Dagens bild

Hej
For dem av er som liksom jag gillar att hålla på i trädgården, såväl i Sverige som i Thailand, så är det nog nu i november som skillnaden är som storst.

Här i Thailand har regnperioden just slutat, och solen strålar for fullt i trädgården.

Många av mina blommor slår ut nu, även rosor och orchideer.

Idag har det varit ca 32 grader varmt efter lunch, och på natten är det svalt, vilket är bra for växterna, ca 22 grader igår natt.

Bifogar några foton jag nyss tog i trädgården.

IMG_3053.webp

IMG_3038.webp

IMG_3044.webp

IMG_3056red rose.webp

IMG_3041.webp

Vackert Bossej jag hoppas min trädgård e lika fin längtar ner för att se hur den artat sig medans vi varit här i Svedala

Vaknade upp i morse, lite trött efter en 50-årskiva igår och möttes av detta utanför huset.
Vete fåglarna om jag inte tar en resa till BKK oavsett vad resan kostar med kort varsel.

snow.webp

"Sir One " sa:
Vaknade upp i morse, lite trött efter en 50-årskiva igår och möttes av detta utanför huset.
Vete fåglarna om jag inte tar en resa till BKK oavsett vad resan kostar med kort varsel.

Sir One!

Farsan min(om han hade levt), skulle myntat: rattmuff och långkalsonger på, dessa tas inte av förrän i april ;D :D ;D

"Jo-Be " sa:
Sir One!

Farsan min(om han hade levt), skulle myntat: rattmuff och långkalsonger på, dessa tas inte av förrän i april ;D :D ;D
Kul farsa..
Rattmuff... råttmuff.... musmuff.
"Jo-Be " sa:
Sir One!

Vet inte riktigt vilken muff jag skulle föredra :)

Hej Några bilder från min trädgård i Isaan idag den 5 december 2012.
På sista bilden inviger min son Jonas sin nya pool som jag vann på
Lotus i Korat igår.

IMG_3170 Violett.webp

IMG_3171 Flowers.webp

IMG_3173 Butterfly.webp

IMG_3171 Jonas.webp

Snyggt bossej vi far upp till vårat hus i morgon ska bli kul o se om trädgården lever

skickat från gud :-D genom tapattalk

"ledarn " sa:
Så här ser det ut på jobbet idag :o

Har nog plogat av gatan och gården 5 gånger idag...
Och det tar inte slut heller... Ska snöa fram till 8-9 ikväll.

Så det blir till att gå upp tidigt och åka hit och ploga av gården..

Jag är inte avis ett dugg, det var en utav orsakerna till att jag skola om till motorman och börja jobba i maskin(varmt å skönt)... ;) ;)

Hmm, det där ser ju ut som en normal snöstormsvinter i Skåne, Nu har vi för ovanlighetens skull haft det lugnt trots att det har kommit en del snö. :)

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar