blinda och döva vid lek!
Nervösa fruntimmer och kvinnorna tappar konceptet och springer två-tre ggr fram och tillbaka,
Handla i övrigt som vid möte med spårvagnar!!!
(fruntimmer och barn ska klassas som spårvagn) ;D :D ;D

Hahaha!!! Älskar gammel svenskan och dess beskrivning av människor och deras beteende... ;D :D ;D Jo-Be

Lite sk. ordspråk om fördomar

Helst av allt skulle jag vilja flytta till ett land där dom inte tar emot invandrare.

Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar.

Å så en liten till Gazza:
Om alla talade som smålänningar skulle ingen ha svårt att förstå.

Förutfattade meningar blir fördomar först om de inte kan ändras när de ställs inför nya kunskaper.

Det är svårt att undvika att hysa fördomar, så låt oss åtminstone sträva efter att hysa så fina fördomar som möjligt!

Får väl sätta lite fart på tråden då, så att den inte dör omedelbart.

"en fördom är en förutfattad tanke, mening eller upplevelse, som är dåligt underbyggd och som saknar vedertagen utredning och som därom beror på knapphändiga kunskaper om sanningen och verkligheten, förmodligen uppkommen av åsikter snarare än insikter" ;)

Mvh Peter :wai:

"legolas " sa:
Och Jo-be!!! vet du vad... det som Insayt INTE vågade hoppa på var det som faktiskt är sant... Jag tror att i alla sanningar så finns det ett korn av sanning.... de som förnekar det har nog inte kollat läget ordentligt!!

tror att du är något på spåren där med: "Och kvinnorna tappar konceptet och springer två-tre ggr fram och tillbaka".... se bara när de shoppar......

hahaha....

Haha, det får man hoppas.

"Rolf " sa:
Lite sk. ordspråk om fördomar
-cut-
Om alla talade som smålänningar skulle ingen ha svårt att förstå.
-cut-
För ett par timmar sedan pratade jag med en Isan-thailänska, som nyligen har flyttat hem från Skåne. Där i Skåne hade hon haft en SFI-lärare från Stockholm. Hon har lärt sig en hel del svenska, men hon tycker det är s g s omöjligt att förstå då skåningar pratar :)

F ö - Innan någon igen hävdar att alla Isantjejer är bartjejer - Hon har nyss flyttat tillbaka till Thailand, för hon kom på att han är butterfly man. Innan hon flyttade till Sverige hade hon en frisersalong i Sakon Nakhon, och träffade sin exman genom en datingsite och inte genom bar.
Och till de som hävdar att alla är bartjejer - Iofs kan det såklart förekomma att någon satsat på "sidoinkomst", men hur troligt är det att många:
-först skulle satsa på högre utbildning, och sedan minska sitt "sinsod"-värde genom att bli bartjej?
-har hunnit med högre utbildning, OCH jobbar som t ex lärarinnor eller sjuksköterskor INNAN de är 30, och också skulle ha varit iväg och jobbat som bartjejer?
Nu kommer jag inte ihåg procentsatsen sysselsatta totalt inom thailänska nöjesidustrin, men det är betydligt färre än alla thailänskor :)

"Lunkan " sa:
För ett par timmar sedan pratade jag med en Isan-thailänska, som nyligen har flyttat hem från Skåne. Där i Skåne hade hon haft en SFI-lärare från Stockholm. Hon har lärt sig en hel del svenska, men hon tycker det är s g s omöjligt att förstå då skåningar pratar :)

F ö - Innan någon igen hävdar att alla Isantjejer är bartjejer - Hon har nyss flyttat tillbaka till Thailand, för hon kom på att han är butterfly man. Innan hon flyttade till Sverige hade hon en frisersalong i Sakon Nakhon, och träffade sin exman genom en datingsite och inte genom bar.
Och till de som hävdar att alla är bartjejer - Iofs kan det såklart förekomma att någon satsat på "sidoinkomst", men hur troligt är det att många:
-först skulle satsa på högre utbildning, och sedan minska sitt "sinsod"-värde genom att bli bartjej?
-har hunnit med högre utbildning, OCH jobbar som t ex lärarinnor eller sjuksköterskor INNAN de är 30, och också skulle ha varit iväg och jobbat som bartjejer?
Nu kommer jag inte ihåg procentsatsen sysselsatta totalt inom thailänska nöjesidustrin, men det är betydligt färre än alla thailänskor :)

Nu är du i full färd med att snacka skit igen. Snacka om fördomar. Jag råkar vara från Skåne, talar flytande skånska, min familj och mina kompisar är också skåningar. Att thailändskor skulle ha problem med skånskan är ren och skär BULLSHIT. Min fru (från Isaan) har inga problem med att förstå mig, min familj och mina bekanta. Det har inte hennes thaikompisar där hemma heller.

Men både hon och jag har väldigt svårt för folk som bara pratar en massa skit överall om sånt dom egentligen inte har den blekaste aning om. En säger så - Fine, då måste det vara så i Lunkans negativa värld. Nu är jag så hjärtligt trött på ditt skitsnack och din negativa attityd att det står mig upp i halsen. >:( >:( >:(

Det räcker nu Lunkan, LÄGG AV!!

"Berralund " sa:
Nu är du i full färd med att snacka skit igen. Snacka om fördomar. Jag råkar vara från Skåne, talar flytande skånska, min familj och mina kompisar är också skåningar. Att thailändskor skulle ha problem med skånskan är ren och skär BULLSHIT. Min fru (från Isaan) har inga problem med att förstå mig, min familj och mina bekanta. Det har inte hennes thaikompisar där hemma heller.

Men både hon och jag har väldigt svårt för folk som bara pratar en massa skit överall om sånt dom egentligen inte har den blekaste aning om. En säger så - Fine, då måste det vara så i Lunkans negativa värld. Nu är jag så hjärtligt trött på ditt skitsnack och din negativa attityd att det står mig upp i halsen. >:( >:( >:(

Det räcker nu Lunkan, LÄGG AV!!

Och med de orden, landade ännu ett karma på din skuta min vän :)

Ett stort och klart NJA nästan. Det är en viss sorts kvinnor som har denna längtan till råhet och brutalitet. Eller så är det så att.
För den store, ensamme och olycklige mannen
finns alltid den öppna kvinnofamnen. Som full av moderlighet kommer att omsluta honom. Så hemskt är det. Och ofta värre än så. Jag tänker då på hur våldsmännen och ogärningsmännen ofta får såar av beundrarbrev i fängelserna. Kvinnohjärtat är ingenting att lita uppå. :D

Det där med att vissa kvinnor dras till råbarkade typer.
Fick jag förklarat i ett TV program en gång.
En kvinnlig psykolog förklarade att det var en djupt liggande instinkt från forntiden som bryter ut hos vissa kvinnor.
När den unga kvinnan är i fertil ålder så letar hon omedvetet efter en hane att para sig med. En som hon kan tänka sig att få avkomma med. Då värderas egenskapen att kunna försvara ungen och det sina, högst upp på önskelistan över egenskaper hos mannen av den kvinnotyp som väljer kriminella män till sin partner.

Det är också en förklaring till det hela. tro´t om ni vill.

En annan fördom som grasserar hej vilt, är den att män inte har någon simultanförmåga.
Men det köper inte jag, för jag kan som Värmlänningen säger: Både drita och läsa tidningen samtidigt! ;D ;D ;D

Då får Hansui dras med sin käring resten av livet!
Där går det visst hett till.
Undrar om hon krupit ner från fönsterkarmen på fjortonde våningen i Shanghai? ;D ;D ;D

Chattade precis med Hansui. Han sa att hon satt på 19e våningen i fönstret, men hade klivit ner igen. ;D Så jag får be om ursäkt för mitt sakfel med 14e våningen. :laugh:

Legolas
Vänta du bara tills, och om du träffar henne IRL. Passa dig, jag är ännu värre. Hon drar sig inte för att skälla ut poliser i Kina.

Alla heter Glenn i Göteborg!

Men var det inte så att han var Gais:are? i orginalvitsen

Inte en chans att du får en AIK'are på fall i dag möjligtvis kan vi radera den ettan du har i din karma bunt. :laugh:
En vacker dag så kommer jag säkert till dina trakter då ska du få se hur vackert det blir med svart/gula vimplar i trädgården :nod:

"Gazton " sa:
Och med de orden, landade ännu ett karma på din skuta min vän :)

hej! du är en mod här på forumet och du bör veta att man inte ber folk lägga av om de har en berättelse om ämnet( ts startat ämne om fördommar) så varför ber du denne medlem lägga av.
I ett forum som handlar om fördommar??????
du ska va en eller ett fördöme för medlmmarna här
eller som jag sagt tidigare ... detta forum är för egen beundran och ni kan säga vad fan ni vill...
så d---a sjukt....

jag tycker du ska ta en funderare på om du inte ska sluta som moderator...so is it

ken1

en moderateor ska väl föregå med gott exempel inför medlmmarna

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp