Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Sorry.. Sparade fel bild,raderade rätt bild.... :)

Nåja, maten är suverän och dom serverar ca: 300 dagens-gäster varje dag under lågsäsong. Högsäsong det mångdubbla.

Ska ta nya bilder nästa gång :)

Dagens lunch

ImageUploadedByTapatalk1368875399.485389.webp

"Kycklingen " sa:
Ser gott ut, vems är besticken på höger sida?

:)
Mina bestick. Lite mer till höger en skål med potäterna. Solomiddag i dag. Dottern spelar på en klubb i GBG och sonen på 25-årskalas. Alla lämnar den gamle *snyft*

Här ombord serverades kycklingklubba till middag. Smakade alldeles utmärkt. Tyvärr inga bilder. ::)

IKEA har en wokpanna som jag köpt och som jag älskar. Den kostar 400-500 någonting.
Idag blev det vitlök chilli och persilja fräst i olja och sedan snabbt ner med skalade räkor.
I med pasta och det är klart. Pastan var av den där långa typen, 10-12 cm, som inte stinger så jag blandade i ett par piri piri.

DSCN2675b.webp

"Sir One " sa:
IKEA har en wokpanna som jag köpt och som jag älskar. Den kostar 400-500 någonting.
Idag blev det vitlök chilli och persilja fräst i olja och sedan snabbt ner med skalade räkor.
I med pasta och det är klart. Pastan var av den där långa typen, 10-12 cm, som inte stinger så jag blandade i ett par piri piri.

Vad gör dom med dej på IKEA ??? 400-500 kr för en wokpanna ??? ;D ;D Min inköptes för snart tre år sen på...IKEA för endast 95 kr...och ur den har min fru skapat många läckra delikatesser från det Thailändska köket... :nod: Tror nog din rätt smakade smaskens..också ..inte minst med tanke på det "dyra" arbetsredskapet...

Areeya

"areeya " sa:
Vad gör dom med dej på IKEA ??? 400-500 kr för en wokpanna ??? ;D ;D Min inköptes för snart tre år sen på...IKEA för endast 95 kr...och ur den har min fru skapat många läckra delikatesser från det Thailändska köket... :nod: Tror nog din rätt smakade smaskens..också ..inte minst med tanke på det "dyra" arbetsredskapet...

Areeya

Areeya
Men Sir One skrev ju 400-500 någonting, kanske var Bath, vem vet :) Men ju gott så det ut!

"areeya " sa:

Areeya
Ja ja. Nu hackar både du och Janne på mig.. :)
399:- kostade den och den är av jäkligt bra kvalitet. 35 cm i diameter så man kan laga mycket mat i den. Så blir det per automatik. även om ungarna inte är hemma och våldgästar.
Jag har bara induktionsplattor i min spis med du kör väl med kol, som i Thailand? :)
Ni är ara avundsjuka för att inte ha så fina grejer som jag har :)

I dag åt jag grillad laxfilé med kokkosris och en frisk äppelsallad. Så kan det bli när man slinker in på Black Canyon i Big C.

/Anubaan

IMG_0208.webp

"gunnarg " sa:
Med din köpkraft är det billigt om man jämför köpkraften med vad riböndernas köpkraft är i Thailand. :nod:

Det vere fan dom slipper ju betala för det dom har det ju på sin täppa oftast o ska dom handla så e det 10 bath för papaya

"glimten66 " sa:
Det vere fan dom slipper ju betala för det dom har det ju på sin täppa oftast o ska dom handla så e det 10 bath för papaya
Risbonden blockar ju ner papayan från täden och grönsakerna odlar de ju själva ... har knappast aldrig sett mina svärföräldrar handla grönsaker ... endast gurka, tomat någon gång och böngroddar ...

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar