Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Min fru hatar tusenfotingarna ... hon har blivit biten en gång så det vill hon inte göra om. Hon skriker och springer så jag eller svärmor får ta hand om dem.
Skorpion har jag bara sett en i Thailand och det var på vår bröllopsfest. Min fru sa att faranger är rädda föt dem. Hon sa idag att de är inte så farliga men att de ofta kan lägga sig i skorna när man är inne. Min frus kusin blev biten i skon förra veckan i Chun Buri där de bor.
Jag har nu satt mig med en skål rambutan som sällskap för att njuta. Frugan är på väg så det är bäst att skynda på annars tar dom slut fortare än man anar. Kvällen börjar att så sakteliga smyga sig på.
Fint det! Har man sådana där jättefält med bergen vid horisinten där du håller till? Vi körde genom ett sådant landskap för några år sedan och var tvugna att ta rast i ett av risodlarnas Sala bara för att se ordentligt på utsikten.
Glöm inte att inget Isaan-fotoalbum är komplett utan Kubota och Buffel.
Fint det! Har man sådana där jättefält med bergen vid horisinten där du håller till? Vi körde genom ett sådant landskap för några år sedan och var tvugna att ta rast i ett av risodlarnas Sala bara för att se ordentligt på utsikten.
Glöm inte att inget Isaan-fotoalbum är komplett utan Kubota och Buffel.
Och förresten, sådana jättefält finns inte här vad jag har sett. Det är för det mesta sådana mindre arealer som på bilden. Några högre berg finns inte heller i närheten, några åsar finns dock t ex vid Nong Bua Lamphu.
Och förresten, sådana jättefält finns inte här vad jag har sett. Det är för det mesta sådana mindre arealer som på bilden. Några högre berg finns inte heller i närheten, några åsar finns dock t ex vid Nong Bua Lamphu.
Visst är det fint i Loei också, vi har varit runt där också tidigare. Denna gången blir det nog bara den tidigare utflykten till Nakhon Phanom och Mukdahan, resten av tiden tillbringar vi nog här hemma.
Tiden går fort, det är inte så lång tid kvar nu innan plikten kallar i Sverige.
Nu bor ju svärmor i huset medans vi är borta.
Problemet är bara det att frugan och svärmor har olika åsikter hur en trädgård ska se ut. Resultatet blev cement, för att slippa 4 veckors trädgårdsarbete varje år
Nu bor ju svärmor i huset medans vi är borta.
Problemet är bara det att frugan och svärmor har olika åsikter hur en trädgård ska se ut. Resultatet blev cement, för att slippa 4 veckors trädgårdsarbete varje år
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.