legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Din skrivarkonst är fantastisk, legolas. Man kan inte annat än att applådera. Ny karmaboost!

Detta med att folk glor tycker jag ändå inte är så farligt i Si Bun Rueang. Dom har kanske vant sig vid den där falangen. Jag är ju "modell större" så visst kan framför allt ungar glo en del, men inte så att det stör. Det bjuder jag på.

A/C var det första jag skaffade när vi hade gjort klart vårt sovrum, god sömn är viktigt. Men man skall ju inte ha för kallt, brukar sätta den på 25 grader. Då blir det lagom och man blir inte förkyld. Sen har det inhandlats ytterligare en till svärföräldrarnas och barnens sovrum, när dom kände hur skönt vi hade det så ville dom bara ha. OK, alla nöjda och glada. :nod:

Fantastiskt bra! Jag får sluta att läsa på jobbet, jag fastnar framför skärmen istället för bakom ratten där jag ska vara...karma!!!

Det verkar vara fullt upp i det lugna livet som pensionär.
Förstår att du stormtrivs med tillvaron som du sakta formar till nåt som är den ulltimata ålderdomen. ;D
Rolf

"legolas " sa:
ja det gäller att gnälla på och vara aktiv så att man hela tiden har nåt att se fram emot. Vem sjuttan vill uppnå sin dröm, inte jag i alla fall. Jag vill bara ha den som ett mål i livet..
8) 8) 8)

Det där var fanimej värt ytterligare karma - trots is i ölen! ;D ;D ;D ;D

Dom funderingar som du har om det är lönt att skriva kan du lägga på nån hylla. För så här är det. Har man den talangen som du har och inte delar med sej av den då är man en stor egoist ;)
Svenk sjukvård är och kommer nog förbli en gåta med vårdgarantioch allt. Kan man inte uppfylla vårdgarantin då får man hålla tillgodo med en mindre bit av kakan när pengarna ska fördelas. Då heter det att man jobbar på fel sätt, man tar dom snabba fallen som genererar ett stort antal pasienter och lite mer klirr i kassan medans dom mer kompliserade fallen får vänta. Jag fattar inte nåt, men det nog inte meningen.
Rolf

"ledarn " sa:
Nu berörde du ett ämne som jag och några kollegor på jobbet tog upp igår....

Sverige har fri sjukvård heter det ju... ??

Min argument är exakt likadana som dina "Lego"..... Det är billigare i Thailand att uppsöka läkare..
Men det är väl när man ska bli inlagd på sjukhus som skillnaden dyker upp skulle jag tro. (Om du inte har försäkring alltså)

Men jag började i alla fall undra över vad är gratis i Sverige med sina skatter och välfärd ??

Då kom vi på det........ BIDRAG !!!
Och så klart äldrevård och pensionen som man jobbat ihop..

Så rätt så rätt.. bara saker vi redan betalt är "gratis" :thumbsup:

"ledarn " sa:
Var är "lego" med nya avsnitt ????

Sitter han vid poolkanten med Jänkar'n och dricker isvatten med en lätt ton av gul färg ??? :beer:

Tycker det är ett jäkla sätt av honom då man blivit van med att få läsa en liten bit av hans liv varje morgon nu :angry_transparent:

Jag tror han just upptäckt hur jävla god Changen är.. och skäms lite för vad han har skrivit om nämda dryck innan.. 8)

"legolas " sa:
Mina herrar gazton och berralund, ni skall ge f*n i att dela ut karma till andra typer inne på min tråd... Illojalitet kallas det för......
Ollonborrar..... :o :o :o

Nu skall vi inte ta det så, det är absolut inget personligt. ;) All heder och ära åt din tråd, men en medlem med sunda åsikter måste belönas med karma.

Jag skickar en tröstkarma till dig också! ;)

Hoppsan, gick inte. 48 timmar.

"legolas " sa:
Nä, fan inte 48 timmar, Gazton har stängt av mottagandet av karma på min avatar.... heheheh1!!! och dett bara för lite is i ölen..
8) 8) 8)

Haha.. nejdå. Dessutom är det en fröjd att bli karmaomkörd av dig :)

Legolas berättelse innehåller i skrivandets stund 20 993 ord och ser ni någon kring trakterna av Chaiyaphum med två stora valkar på "pekfingerspetsarna", så är det Legolas ;D ;D ;D ;D.

Oerhört bra jobbat och vansinnigt intressant, det måste ju bara ge en +karma :wai:

Mvh Peter :wai:

;D ja du e la för go du, släng vibben flickor legolas är i farten ;D ;D ;D ;D :thumbsup:

Mvh Peter

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka