Saker som man retar sig på i största allmänhet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

BERTIL

Medlem
Jag retar mig på att det alltid ska vara så förtvivlat svårt att börja på en toaletpappersrulle. Hur man än gör så blir det fel eftersom papperet är klistrat i början.

"gunnarg " sa:
Det problemet slipper du när du flyttar till Thailand. ;D

hahah...ja för det finns inget sådant i Thailand förutom "falang" installerade ställen. Använd vänsternäven, det gör jag alltid så även i Indien, det är allmänt brukligt...hahaha.

Lyco

Att någon stal min ena sko sista natten innan jag skulle åka hem från semestern.
Jag var uppe vid femtiden för taxin skulle komma kl.06.00.
Ca 05.45 upptäckte jag att bara en sko fanns utanför dörren, vad gör man vid den tiden på morgonen, jag var ju tvungen att åka.
Jag gick utanför dom andra dörrarna och hittade ett par billiga enkla sandaler som jag stal, jag ville ju inte åka barfota.
Skäms på mig själv, men nöden hade ingen lag.

Jag kunde stulit finare och dyrare men ville inte det.

image.webp

Kanske hade varit bättre att sno dom dyrare ägarinnan hade säkert råd till nya, dom billiga kanske kostade en halv dagslön för ägarinnan. :o

"Kycklingen " sa:
Att någon stal min ena sko sista natten innan jag skulle åka hem från semestern.
Jag var uppe vid femtiden för taxin skulle komma kl.06.00.
Ca 05.45 upptäckte jag att bara en sko fanns utanför dörren, vad gör man vid den tiden på morgonen, jag var ju tvungen att åka.
Jag gick utanför dom andra dörrarna och hittade ett par billiga enkla sandaler som jag stal, jag ville ju inte åka barfota.
Skäms på mig själv, men nöden hade ingen lag.

Jag kunde stulit finare och dyrare men ville inte det.

Hehe, det där är vanligt på resorter där det finns hundar ;)
Jag har fått leta efter mina ett flertal tillfällen!

Jag hoppas du har fel Jonas, jag har dåligt samvete ändå.
Men den sista natten bodde vi i hotel/bungalower och där verkade det bara vara turister.

Riktigt lågt att stjäla skor för ca 200-300 bath max, skulle skämmas arslet av mig. :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

Nää men man kan KÖPA nya istället för att stjäla, finns att köpa överallt i Thailand.

Och sedan skriva ut sin bedrift i ett forum, undrar hur det står till i kontoret.

:o :o :o :-X :-X :-X :-X :-X :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

"mrputte " sa:
Nää men man kan KÖPA nya istället för att stjäla, finns att köpa överallt i Thailand.

Och sedan skriva ut sin bedrift i ett forum, undrar hur det står till i kontoret.

:o :o :o :-X :-X :-X :-X :-X :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

Frågan är hur det står till med din läskunskap, jag skrev att jag upptäckte att min sko var försvunnen 05.45 taxin kom 15 senare till flyget. Det fanns ingen tid till att shoppa.

VI är 8 st här, varför ska jag få en karma, de kan jag vara utan.
Kommer säkert sova lika skönt som jag gör varje natt.
Hoppas du själv kan sova när du ser "dina" fina skor i hallen.

Skulle med säkerhet ha gjort samma sak, undrar hur mr putte den laglydiga killen skulle ha gjort?
Skippat taxin och köpt en ny biljett, åkt barfota, väckt lite folk på resorten och frågat om nån har ett extra par skor eller satt på sig strumpor och tejpat plastpåsar över. Men nu ska jag sluta gissa utan låta den schyssta ( Schysst är slangord för justitia dvs laglydig och rättrådig) MrPutte beskriva hur han skulle gjort.
Älskar att höra på fina berättelser!

Man är väl inte dummare att man har skorna inne i rummet. Varför ska man ha dom utanför och massa farliga insekter kan vara i dom när du sticker ner foten och hur många har sina skor utanför dörren här hemma??
Hur svårt kan det vara att ta in dom

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
9
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka