Dagens bild

Fina bilder igen bosse men fattar inte hur du lyckas me fjärilarna så fort ja tar upp min kamera så säger dom hej då
Bosse kan du inte ta några bilder så man får ett hum hur trädgården ser ut

Om ett par år lär jag inte behöva den här typen av hjälp..

snilyrning.webp

"Sir One " sa:
Om ett par år lär jag inte behöva den här typen av hjälp..

Jo om du tänker slå dina pålar i norra Thailand, där finns chansen eller risken att du behöver den, ta med den i fall om konjunkturen faller! ;D

insayt

"Insayt " sa:
Jo om du tänker slå dina pålar i norra Thailand, där finns chansen eller risken att du behöver den, ta med den i fall om konjunkturen faller! ;D

insayt
Det skulle vara i fall av frostiga relationer med den kvinna jag tänkt att behålla till slutet av min jordevandring. Om jag är vid liv då kylan i förhållandet tilltar så kan man ju alltid söka sig till varmare källor innan tidens tand tuggat i sig fortplantningsorganet och dess förmåga till lyckliggörande för egen och för den kurvigas del. Visst, jag ser mig som en ädel och rättskaffens man men man är sin lille Willie närmast när allt kommer till kritan. Den man som låter sin stämma ljuda i annan riktning är en lögnens man även om läpparnas bekännelse talar til den underbara kvinnans fördel.

"Sir One " sa:
Det skulle vara i fall av frostiga relationer med den kvinna jag tänkt att behålla till slutet av min jordevandring. Om jag är vid liv då kylan i förhållandet tilltar så kan man ju alltid söka sig till varmare källor innan tidens tand tuggat i sig fortplantningsorganet och dess förmåga till lyckliggörande för egen och för den kurvigas del. Visst, jag ser mig som en ädel och rättskaffens man men man är sin lille Willie närmast när allt kommer till kritan. Den man som låter sin stämma ljuda i annan riktning är en lögnens man även om läpparnas bekännelse talar til den underbara kvinnans fördel.

haha... Sir One återigen vill jag påtala din utomordentliga förmåga till att uttrycka dig, din förmåga till verbal samt psykologi är ju i närmaste Einstein.

Tack för dina utlägg, jag roas alltid av dina inlägg!

Insayt

"Insayt " sa:
haha... Sir One återigen vill jag påtala din utomordentliga förmåga till att uttrycka dig, din förmåga till verbal samt psykologi är ju i närmaste Einstein.

Tack för dina utlägg, jag roas alltid av dina inlägg!

Insayt
Jag tackar samtidigt som jag inser att en del av mina uttalanden borde vara föremål för censur....en rättfärdig sådan

"Sir One " sa:
Jag tackar samtidigt som jag inser att en del av mina uttalanden borde vara föremål för censur....en rättfärdig sådan

Tror jag inte, vad i dina så exeptitionella samt rundfärdiga uttalanden skulle falla under bilan av språkkunnighet, den människa vill jag möta!

insayt

"Insayt " sa:
Tror jag inte, vad i dina så exeptitionella samt rundfärdiga uttalanden skulle falla under bilan av språkkunnighet, den människa vill jag möta!

insayt
Nog med smicker. Vart vill du komma? Jag vet att jag hyggligt behärskar vårt modersmål liksom jag behärskar det anglosaxiska men inte fan är jag världsbäst på något av dem. Jag vet mina begränsningar både språkligt och intellektuellt. I grund och botten så är jag inte bättre än någon annan på CM men jag har några favoriter. Berralund, saklig och sympatisk, Legolas väldigt underhållande och informativ och Glimten66 som talar med hjärtat. Jo jag har fler favvisar men dessa tre är de jag spontant som kommer till mig i skrivande stund. Var kommer du in? Är du fisk eller fågel? Är du under isen eller tillhör du dem som kan beskriva de himmelska höjdernas fördelar? Jag kan inte svaret, dina handlingar lär leda mig på rätt spår. Jag hade en gång en kamrat, en bästa vän som var gift med en Thai. Han befann sig på fast is fast en bit under den synliga isen med vatten emellan. Jo det kan bli så. Ett lager med is, vatten ovanpå detta, ännu ett lager med is och dessutom snö ovanpå allt. Jag har själv gått igenom isen med snöskoter där förhållandena varit just sådana. Du påminner mig om honom.

