GOD JUL 2014

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Det känns som att det är dags att starta årets julhälsningstråd. Julen, denna älskade och samtidigt av en del hatade högtid. Kanske den enda gången på året som hela familjen samlas och firar tillsammans.

Men samtidigt är julen också en mörk högtid för många. Ensamma, de som befinner sig på samhällets baksida med flera. En dröm för mig är att julen kunde bli en samlande högtid för samtliga i samhället, vilken tro eller etnisk bakgrund man än har. För även om man inte tror på Gud eller Jesus så hade det varit underbart om detta kunde ske.

Jag är medveten om att min dröm är just det - en dröm. Något som tyvärr aldrig kommer att kunna realiseras. Men att nära drömmar kan ibland vara väldigt livgivande.

Själv är jag inte hemma denna julen hos mina nära och kära men vi får säkert ett fint julfirande här på jobbet också. Besöket i julottan på juldagsmorgonen missar jag också, det är något av det finaste jag vet. Och att lägga pengar till Stadsmissionen i kollekten värmer gott i hjärtetrakten.

Med dessa ord vill jag önska er alla en riktigt GOD JUL och senare också ETT GOTT NYTT ÅR!

Berra

Glömde förstås bifoga bilden

IMG_0700.webp

Jag önskar er alla en God Jul och att 2013 blir ett bra år.

och att Berralunds önskan går i uppfyllelse!

"Berralund " sa:
Det känns som att det är dags att starta årets julhälsningstråd. Julen, denna älskade och samtidigt av en del hatade högtid. Kanske den enda gången på året som hela familjen samlas och firar tillsammans.

Men samtidigt är julen också en mörk högtid för många. Ensamma, de som befinner sig på samhällets baksida med flera. En dröm för mig är att julen kunde bli en samlande högtid för samtliga i samhället, vilken tro eller etnisk bakgrund man än har. För även om man inte tror på Gud eller Jesus så hade det varit underbart om detta kunde ske.

Jag är medveten om att min dröm är just det - en dröm. Något som tyvärr aldrig kommer att kunna realiseras. Men att nära drömmar kan ibland vara väldigt livgivande.

Själv är jag inte hemma denna julen hos mina nära och kära men vi får säkert ett fint julfirande här på jobbet också. Besöket i julottan på juldagsmorgonen missar jag också, det är något av det finaste jag vet. Och att lägga pengar till Stadsmissionen i kollekten värmer gott i hjärtetrakten.

Med dessa ord vill jag önska er alla en riktigt GOD JUL och senare också ETT GOTT NYTT ÅR!

Berra

Berra, på min kind faller tårar, visst skall vi skänka en tanke till alla som är i umbäranden!

Tack Berra för att du bringar vårt ansvar till alla som på ett eller annant sätt inte har det så bra som vi har.

Jag vill också skänka en tanke till alla i hela världen. En sak skall vi alla vara medveten om i detta forum, det är att vi alla som älskar våra fruar samt barn har gjort en insats för mänskligheten.

Min fru sa till mig här om dagen när hon förstod att Julen närmar sig och förstår vilken betydelse det har för oss västerlänningar, det fick mina tårar att falla, hon sa "Thii rak, jag älskar dig för att du ger mig och mina döttrar ett bättre liv", jag fall i gråt och jag älskar min fru och mina barn.

Detta vet jag att alla ni i detta forum gör också, jag önskar alla i detta forum God Jul och Gott Nytt År.

insayt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

H
Svar
42
Visningar
4 K
A
D
Svar