Satsning på nyanlända!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"bson " sa:
Så Sverige är kört om 10 år säger de vise männen. Tillåt mig små le..

Jag tycker nog som dej
och ler inte utan skrattar!!!! Helt otroligt hur "amatörpolitiker" kan sitta på läktaren och veta allt om invandring....och tanken bakom detta!...."10 år och det är slut med Sverige"........ ;D ;D ;D ;D ;D ;D

"bson " sa:

Inga vidare framtidsutsikter för våra barn och barnbarn, exempelvis höjd pensionsålder till 75 år. De får kanske släppa ut dem som sitter i "skyddshäkte" och som gjort det i många år.Kostnader bara där för Sverige på miljarder kronor per år. Jag vill ha dem till Täby kommun där många ansvariga bor.

Men nu är det kanske så här, de börjar arbeta tio år senare än vi från 40 o 50 talet.
Så så varför skall de arbeta tio år mindre en oss.

Nån rättvisa får det vara, så 75 är en lagom ålder för pension ::)

"Golden " sa:
Men nu är det kanske så här, de börjar arbeta tio år senare än vi från 40 o 50 talet.

Ja, där har du en poäng.
Man borde åtminstone ha 40år i arbetslivet innan man ska få full pension.
Folk idag verkar inte vara färdigutbildade innan dom är 35 år.

"areeya " sa:
Jag tycker nog som dej
och ler inte utan skrattar!!!! Helt otroligt hur "amatörpolitiker" kan sitta på läktaren och veta allt om invandring....och tanken bakom detta!...."10 år och det är slut med Sverige"........ ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Det är inget fel att Sverige har invandring, vad som är felet är att de tar in folk från fel länder, genom asylinvandringen har de utsett vissa länder där folk kan komma in i landet utan någon som helst kontroll.
De två stor invandrarländerna Autralien och Canada de tar inte in folk från de länder som Sverige gör och de här länderna har större erfarenhet av invandring än Sverige.
De länderna har en invandringspolitik som sköts av professionella personer och inte som i Sverige.

Att hjälpa ett land som Somalia är helt rätt, de har inte haft en regering på tjugo år som gjort att all samhällsservice som skolundervisningen har blivit väldigt eftersatt.
Somalia har haft problem till stor del genom den här terroristorganisationen Al-Shaba som har försökt få kontroll över landet. Men nu har Al-Shaba till stor del blivit kväst, genom Kenyanska trupper som gick in och slog ut dem till stor del.
Nu har landet en vald president och det har börjat infinna sig viss stabilitet i landet. Vad landet i första hand behöver utifrån är hjälp till utbildning, det är inte rimligt att endast 40% skall kunna gå i skola och flickor endast 30%, att bedriva en asylinvandring från Somalia som Sverige gör är ingen lösning för det somaliska folket. Sedan är det livsmedelförsörjningen som måste komma igång i landet att de kan försörja sig och även skapar inkomster, det är skolundervisning och få igång en livmedelsförsörjning som måste prioriteras i första hand.
Det är beklämmande att höra en svensk EU minister propagerar att EU måste öka invandringen från Somalia och andra länder på Afrikas horn.
EU skall hjälpa till med skolundervisningen och att de kommer igång med jordbruken i de här länderna, det motverkar terrorismen i länderna och även de här okontrollerade flyktingströmmarna som vissa av EU länderna har drabbats av från Afrika och kommer att öka om inte rätta åtgärder sättes in. En ökad asylinvandring löser inga problem för länderna, det är endast naiva politiker i Sverige som tror på sådan lösning.
Somalia och även andra länderna på Afrikas Horn är inga fattiga länder, det finns tillgångar som olja, mineraler m.m. de kan också bedriva effektivt jordbruk med kunnande och teknik utifrån och ex Somalia har mycket stora och fiskrika vatten.

"areeya " sa:
Jag tycker nog som dej

Jo , det tror fa... att virriga Areeya tycker som andra . Travare med skygglappar ..

De vaknar ibland när dopingen går ur kroppen ;D ;D ;D ;D

"Golden " sa:

Jepp ,helt rätt Golden ;D ;D ;D ;D 40 års arbete ,annars inget i pension , själv lever jag med råge upp till det .Detta skall även gälla "nysvenskar """"

"bson " sa:

Javisst kan du småle, inget som hindrar dig.. Ta sen fram räknedosan, räkna lite på vad detta kostar ,så fastnar nog grinet i mungipan ;)

"Phonta " sa:
Javisst kan du småle, inget som hindrar dig.. Ta sen fram räknedosan, räkna lite på vad detta kostar ,så fastnar nog grinet i mungipan ;)
Har sagt det förut Phonta men tar det igen. Du har rätt i sak men du överdriver nåt i hästeväg som vi säger i götet. För nåt halvår sen drygt skulle du flytta alla dina cash till Thailand för du litade inte på Sverige, du litade alltså mer på Thailand...
Då var kursen runt 4.50, hur gjorde du?

"bson " sa:
Har sagt det förut Phonta men tar det igen. Du har rätt i sak men du överdriver nåt i hästeväg som vi säger i götet. För nåt halvår sen drygt skulle du flytta alla dina cash till Thailand för du litade inte på Sverige, du litade alltså mer på Thailand...

Han vet nog inte varken hit eller dit....men han har ju skatten vid fastighetsförsäljningen att betala så nog borde han tänka på att spara pengar...eller var det den han skulle ge fn i å betala den "präktige phontas"!...kanske skattemyndigheten har läst alla hans funderingar....:)))

"bson " sa:

Ja vantade till kursen var 5,o sen flyttade jag hela skiten hit , detta ar mina slantar som ingen annan kan rora innan ,7n bortgang kan tillaggas

dessutom till folet ,skatten ar betald sa de far garna lasa vad fa..de vill ;D

Jag har mycket svårt att förstå varför svenska politiker inte propagerar för att gå in och hjälpa Somalia med skolundervisningen, att fler barn kan gå i skola än vad som nu är fallet. Somalia har gått ut till andra länder blandannat Sverige och frågat om hjälp, EU har lovat ställa upp med medel men inte Sverige.
Sverige har en biståndsbudget på 35 miljarder kronor varje år, man kan undra vad har gjorts med biståndspengarna varje år, något vettigt projekt kan de inte visa upp, utan det mesta har väl gått in i ett stort svart hål utan botten.
Den här asylinvandringen som bedrivs blandannat från Somalia där alla kan komma in i landet som finns vid sveriges gräns måste ses som helt oansvarig.
Det här är människor som oftast saknar helt utbildning, därför de har inte haft möjlighet att gå i skola, de får mycket svårt att intergrera sig i det svenska samhället, som inte heller har något behov av den här typ av arbetskraft.
Jag anser man skall hjälpa ett land som Somalia men det skall ske i det landet och en massa människor får en långsiktig hjäp till mycket låg kostnad. Det är förenat med stora kostnader att ta in folk som varken kan läa eller skriva på sitt eget språk. Att ta in utbildad folk från utvecklingsländer som Somalia är helt felaktigt de behöver själva all utbildad arbetskraft som de har, det är brist på utbildad folk i landet.
Sverige behöver invandrare men det är bättre att de som kommer till Sverige har en grundutbildning som gör att de kan integrera sig i samhället, jag anser att det är lämpligare att ta in folk från de asiatiska länderna som, Indien, Kina, Vietnam Philippinerna och Thailand, det har visat sig att de snabbt skaffar sig jobb från de länderna och integrerar sig in i samhället. Från de länderna kommer det inte in heller kriminella personer, därför att få pass i de länderna får man inte ha något kriminellt förflutet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp