PC eller MAC

Vad har för ni för dator i hemmet PC(Windows) eller MAC(Mac OS)?

• Jag har PC i hemmet

Röster: 32 71.1%
  • Jag har MAC i hemmet

Röster: 2 4.4%
  • Jag har både PC och MAC i hemmet

Röster: 11 24.4%
  • Jag har ingen dator i hemmet

Röster: 0 0.0%

• Totala väljare
    45

Intressant maskinl :thumbsup:
Det borde dock vara på väg nya modeller med Intel´s Sandy-Bridge plattform inom kort.

"Rolf " sa:
Jo i Feb Mars så fick dom återkalla alla för det var nåt fel på dom. Enl. CS
Ok. Minns jag rätt så vad det bara vissa modeller det gällde (den vassaste i7 Quad har tydligen haft vissa problem).
Apple har levererat Sandy Bridge till sina MacBook Pro sedan början av mars. Idag så har de flesta tillverkare gått över till den plattformen på "business segmentet" i alla fall.

Jo jag läste att det var stora ekonomiska bekymmer i kina för den delen. Speciellt Nvidia har tagit stryk i budgetmarknaden.
Felet tidigare var spänningen till en ynka liten transistor för SATA-styrning. ALLA moderkort återkallades.

Hej. Jag undrar om det är någon svensk som kan hjälpa min fru att starta upp en webbshop här i Thailand. Tacksam för svar.
veragutten

"veragutten " sa:
Hej. Jag undrar om det är någon svensk som kan hjälpa min fru att starta upp en webbshop här i Thailand. Tacksam för svar.
veragutten
Det var en bra fråga, den har mej veterligen inte vart uppe förut.
Vi håller tummarna för att du ska få hjälp, det finns en del data folk här.

Om du har en windowsmaskin som är seg, vilket alla blir med tiden, så kan det bara värt att testa UBUNTU. Jag använder inget annat, om jag inte är tvungen och det fungerar befriande bra. Ubuntu kan laddas ner från www.ubuntu-se.org.
Helt gratis och med de flesta program du behöver.
Jag sysslar med en del som ska tryckas, bland annat fotografier och jag klarar mig väldigt bra med Ubuntu. Du kan enkelt installera vad du vill av c:a 2000 program, helt gratis.

"Sir One " sa:
Om du har en windowsmaskin som är seg, vilket alla blir med tiden, så kan det bara värt att testa UBUNTU. Jag använder inget annat, om jag inte är tvungen och det fungerar befriande bra. Ubuntu kan laddas ner från www.ubuntu-se.org.
Helt gratis och med de flesta program du behöver.
Jag sysslar med en del som ska tryckas, bland annat fotografier och jag klarar mig väldigt bra med Ubuntu. Du kan enkelt installera vad du vill av c:a 2000 program, helt gratis.
När windows börjar bli segt är det bara att ominstallera programmet. :thumbsup:

"gunnarg " sa:
När windows börjar bli segt är det bara att ominstallera programmet. :thumbsup:
Det är inte bara för alla människor.
Först måste du hitta cd skivorna och när du gjort det så är datorn redan för gammal :D :D

Den dagen man ska ominstallera Windows så uppdagar man att man aldrig fick med någon skiva och allt var färdig installerat inkl massor av bloatware.

Ccleaner är väl ett program som man bör köra två ggr/dag. Men jag tycker att det är konstgjord andning.

SÅ nu svarar vi åter igen på rubriken och säger Mac 8 dagar i veckan

"andrejsdenruskige " sa:
Den dagen man ska ominstallera Windows så uppdagar man att man aldrig fick med någon skiva och allt var färdig installerat inkl massor av bloatware.

Ccleaner är väl ett program som man bör köra två ggr/dag. Men jag tycker att det är konstgjord andning.

SÅ nu svarar vi åter igen på rubriken och säger Mac 8 dagar i veckan
Om du inte fick med någon skiva kan du bränna en själv eller beställa en gratis från datorleverantören 8)

"gunnarg " sa:
Om du inte fick med någon skiva kan du bränna en själv eller beställa en gratis från datorleverantören 8)
Är maskinen några år så lär man inte få någon skiva gratis från en leverantör.
Bränna själv beror på vilken version av Win du har. Vissa versioner har inte du inte möjlighet att säkerhetskopiera och då är du rökt.

"Rolf " sa:
Är maskinen några år så lär man inte få någon skiva gratis från en leverantör.
Bränna själv beror på vilken version av Win du har. Vissa versioner har inte du inte möjlighet att säkerhetskopiera och då är du rökt.
Min maskin var 4 år och jag fick en ny skiva gratis. :thumbsup:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp