Flytta till Sverige.

Vet försäkringskassan om det?
Tyvärr verkar hela systemet med assistenshjälp gått ner sig, tack vare allt mygel.

/ SatanG
Ja, dom åkte väl dit för ett år sedan typ! Få tillbaka stålarna kan dom nog glömma!:oops: Var ju någon i nått östland som byggt en jättevilla, det var kanske i Rumänien, kommer inte på det nu! Men det var "våra" pengar i alla fall som gick dit!

Har bristande insyn i assistensvård men det jag ser så verkar inte ersättningen vara så kul längre tyvärr men kanske jag har fel.

/ SatanG

Kanske man skulle skrivit, vad ersättningen låg på, jag fick insyn i detta för ett antal år sedan, när min son blev manglad av tåget, efter att han kom hem och under rehabiliteringen så var det flera assistansbolag som hörde av sig, och erbjöd sina "tjänster". Vi kunde skött detta själva, fått betalt efter anvisat timmar, här hade vi bra kontakt med sjukvården och kommunen, så vi överlät detta att skötas av kommunen.

Har bristande insyn i assistensvård men det jag ser så verkar inte ersättningen vara så kul längre tyvärr men kanske jag har fel.

/ SatanG

Kanske man skulle skrivit, vad ersättningen låg på, jag fick insyn i detta för ett antal år sedan, när min son blev manglad av tåget, efter att han kom hem och under rehabiliteringen så var det flera "assistansbolag" som hörde av sig, och erbjöd sina "tjänster", vi kunde skött detta själva, men efter långvarig kontakt med sjukvård och kommun så tog vi beslutet att låta kommun och Landsting att sköta all hantering när det gällde rehabilitering, det var så att man blev tilldelad ett antal timmar som skulle täcka kostnader för lön för assistans, och därmed så skulle vår son bli arbetsgivare, vi hade annat att hålla på med i detta än löner, anställningar och bokföring,

Det har vi sett, hur man försöker dra ner på antal timmar, för dom som behöver assistans, och här har vi ett utbrett fusk....

Ligger i kojen, slappar lite och började räkna på om det verkligen skulle löna sig och flytta till Sverige. Tänker då att vi säljer condon och gör oss helt skuldfria på hus hemma och att jag får betala flyg en gång i månaden, pris på t&r biljett för det går att planera in långt i förväg.
Räknar väl med att ordna ett förmånligt kort för flygpriser så kanske billigare..
Månadskostnad snitt på året.
Thailand.
El 3000.
Vatten 300.
Flygbiljett 20.000.
Skola 8500.
Bilförsäkring 600.
Min försäkring får vi se, jag skriver mig i Sverige i Januari och flyger sen till Thailand på semester, får vi diskutera hemma, så blir ju någon typ av reseförsäkring.

Köper vi hus i Sverige.
25.000 baht huslån.
El 10.000 baht.
Sen behövde jag inte fortsätta.

För 17 månaders UT väntan funkar inte, då går äldste precis ur 9:an där nere, skall han då komma till Sverige och läsa om.

Lågt räknat...El 10.000 Bath i Sverige.
Ja jag räkna lågt, för osäker på vad snittpriset för ett hushåll blir över året men även lågt räknat, för på Thailand la jag till lite så är det inte ekonomisk vinst även om jag betalar flyget själv och skola ingår i skatten.
Polaren jag sov hos i helgen sa att jag kunde skriva mig där.

Nej men man måste förlänga försäkringen innan den går ut, det sa Länsförsäkringar till mig men det kan ju ha ändrats.

Då kan man alltså rent teoretiskt förlänga den i slutet av varje månad även om man nu befinner sig i Thailand?

Då borde ju även du teckna en sjukförsäkring.

Skulle du ex få problem med hjärtat kan det bli en jävligt dyr historia för dig.

BTT

Då kan man alltså rent teoretiskt förlänga den i slutet av varje månad även om man nu befinner sig i Thailand?

Då borde ju även du teckna en sjukförsäkring.

Skulle du ex få problem med hjärtat kan det bli en jävligt dyr historia för dig.

BTT
Han är utskriven och saknar hemförsäkring i Sverige.

Annars går det bra att förlänga en reseförsäkring från Thailand.
Men det blir en separat försäkring.

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
7 K
Farang53
F
T
Svar
29