legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phirawan " sa:
Shit vad du skriver .. hur orkar du??
När man så har inspiration nog att skriva är det alltså bara att sätta igång!!! :thumbsup:, + en karma..

Jag önskar att jag kan skriva mycket som du..
/
pirris

Tack så mycket

Jaha, nu har man fått dagens dos av en del av ditt liv. :thumbsup:
Visst är det märkligt att så fort som man passerar över gränsen från Sverige så blir man den mest sociala person som vandrar på denna jord.
Man morsar och skojar med alla man möter och tycker det är skitkul. Medans man hemma i Svedala inte ens vågar vissla i tunnelbanan med risk för att bli inspärrad på ett mentalsjukhus.
Skön läsning att börja dagen med
Rolf

Tack för ytterligare en intressant berättelse, legolas. Jag kan berätta att jag faktiskt har ett sizing på högra handleden som jag fick av en munk i ett tempel i juli -09, så det börjar närma sig 2-årsjubilem. Jag vet inte vad det är för material, kanske nylon? Men hållbart är det och ser ut att kunna sitta i två år till. Tvål och vatten när jag duschar, så håller jag det rent. Färgerna är mest blandat rött och gult med några enstaka guldstänk.

Morrn el God middag
Det är mycke man funderar på när jag läser om dina eskapader. Du har vid flera tillfällen ondgjort dej över folkets oförmåga till vanlig vad vi kallar hövlighet.
Jag tycker att har man tagit fan i båten så får man ro den iland, i det här fallet så har du blivit accepterad som lärare och då är det dina regler som gäller, och passar inte dom så är det bara att dra.
Det är ju inte för mycket begärt att fodra att man blir behandlad med ett visst mått av respekt.
Vet inte hur det gått i dina ansträngningar att få folket att acceptera att när ni ska göra något så får dem fan ta mej vända kappan efter vinden och göra det på ditt sätt.
Jag har samma bekymmer hemma ibland, jag har en rätt stor snickarverkstad och frugan behöver ibland saker som finns där. Ok, bara om det hängs tillbaka på platsen där dom var, jag vill inte hitta verktyg i rabatter eller i växthuset.
Med tjat kommer man långt men med regler kommer man längre.
Rolf

Jag håller med att man ska anamma nya seder och bruk i det land man flyttar till.
Men när det kommer till att folk behandlar en respektlöst, då gäller det att snabbt som fan att tala om att även om man är falang, så är det inte ok att bli trampad på...
Det kan dom göra mot varandra(Vilket de ständigt gör)

Jag följer din dagbok legolas som alla andra, Tack för all tid som du lägger ner på att delge oss andra en insyn i ditt liv.
En Karma för det. :wai:

jag menar inte att man ska förändra befolkningens kultur, utan är det nån som vill ha hjälp av mej så blir det på mina villkor. Samma sak ordningen i och omkring hemmet. De tycker jag är ett rimligt krav man kan ställa. Jag försöker att anpassa mej till det lands kultur som jag kommer till. Vill inte bli betraktad som nån jävla besserwisser, samtidigt som jag tror att man rfår en större uppskattning om man har fasta regler för vad som gäller.
:police: Rolf

Det är ungefär som derbyn mellan AIK och Dif på Hovet ;)
Synd bara att det ska förekomma i samband med idrott, dom kan väl sitta hemma och supa.
Skiljer det så mycket på klimatet så att dom får så olika många skördar?
Bra läsning IGEN
Rolf
ps får inte dela ut några karma än

Mycket intressanta berättelser.

Och mycket thaitok, men just den här delen har de DELVIS rätt i:

"legolas " sa:
Två andra saker som jag fick
lära mig för 30 år sedan när min dotter var liten och febrig;
- vid feber, försök att få ned febern , gärna glass
- det bästa är i utgångsläget att man skall försöka att få kroppen att bekämpa sjukdomen själv utan medicin i tid och otid, jag talar nu om enkla förkylningar inget annat!!

Allt detta är lönlöst i Thailand, Läkarna säger rent ut (detta vet jag till 100%) att man INTE skall ge barnen kallt t.ex. glass. Plus att stollarna då beivrar filtar och värmer upp barnen ännu mer i den redan så starka hettan i huset.
Detta scenario var legio för 57 år sedan när jag var liten, ni vet; nylonstrumpa runt halsen, instängd i ett kvavt varmt rum och te och honung. Sedan levde bakterierna runt som faaan, men ojoj va starka vi blev ändå, de som överlevde alltså!! Körde i alla fall iväg Nonkäng till skolan nu på morgonen så får vi se om lärarinnan ringer under dagen????
Man ska INTE äta glass eller dricka kallt.
Kroppsvarm vätska är bäst, för annars sätter kroppen igång och jobbar för att VÄRMA UPP de till kroppstemp. Både jobbigt och det blir ÖVERREAKTION så kroppen blir VARMARE av att dricka mycket kallt.
DESSUTOM ska man undvika mjölkprodukter för de är slembildande.

En del feber är BRA för att bekämpa sjukdomen,
men om tempen blir farligt hög, så kan man svalka på UTSIDAN t ex huvud, hals, handleder... (Ytliga större blodådror).

Du har så rätt, men det gamla tänkesättet sitter nog djupt rotat hos folk. Det är väl inte så många år sen dom började propagera att kallt vid feber ger motsatt verkan.
Bra kommentar :thumbsup:

Legolas kille eller tjej

14.webp

Ge oss en ledtråd Glimtström. Behövs det vaselin eller något liknande för att fullborda bestigning? ;) :P 8) :D :)

"legolas " sa:
men du??... visserligen har jag ingen praktiskt erfarenhet av ladyboysare, men vaselin??? Har för mig att jag hört att trots att de inte har någon "flödarknapp", så kan de ändå vid upphetsning prestera kroppsligt "glidmedel", fel eller????

MEGA FEL

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka