Satsning på nyanlända!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
För ett antal år sedan redogjordes det att alla skatteslantar var öronmärkta ::)

Nu verkar det som om alla slantar skall satsas på Asylboende , Svenskundervisning ,m.m. Valfläsk, skulle det vara möjligt så skulle säkert "Nyanlända" få rösträtt, allt för att Mytomanen Reinfeldt skall få sitta kvar, men det kan han glömma, i höst får han respass.allt är bättre än den förrädaren
Hur tänkte du nu Phonta?
Tror du att sossarna kommer att dela ut mindre pengar? Är ju precis tvärtom, om Reinfeldt förlorar kommer du bara att bli ännu mer irriterad framöver.

Allt är bättre än Svinet Rei....... Han är rent ynklig , kan inte svara på en konkret fråga, ljuger och svänger sig hela tiden .... Fram med partier som talar sanning, samt talar om för alla SOVANDE SVENSKAR hur det kommer att bli i Sverige om inget händer , nu !!!! och snabbt ...

Förmodligen för sent tyvärr >:(

"Phonta " sa:
För ett antal år sedan redogjordes det att alla skatteslantar var öronmärkta ::)

Nu verkar det som om alla slantar skall satsas på Asylboende , Svenskundervisning ,m.m. Valfläsk, skulle det vara möjligt så skulle säkert "Nyanlända" få rösträtt, allt för att Mytomanen Reinfeldt skall få sitta kvar, men det kan han glömma, i höst får han respass.allt är bättre än den förrädaren
Nu får jag hålla med dig om dom öronmärkta pengarna men det ska inte bli en vana.

"Phonta " sa:
Allt är bättre än Svinet Rei....... Han är rent ynklig , kan inte svara på en konkret fråga, ljuger och svänger sig hela tiden .... Fram med partier som talar sanning, samt talar om för alla SOVANDE SVENSKAR hur det kommer att bli i Sverige om inget händer , nu !!!! och snabbt ...

Förmodligen för sent tyvärr >:(
Reinfeldt = Yingluck
Allt är bättre än Svinet Rei....... ( Yinglluck) Han ( Hon) är rent ynklig , kan inte svara på en konkret fråga, ljuger och svänger sig hela tiden .... Fram med partier som talar sanning, samt talar om för alla SOVANDE SVENSKAR (SOVANDE THAILÄNDARE) hur det kommer att bli i Sverige (Thailand) om inget händer , nu !!!! och snabbt ...

;D Siffror från Socialstyrelsen visar att 57 procent av socialbidragen går till hushåll med utrikes födda, vilka utgör ungefär 15 procent av befolkningen.[/flash]
Jo visst är detta bra , de utgör 15 % av befolkningen ,men lyfter 57 % av alla bidragsslantar som de andra arbetande drar ihop,, rättvist ???

Knappast inte på något sätt, de vill oftast inte ens jobba ......................
Sverige har blivit ett land som försörjer alla jordens arbetsskygga samt kriminella slashasar , detta naturligtvis med vissa få undantag ::)

Rösta rätt i höst ;)

"Phonta " sa:
...Att kritisera invandringen är ju likställt med mord i sjuka Sverige, och nej jag skall stanna här , och även om jag skulle nyttja äldrevården så bör ni läsa på ,den är inte gratis för Svenska pensionärer.... Bara för gamla anhöriganvandrade ...
Dessutom betalar jag femtusen kronor i skatt per månad till ett land som skrivit ut mig ,, jo,jo...slantar behövs ju i Swedala ,men till vad , inte till de äldres vård och skydd i alla fall

Tydligen gott om sjuka människor med sjuk uppfattning i ett synnerligen sjukt Sverige

En viss invandring kan vara bra för Sverige, själv är jag inte emot invandring, jag är för en reglerad invandring.....

Håller med Dig i det Ubon,, invandring är dock en annan sak, den så kallade flyktingpolitik som nu förs är helt sjuk och främjar inte på något sätt Sverige, ej heller dessa "så kallade ensamkommande Barn" Som oftast inte alls är barn , detta är defakto bevisat, dock inte längre korrekt att åldersbestämma via medicinsk analys ... inte PK helt enkelt,, sjukt som fa.....
Sen tar de hit mamma ,och farmor mm, alla halta och lytta utan möjlighet att arbeta naturligtvis... Detta har jag sett för mycket av mina sista två yrkesverksamma år ..

Detta är anledningen till varför Reinfeldt inte vågar ta en debatt med Jiimmie ,, han losar den helt , samt vill inte att sanningen kommer fram till Svenska sovande idiotiska människor

"areeya " sa:
Tror att detta kommer att "löna" sig då vi behöver många duktiga människor i servicenäring, vård osv de närmaste åren...och självklart måste de behärska språket!
Den här asylinvandringen ger nog inte så många duktiga människor som många tror.
Asylinvandringen som bedrivs från exempelvis Somalia där räknar man med 60% är analfabeter, jag anser att de kommer att få stora problem att få något jobb i Sverige och kunna integrera sig in i samhället, samma sak är med Afghanistan, USA byggde upp en arme där och skulle sortera ut de bästa det visade sig 75% var analfabeter.
Orsaken att det är på det viset är att de här länderna har haft sådana problem att någon skolundervisning knappast funnits. Idag i Somalia är det ca 40% om kan gå i skola, de vill gå i skola men det finns inga resurser till det. Om Sverige har intresse att hjälpa folket i de här länderna skall de hjälpa med skolundervisning i landet och inte ta dem till Sverige till mycket höga kostnader. Somalia har sökt hjälp från Sverige för undervisning men någon hjälp har de inte fått.
Sverige behöver invandrare men jag anser det är lämpligare de tar folk från exempelvis Indien, Kina, Philippinerna, Thailand. Det har visat sig att fråm de länderna har de mycket lätt att integrera sig in i det svenska samhället och blir också lätt accepterade i landet, de har också lätt att få jobb de har oftast en bra grundutbildning.

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Helt rätt Rong , alla de kineser eller Fillipinare jag känner och umgicks med i Sverige arbetar eller går i undervisnin(tonåringar) dessutom inte kriminella ,ej heller av de religiösa uppfattningen att alla skall vara muslimer...... ::)

Som jag skrev tidigare, nu straffbeskattas dom arbetare som betalar skatt, pensionsåldern kommer att höjas, viket innebär att pension inte betalas ut under den tiden.

Någon kom in på detta med muslimer, läs koranen så börja med stycket, vad är en sann muslim, koranen säger att alla som inte är muslimer skall huvudet avskiljas på, att konvertera är enligt koranen förbjudet, och skall straffas med döden, muslimerna kräver att alla ska tillämpa den muslimska läran och konvertera, jag påstår att hur Du än gör så sitter arslet bak.

Jag måste här be er att föra en nyanserad debatt och inte fokusera på en särskild grupp människor eller religion. Tråden gäller satsning på nyanlända, ingenting annat.

"Ubon " sa:
Som jag skrev tidigare, nu straffbeskattas dom arbetare som betalar skatt, pensionsåldern kommer att höjas, viket innebär att pension inte betalas ut under den tiden.

Någon kom in på detta med muslimer, läs koranen så börja med stycket, vad är en sann muslim, koranen säger att alla som inte är muslimer skall huvudet avskiljas på, att konvertera är enligt koranen förbjudet, och skall straffas med döden, muslimerna kräver att alla ska tillämpa den muslimska läran och konvertera, jag påstår att hur Du än gör så sitter arslet bak.

Har last detta ,dock skall vi som just papekat inte diskutera denna religion eller grupp manniskor ,det ar inte PK, som alla nu bor veta ..Dock sa riktar sig just detta med nyanlanda oftast mot en speciell grupp av ,man iskor .....Tror nog att man ganska snart kommer/ maste borja tanka om i denna fraga ...Har en muslimsk kompis har nere i Thailand ,diskuterar ofta detta med honom , och inser att Thaimuslimer oftast inte ar fanatiska, vill aven paminna om att det finns fanatiska kristna ,helt vansinnigt fanatiska vill jag pasta....
men ..men..

Veckor kommer och veckor går...