"glimten66 " sa:
Fina bilder igen bosse men fattar inte hur du lyckas me fjärilarna så fort ja tar upp min kamera så säger dom hej då
Bosse kan du inte ta några bilder så man får ett hum hur trädgården ser ut

Hej Glimten66 Bifogar en bild av de blommor som fjärilarna här gillar mest. Ibland kan de sitta så länge som fem sekunder och äta av dessa blommor.

IMG_2703.webp

"legolas " sa:
De e la därför som vi inga bilder på trädgården får,, där ligger la nålar överallt, nä tacka vet jag min trädgård och mina fjärilar... ;D

legolas
Det där e nog dom ända fjärillarna som jag lyckats att plåta

"Sir One " sa:
Nog med smicker. Vart vill du komma? Jag vet att jag hyggligt behärskar vårt modersmål liksom jag behärskar det anglosaxiska men inte fan är jag världsbäst på något av dem. Jag vet mina begränsningar både språkligt och intellektuellt. I grund och botten så är jag inte bättre än någon annan på CM men jag har några favoriter. Berralund, saklig och sympatisk, Legolas väldigt underhållande och informativ och Glimten66 som talar med hjärtat. Jo jag har fler favvisar men dessa tre är de jag spontant som kommer till mig i skrivande stund. Var kommer du in? Är du fisk eller fågel? Är du under isen eller tillhör du dem som kan beskriva de himmelska höjdernas fördelar? Jag kan inte svaret, dina handlingar lär leda mig på rätt spår. Jag hade en gång en kamrat, en bästa vän som var gift med en Thai. Han befann sig på fast is fast en bit under den synliga isen med vatten emellan. Jo det kan bli så. Ett lager med is, vatten ovanpå detta, ännu ett lager med is och dessutom snö ovanpå allt. Jag har själv gått igenom isen med snöskoter där förhållandena varit just sådana. Du påminner mig om honom.

Din analys är grundad Sir One, inte vill jag ta ifrån dig det, den som jag mest har som favvis, är de som med hjärtat talar om Thailand, där har du rätt, var jag kommer in i bilden vet jag inte.

Jag vet att många här inte tycker om det jag säger, tyvärr kan jag väl säga att jag är för "rakt fram" och det kanske jag skall tänka på mer, inte vara så skarp många gånger.

Jag älskar "intellektualism samt gott språkbruk", du är en av de som jag allra mest gillar, dina skarpsinniga kommentarer samt djupsinniga analyser samt språkbruk gör att mitt hår reser sig, vi vill ha fler i detta forum som du.

Sådana personligheter som du ger ChaiMai en extra sjuts, till de stora drömmar vi alla har.

Jag är uppriktigt ledsen över att kanske inte alla förstår mitt sätt att skriva på och mitt sätt att se livet och dess omgivning, men jag kan inte bättre än så här.

insayt

Tack insayt men jag vill inte CM så illa att fler skulle vara som jag. Berralund kallar mig rebell och kanske att detta enda exemplar är ett för mycket..8).mm

"Sir One " sa:
Tack insayt men jag vill inte CM så illa att fler skulle vara som jag. Berralund kallar mig rebell och kanske att detta enda exemplar är ett för mycket..8).mm

Nämen vad faan, Sir One, säger Berra det? Tror jag inte. Nä Sir One du har för låga tankar om dig själv, vi behöver folk som dig punkt slut!

insayt

"Insayt " sa:
Nämen vad [@!# Mockfjärd], Sir One, säger Berra det? Tror jag inte. Nä Sir One du har för låga tankar om dig själv, vi behöver folk som dig punkt slut!

insayt

Javisst kallade jag Sir One rebell när han beskrev varför han inte firar jul. Detta p g a att jag själv älskar julen innerst inne. Men det var sagt med glimten (förlåt Micke) i ögat och det vet jag att vår noble medlem förstår.

Och Insayt, du har naturligtvis helt rätt. Visst behövs alla här på CM, vad vore vi utan medlemmar? Och en som kan hantera det skrivna ordet som den noble herrn är precis lika välkommen som någon annan.

"ragnela " sa:
Jag tror att Bossej mördar fjärilarna och sedan nålar upp dem för fotografering!!

Eftersom Damen behagar skämta om mina fjärilsbilder så svarar jag med på några forfalskade bilder av växter i min trädgård.

Sedan skulle jag gärna vilja se några bilder från din trädgård i Rayong

Leelavadi.webp

Passionfruit.webp

Rose apple.webp

Rosor.webp

IMG_0837.webp

IMG_1865_resize.webp

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar