andrejsdenruskige
Forumveteran
"zMacen " sa:Njaee, det är inte görligt i mitt fall.
Jag använder ju inte Access-databaser, utan SQL-databaser där jag via Access styr en mängd relationsfrågor och och kopplingar mellan dessa.
Invecklat till tusen, begriper knappt hälften själv..
"zMacen " sa:Njaee, det är inte görligt i mitt fall.
Jag använder ju inte Access-databaser, utan SQL-databaser där jag via Access styr en mängd relationsfrågor och och kopplingar mellan dessa.
Invecklat till tusen, begriper knappt hälften själv..
Ja, men jag tänkte att du bara kör den färdiga Access filen och använder den som "rådata" till Filemaker för att sedan......äh. Svårt att säga något utan att veta hur det ligger till.
Men vanligt med sådana program är ju att man börjar lite smått med något som är relativt simpelt, för att sedan expandera allt. Och efter ett tag som vet man inte riktigt vad man håller på med eftersom allt har blivit så komplicerat och är alltså omöjligt att "bygga om".
Nu har jag mest kört excel och ibland har det blivit allt för tungt så man måste köra manuell uppdatering efter import av "rådatan" annars fryser sig datorn mitt under jobbet.
Körde tidigare kalkylering när jag gick hem från jobbet. Då var det oftast färdigt dagen efter...