Asylnotan förra veckan: 166,6 miljoner kronor
Sverige Realisten.se har tagit fram kostnaderna för asylboenden i Sverige under vecka 10. Det är en kostsam historia. Exempelvis på Öland drar campinganläggningar in stora pengar på att hyra ut till Migrationsverket.

Myten (Integrationsministern) skriver i ett brev som han skickat till kommunerna, att han är stolt över att Sverige är ett öppet och tolerant land, att Sveriges flyktingmottagning är en utmaning och att han stör sig på vissa kommunalråds attityd gentemot somaliska flyktingar som särskilt svåra att integrera.

Klart det blir svårt, när vissa inte har en tanke på att arbeta....

Tack till Pettersons för info.

Erik Ullenhag avgår som integrationsminister med omedelbar verkan.

Det beskedet lämnade han på en nyinsatt presskonferens alldeles nyss. Vad som föranlett detta höll han tyst om, men det spekuleras i media om personliga orsaker.

Ersätter gör Johan Pehrsson, också han folkpartist. Pehrsson är nog en av få folkpartister som jag känner någorlunda förtroende för, men att han skulle våga ändra inriktning är det få som tror.

Inte en dag för tidigt, med tanke på alla miljarder av skattebetalarnas pengar,
nu tidigare integrationsminister har berikat nyanlända med via migrationsverket,

blir det någon förändring? om detta tror jag inte.....

I Somalia har man ett program att få 1 miljon barn i skola, som under en tre års period skulle kosta ca 760 miljoner kronor.
Problemet är att det saknas pengar för utbildning.
I Somalia är det endast ca 40 % som kan gå i skola och av flickorna endast 30%.
Det finns ockå stor brist på skolböcker, en bok får ca 6 elever dela på.
Sverige har stor asylinvandring från Somalia och är det analfabeter som kommit in i landet kommer de att få det mycket svårt med arbete och att intergrera in i svenska samhället.
Att ta in utbildad folk från ett land som Somalia är helt felaktigt, de behöver själva all utbildad folk för att bygga upp landet.
Jag anser Sverige skulle hjälpa Somalia med skolutbildningen om de vill hjälpa landet, som är mycket nödvändigt och de önskar själva också få hjälp och även begjort hjälp från Sverige, men inte fått något gehör för någon hjälp.
Biståndsbudgeten är på 35 miljarder, därför borde det inte vara brist på pengar.
Att ta outbildad folk till Sverige och sätta dem där i skola för de som varken kan läsa eller skriva, med bostad och försörjning kostar gigantiska summor.

Kostnaderna för det här samhällsexprimentet förskräcker.Inte undra på att man pratar om höjd pensionsålder för det arbetande folket till 75 år...Ser s.k anhörighetsinvandrare i 65 års åldern som inte jobbat en dag på svensk arbetsmarknad men ändå uppbär s.k. garrantipension på c:a 5500skattefrit + bostadsbidrag. Integratiobsverket har drygt 4000 anställda det är inte heller gratis.Såg en ansvarig polisanställd i hög ställning yttra sig om de som sittet i skyddshäkte p gr a att de ska utvisas bl a grova våldsbrottslingar vars make vi nog inte skådat i Sverige tidigare, de har kastat pass o hemläderna tar inte emot dem, han sa"detta kostar gigantiska summor vilket politikerna inte är medvetna om".
Detta för att bara nämna ngt ytterligare. Sammantaget slutar detta förr eller senare i katastrof för samhället.
Det blir våra barn och barnbarn som får ärva detta elände. Sedan håller inte alliansen politik i längden med förstöra svensk industri, exempelvis Vattenfall (Neon bl a) o Saab för att bara nämna ngt samt sälja ut allt till rikkapitalistet.Ngt samhällsansvar borde man kunna begära, framförallt inkomsterna som Vattenfall kunnat generera borde staten värnat att behålla. Att bara lassa över socialbisragskostnaderna på kommunerna är galet, det kommer inte kommunerna att klara.
Man får göra som strutsen - stoppa huvudet i sanden, det håller kanske 10 år till sedan är kört för Sverige!

Så Sverige är kört om 10 år säger de vise männen. Tillåt mig små le..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp