Dagens bild

När jag kolla på bilden nu igen tänkte jag på vad legolas skrev för ett tag sen "min fru behöver inte smink naturligt vacker" samtidigt tänker jag på sista dagen när vi semestra i sverige hade varit hos mina vänner grillat sov över etc. på morgonen skulle vi flyga hem och kompisens fru sa "gött lite taxfree köpa smink etc. frugan svara nä ja använder inte smink tycker de förstör. Och ni ser ju nu som svensk blev polarns fruga förolämplad och min fru helt oförstående. Men så blir det svårt för gäller de spackel och skit så är thai värst när det gäller sminka upp sig för shower etc sminkar ju pojkarna som kvinnor vid examen och uppvisningar konstigt att det bli qatöj

"Jonas " sa:
När jag kolla på bilden nu igen tänkte jag på vad legolas skrev för ett tag sen "min fru behöver inte smink naturligt vacker" samtidigt tänker jag på sista dagen när vi semestra i sverige hade varit hos mina vänner grillat sov över etc. på morgonen skulle vi flyga hem och kompisens fru sa "gött lite taxfree köpa smink etc. frugan svara nä ja använder inte smink tycker de förstör. Och ni ser ju nu som svensk blev polarns fruga förolämplad och min fru helt oförstående. Men så blir det svårt för gäller de spackel och skit så är thai värst när det gäller sminka upp sig för shower etc sminkar ju pojkarna som kvinnor vid examen och uppvisningar konstigt att det bli qatöj
Var jag vaken så sent inatt, jaja många öl och whiskey blev det.

Nån mer än jag som nyttjar detta förträffliga transportmedel i Bangkok ?

DSCN1271.webp

Idag den 15 december vid lunchtid är det väldigt varmt här.
Kollade just termometern på terassen. 34 grader i skuggan!

Hur varmt är det då i solen?

Tydligen 8 grader varmare.

Stanner innomhus några timmar till! 25 grader här framfor datorn nu.

IMG_0025.webp

"legolas " sa:
Sätt på aircondition eller fläkten, så får du det bättre.....Varför skall vi västerlänningar pinas när vi har pengar att slippa???

legolas

Ha Ha Legolas! Tack for din komentar.
Så du ``pinas`` av en innomhustemperatur på 25 grader i Thailand?

Själv har jag ju bott här lite längre än du, så jag har tydligen anpassat mig bättre till värmen.

Vi har 25 grader innomhus året om med hjälp av AC, och speciellt
en väldigt varm dag som idag, när det var 42 grader ute i solen och 34 i skuggan, så känndes det svalt och skont att komma in till 25 grader i vardagsrummet.

"legolas " sa:
kanonkamera eller bra fotograf, bra foton är det i alla fall
grattis

legolas

Tack Legolas!

Tror det är en bra kamera.
En Canon Power Shot SX240 HS.
Min gamla kamera var en åtta år gammal Canon Powershot A630.

"Bossej " sa:
Tack Legolas!

Tror det är en bra kamera.
En Canon Power Shot SX240 HS.
Min gamla kamera var en åtta år gammal Canon Powershot A630.

Har du köpt kameran här i thailand, vad kostar en sån, är det billigare med kamera i thailand än europa? Vill köpa en bra kamera istället för att använda tel.

Hej Jonas Min nya Canon kostade 10.900 baht i en kameraaffär i Korat.
Priset i Europa vet jag ej.

Tackar Berralund!

Jag har ju trädgården som min hobby här i Thailand, så jag jobbar i min trädgård 3-4 timmar varje dag, året om.

Fjärilarna är nog det som faschinerat mig mest i Thailand under de senaste åren som fast boende här.

Dessa stora vackra fjärilar, som ofta är 8-12 cm mellan ving spetsarna, ser jag numera nästan varje dag året om här i min trädgård.
Vissa dagar kan det vara så många som 50 stycken som kommer inseglande från skogen.
De kommer hit eftersom jag har mycket blommor.

Jag vet inte namnen på de olika fjärilarna , men har nu under tre år fotograferat mer än 30 olika sorters fjärilar här i trädgården.

"Bossej " sa:
Tackar Berralund!

Jag har ju trädgården som min hobby här i Thailand, så jag jobbar i min trädgård 3-4 timmar varje dag, året om.

Fjärilarna är nog det som faschinerat mig mest i Thailand under de senaste åren som fast boende här.

Dessa stora vackra fjärilar, som ofta är 8-12 cm mellan ving spetsarna, ser jag numera nästan varje dag året om här i min trädgård.
Vissa dagar kan det vara så många som 50 stycken som kommer inseglande från skogen.
De kommer hit eftersom jag har mycket blommor.

Jag vet inte namnen på de olika fjärilarna , men har nu under tre år fotograferat mer än 30 olika sorters fjärilar här i trädgården.

Jag har bara sett en och annan hemma hos oss, långt ifrån mängderna som du ser. Tyvärr!

Du kanske borde önska dig en bok med bilder på fjärilar och andra insekter i julklapp, det vore väl passande. ;)

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar