"legolas " sa:
Ja kanske vädurar skadar sina tår för de aldrig lär av sina misstag. Lunkan här är beviset i så fall!!!!!! DU ÄR EN HEMLIG VÄDUR........
vatten och jord - javisst det är ju det första man får lära sig som trädgårdsmästare-son när man tvingades att hjälpa till hemmavid. I detta specifika fallet så var det cementhård lera som i 50 gradig hetta i 4 månader hade stelnat till nästan oigenkännlighet. jag var helt enkelt tvungen att ta till skruvmejseln och hammaren för att kunna passera ytlagret.Vattnet vägra att gå igenom......
En ny vespa för under 10.000 baht??? - sagor och inget annat, om nu inte Tjeckoslovakien har gjort en "Skoda"-variant på en vespa. En Honda eller Yamaha som är de som har marknaden till 95% kostar mellan 39-46.000 baht, och detta var för 2 år sedan. Kanske att priserna gått upp ännu mer????
Är det samma brud (ditt ex) som sade detta om ormar och om vespor??? Jag tror nog i slutändan att det är du som schabblat till det med engelskan Lunkan. Om nu inte ditt ex var t.ex. handikappad och bara satt under huset hela sitt liv, så finns det inte en chans att någon nu levande thai levandes uppe i Isaan bara sett levande orm 2 ggr i hela sitt liv.
Jag tror nog på att du kanske inte är så bra på engelska mer än att jag tror på det som du påstår att hon säger. Fasen jag har bott här 3 år snart, och jag har sett levande orm säkerligen MINST 20 ggr. Det finns orm precis överallt härnere...
ha det gött och tack för att du läser och kommenterar...
Du glömde tala om VAD för fel, som du fick till att jag skulle upprepa MINA misstag. Vad?
En del "fel" gör jag med flit,
en del är biverkningar av sådant som är bra, så de vill jag inte ändra på,
men jag tror inte du gjorde illa dina tår med flit så många gånger
Jag menade att du skulle VÄNTA på regnet, så jorden blev mjuk av det, INNAN du försökte vända jorden
Nu läste du inte ordentligt igen. Jag skrev att det var för 7 år sedan, och det är INNAN för 2 år sedan

Hon sa att den kostade bara lite mer än hennes laptop, som kostade ungefär 7000. MEN det är möjligt att den var begagnad, för vi pratade inte om om den var ny.
Ja, hon sa att hon bara sett 2, men jag kommer inte ihåg om det var någonsin eller som vuxen, och som vuxen har hon ju inte varit lika mycket i naturen, eftersom hon är lärarinna och de hyr in folk till jordbruket. Hon sa också att det hade jagats s g s rent på djur närmast byn utom gällande råttor, och orm är väl godare än råttor?

(Hon sa att hon ätit en massa olika saker, men inte velat äta råtta.)
"Jag tror nog på att
du kanske inte är så bra på engelska" !!!
Tänkte du innan du skrev nu?

Hur kunde du få det till det??!! Om missförstånd skulle bero på språkproblem, så vore det väl troligare att det är THAI, som inte är så bra på engelska?...
(((Jag har kasst engelska UTTAL, men under ett läsår i skolan SKREV jag ETT fel totalt på proven. Efter det har jag använt både engelska, tyska och lite spanska t ex då jag var anställd med ett importjobb, och haft mycket kommunikation på engelska med ryssarna vid mjukvaruproduktion. MEN av det senare fick jag ovanan att skriva språkligt fel med flit, för att göra det mer lättbegripligt för dem, plus även skriva några så grova fel med flit, så att t o m ryssarna såg det, för att öka deras självförtroende