Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Dagens middag Labb moo men kolla in rödbetorna som tanten vill ha till

uploadfromtaptalk1365704779345.webp

uploadfromtaptalk1365704828949.webp

Min yngste son har kommit hit för att fixa lunch nu när jag är dåligt mobil.
Ugnsbakad potät med räkor. Tack lille son.

images.webp

I förrgår var jag och tanten lite småhungriga och tänkte hämta hem lite take away käk. Vi hade väl ganska svårt att bestämma oss, så vi traskade ut och gick förbi den lokala thairestaurangen. Vi pratade med hon som har den hon såg min lilla guldpläderade rottingbit och undrade vad det var, jag beskrev då att den var från big ball cermony. Hon blev faktiskt lite till sig och sa att det är en stor cermony när man gör ett tempel heligare. Buddismen är väldigt svårtydd för mig, vet inte hur det är för er? Frugan beställde som tam och en glasnudelsallad. Jag var inte lika sugen på det, så vi gick till 9:an och beställde Fläsk med bruna bönor(lättstekt fläsk ska det va). Så för att citera Fablo, det var förbenat gott. Sen att man hade en akterspegel som var som ett avgasrör och spydde ut avgaser i sovrummets till frugans stora förtret :)

Kronan, vad var det på sista bilden? Undrar om det är den där krispiga typ blokålsvampen som man kan få i vissa seafoodsalad? Tror att den i så fall är nån forma av havsväxt! Lite frasig/slajmig i konsistensen

Svarade efter dig, har köpt med mig den där torkad hit till Sverige.
Jag gör min egen yamtalay med den "svampen" är löjligt god enligt mig.

Idag blev det fläskpannkaka.
Kolla in lingonsylten...Så ser riktigt dålig sådan ut och den serveras ofta på lunchrestauranger. Att dom inte kan köra med rårörda. Skäms på er lunchkrögare!
Själv köper jag frysta lingon och rör ner socker. Inte 50/50 utan jag reducerar sockret till 30% för att få den syrligare, godare och mer hälsosam.
Bilden är inte min.

flaskpannkaka.webp

En vräkig 4 rätters middag med en kolega, på resturang diligensen på chapparall

ImageUploadedByTapatalk1368721540.794657.webp

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M