Flytta till Sverige.

Jag och yngste sonen är så nöjda, han " I love Sweden, love school sweden", jag hatade svensk vinter innan flyttade men märkt att jag bodde nog bara i fel del av Sverige under vintern.

Ja, vintrarna på västkusten är ingen rolig historia! Blåsigt, halkigt och slask gör ingen glad. Roligt att lillgrabben gillar vinteraktiviteter och skolan. Borde inte han börja prata svenska så smått nu?

Du kanske gillar vinter mer nu, när du inte behöver gå upp kl 5:30 och åka till jobbet i mörker och snöstorm? Vem minns inte t ex helvetet med att stå i en snödriva och vänta på spårvagnen.

Ja, vintrarna på västkusten är ingen rolig historia! Blåsigt, halkigt och slask gör ingen glad. Roligt att lillgrabben gillar vinteraktiviteter och skolan. Borde inte han börja prata svenska så smått nu?

Du kanske gillar vinter mer nu, när du inte behöver gå upp kl 5:30 och åka till jobbet i mörker och snöstorm? Vem minns inte t ex helvetet med att stå i en snödriva och vänta på spårvagnen.
Jag har aldrig behövt gå upp 05:30 och åka till jobbet, när jag bodde i Sverige var jag fiskare och inga bestämda fabrikstider.
Dock behövt gå upp på morgonen och åka till skolan och nu får jag stå upp varje morgon och göra klar yngste och köra han, sen hem och krypa ner igen ;)

Härligt att höra! Det låter som att både du och din son har hittat rätt. Kul också att han gillar skolan så mycket. Ibland handlar det nog bara om var i landet man bor – vintern kan kännas helt annorlunda beroende på plats. Jag trodde också länge att jag hatade svensk vinter, men ibland är det bara fel miljö som gör den jobbig.

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
7 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar