Nog med smicker. Vart vill du komma? Jag vet att jag hyggligt behärskar vårt modersmål liksom jag behärskar det anglosaxiska men inte fan är jag världsbäst på något av dem. Jag vet mina begränsningar både språkligt och intellektuellt. I grund och botten så är jag inte bättre än någon annan på CM men jag har några favoriter. Berralund, saklig och sympatisk, Legolas väldigt underhållande och informativ och Glimten66 som talar med hjärtat. Jo jag har fler favvisar men dessa tre är de jag spontant som kommer till mig i skrivande stund. Var kommer du in? Är du fisk eller fågel? Är du under isen eller tillhör du dem som kan beskriva de himmelska höjdernas fördelar? Jag kan inte svaret, dina handlingar lär leda mig på rätt spår. Jag hade en gång en kamrat, en bästa vän som var gift med en Thai. Han befann sig på fast is fast en bit under den synliga isen med vatten emellan. Jo det kan bli så. Ett lager med is, vatten ovanpå detta, ännu ett lager med is och dessutom snö ovanpå allt. Jag har själv gått igenom isen med snöskoter där förhållandena varit just sådana. Du påminner mig om honom.