Betale sin kone.

• Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 8711
  • Start datum Start datum

Låter konstigt i mina öron... Jag känner rätt så många par thai & svensk men ingen av dom betalar nåt till kvinnorna för att dom ska stanna.
Dom absolut flesta kvinnorna jobbar eller har jobbat och är nu pensionärer så dom har egna pengar. Men finns säkert nån gubbe som gör det ändå. Och det måste väl ändå vara deras eget val,men samtidigt känner jag till fall där gubbar byggt hus i thailand och förlorat det vid separation.
Ärligt talat. Om du var thaitjej i Thailand och har 2-3 ungar att ta hand om plus föräldrar så räcker inte inkomsten till i Isaan med 9-10-000 baht/månad. Vad kan de göra då? En driftig tjej åker och jobbar i en fabrik eller så åker hon till Pattaya, Phuket eller annat turistområde där hon har kompisar. Efter en kort tid i turistområdet som hon vistas i kommer "kompisarna" att få henne att jobba i bar/restaurang där de stora inkomsterna finns. Har hon god lycka så träffar hon en falang och försvinner till sitt lyckorike. Har hon otur så hamnar hon ur askan i elden.

Sverige är ingen säker plats för en thaitjej som kommit hit med fel man.

Givetvis är det sundast för båda parter i ett förhållande om båda har någon form av inkomst.

Exemplet jag skrev om farangerna som träffar bartjejer handlade givetvis om tjejen inte får någon inkomst.

Finns säkert massor av exempel på förhållanden där enbart farangen drar in pengar.

Däremot har jag varit ihop med bartjejer som haft gott om sparade pengar på banken men trots det var det jag som fick betala allt.

BTT
Varför skulle de ta av sitt sparkapital för att gynna dig?

Det är inget ovanligt att män som träffat sina tjejer i barerna fortsätter på samma sätt som dom gjorde när dom möttes i baren.

Det vill säga gubben lägger en tusenbahtare per dag på nattduksbordet så tjejen blir nöjd.

Det är ju detta beteende som Isan menar i sin tråd. Gubbarna fortsätter att köpa sina damer trots att dom kanske gift sig.

vilket ju inte är det normala i ett sunt förhållande.

BTT

Fast nu är det ju långt ifrån alla som träffar och gifter sig med en bartjej.
Det finns en ganska stor värld utanför baren där förhållanden är ganska normala.
Har ens partner ingen utbildning, pengar eller jobb så får man nog räkna med att vara den som betalar räkningarna.
Hela Thailand är fullt av vackra yrkesarbetande tjejer som gärna dejtar en hyffsat social/nykter snubbe.

/ SatanG

En tjej som min som jobbat i en industri, japanskt bolag, blev trött efter 14 år och fick erbjudande att jobba med sin brors frus nailshop. Hon betalade för en utbildning för att lära sig med egna pengar. Sen hade hon lyckan att träffa mig, hehe.

Hon är en enkel isaantjej med driv.

Idag har hon en nailshop i vårat hus som hon tar hand om kunder.

Det är inget ovanligt att män som träffat sina tjejer i barerna fortsätter på samma sätt som dom gjorde när dom möttes i baren.

Det vill säga gubben lägger en tusenbahtare per dag på nattduksbordet så tjejen blir nöjd.

Det är ju detta beteende som Isan menar i sin tråd. Gubbarna fortsätter att köpa sina damer trots att dom kanske gift sig.

vilket ju inte är det normala i ett sunt förhållande.

BTT
Har en farang berättat eller är det ett fullblodsproffs som tutat i dig sanningen.
Förövrigt har jag aldrig lagt mer än 500 Baht på nattduksbordet.

Låter konstigt i mina öron... Jag känner rätt så många par thai & svensk men ingen av dom betalar nåt till kvinnorna för att dom ska stanna.
Dom absolut flesta kvinnorna jobbar eller har jobbat och är nu pensionärer så dom har egna pengar. Men finns säkert nån gubbe som gör det ändå. Och det måste väl ändå vara deras eget val,men samtidigt känner jag till fall där gubbar byggt hus i thailand och förlorat det vid separation.
Hej

Jag tror i.o.f.s inte att det är något som dom flesta män i den situationen skulle berätta om för andra, personligen vet jag ändå ett antal män som betalar för sitt ”kuttersmycke”, dom vill kunna visa upp sig med en tjej som kunde vara deras barn eller ibland t.o.m barnbarn och att det kostar är nog inte helt ovanligt. Av tjejerna brukar man få reda på hur det ligger till.

Thailändska tjejer kan vara brutalt ärliga om sånt här och säga ”varför skulle jag älska honom som är lika gammal som min pappa” eller ”jag sticker så fort jag har fått mitt PUT” eller något liknande, dom förklarar sitt förhållande med att dom får betalt i pengar eller att mannen köper guld, mark, hus, bil, mobiler, i-pad o.s.v, han skickar pengar och försörjer min familj är ju också ganska vanligt.

Men ofta är ett sånt kärlekslöst förhållande ganska stormigt och nära en krasch till och från, det är väl heller inte helt ovanligt att tjejen har en yngre älskare eller öppet flirtar med andra män, ibland tycker man ju synd om män som blir lurade och som är helt övertygade om att kvinnan verkligen älskar dom, då kan det bli riktigt dyrt, så köpt kärlek kan ju ha ett ganska högt pris.

Ett märkligt fenomen är att män som helt uppenbart blir lurade och utnyttjade oftast inte vill upplysta om detta, ibland har man ju försökt varna någon bekant efter att hans flickvän har sagt sanningen, men det tas ofta inte emot bra, det slutar oftast med att mannen blir förbannad och försvarar den kvinna som ”bedrar honom”, ”bara vill komma åt ett PUT” eller ”plockar honom på pengar”, mannen hänger oftast fast in i det sista och kanske t.o.m ökar den ekonomiska insatsen för att på så vis försöka behålla sin ”darling”

Men dom flesta har nog ändå normala varaktiga förhållanden och dom rent affärsmässiga är ju i solklar minoritet, jag tror personligen att skilsmässor är vanligare bland helsvenska par än bland Swe-Thai par.

Mvh isan lover

Hej

Jag tror i.o.f.s inte att det är något som dom flesta män i den situationen skulle berätta om för andra, personligen vet jag ändå ett antal män som betalar för sitt ”kuttersmycke”, dom vill kunna visa upp sig med en tjej som kunde vara deras barn eller ibland t.o.m barnbarn och att det kostar är nog inte helt ovanligt. Av tjejerna brukar man få reda på hur det ligger till.

Thailändska tjejer kan vara brutalt ärliga om sånt här och säga ”varför skulle jag älska honom som är lika gammal som min pappa” eller ”jag sticker så fort jag har fått mitt PUT” eller något liknande, dom förklarar sitt förhållande med att dom får betalt i pengar eller att mannen köper guld, mark, hus, bil, mobiler, i-pad o.s.v, han skickar pengar och försörjer min familj är ju också ganska vanligt.

Men ofta är ett sånt kärlekslöst förhållande ganska stormigt och nära en krasch till och från, det är väl heller inte helt ovanligt att tjejen har en yngre älskare eller öppet flirtar med andra män, ibland tycker man ju synd om män som blir lurade och som är helt övertygade om att kvinnan verkligen älskar dom, då kan det bli riktigt dyrt, så köpt kärlek kan ju ha ett ganska högt pris.

Ett märkligt fenomen är att män som helt uppenbart blir lurade och utnyttjade oftast inte vill upplysta om detta, ibland har man ju försökt varna någon bekant efter att hans flickvän har sagt sanningen, men det tas ofta inte emot bra, det slutar oftast med att mannen blir förbannad och försvarar den kvinna som ”bedrar honom”, ”bara vill komma åt ett PUT” eller ”plockar honom på pengar”, mannen hänger oftast fast in i det sista och kanske t.o.m ökar den ekonomiska insatsen för att på så vis försöka behålla sin ”darling”

Men dom flesta har nog ändå normala varaktiga förhållanden och dom rent affärsmässiga är ju i solklar minoritet, jag tror personligen att skilsmässor är vanligare bland helsvenska par än bland Swe-Thai par.

Mvh isan lover

Huvudet på spiken med det inlägget.

Det var väl typ en av de första sakerna man registrerade i början då man träffade en hel del thai/svenska förhållanden.
Några riktigt udda förhållanden där gubben var helalkoholiserad, halvvägs till graven, eller ofattbart korkad och den enda möjligheten till att få sig en flickvän/sambo/fru var att egentligen betala för det.
I början fick jag mina fördomar bekräftade konstant, men ibland så träffade man någon normal person med thailändsk flickvän och fick nästan en chock.
Det höjdes en hel den ögonbryn när jag själv berättade för någon att frun var thailändska och man kunde få till svar "men....du är ju normal".

Helt klart stöter man på en hel del udda individer även idag, men det känns som att det är långt mycket färre än tidigare.

Min reflektion över trådskaparens inlägg är således att han antingen nyss måste ha krupit ut ur någon grotta där han har levt isolerad eller så tror han att det här är något forum för "Vi som åker på charter med Ving Solresor".

Ärligt talat. Om du var thaitjej i Thailand och har 2-3 ungar att ta hand om plus föräldrar så räcker inte inkomsten till i Isaan med 9-10-000 baht/månad. Vad kan de göra då? En driftig tjej åker och jobbar i en fabrik eller så åker hon till Pattaya, Phuket eller annat turistområde där hon har kompisar. Efter en kort tid i turistområdet som hon vistas i kommer "kompisarna" att få henne att jobba i bar/restaurang där de stora inkomsterna finns. Har hon god lycka så träffar hon en falang och försvinner till sitt lyckorike. Har hon otur så hamnar hon ur askan i elden.

Sverige är ingen säker plats för en thaitjej som kommit hit med fel man.
Håller med dig och jo så kan det ju vara för många,det finns säkert massor med tjejer i thailand och även boende i sverige som skickar hem pengar till familj och barn.
Och många thai kvinnor som hamnar hos helt fel gubbar,med såna som ej ska bo med några kvinnor alls. Även där vet jag av några stycken,där kvinnorna fortfarande är kvar & några som lämnat/separerat.. från gubben som oftast dricker för mycket, relativt unga som redan har utvecklat ett alkohol beroende.. Ca 35 år och uppåt.
Dom par i relation jag tänker på bor här i sverige och alla dom tjejerna har jobb/eller jobbat. Visst har även dom skickat hem pengar,det gör även min sambo fast hon ej har några barn. Sedan hur dom lagt upp ekonomi/betalningar vet jag ej till 100% men inte betalar dom tjejerna för att stanna,var väl mera det jag reagerade på i BBT inlägg.
Blev ett långt inlägg & kanske det svävade iväg och spretar åt lite olika håll :unsure:

Jag ger min tjej 10.000 baht i månaden. Jag har aldrig frågat vad hon gör med dessa pengar. Hon har en nailshop och drar in pengar också.

Hon är miafalang och ska ha det bättre än sina medsystrar som får 9.000 baht/månaden för jobb sex dar i veckan.
Inte riktigt, hon är en 'puen' som får betalt för att upprätthålla sin status. Prova att dra in de 10K per månad och se hur länge hon stannar...

Fast nu är det ju långt ifrån alla som träffar och gifter sig med en bartjej.
Det finns en ganska stor värld utanför baren där förhållanden är ganska normala.
Har ens partner ingen utbildning, pengar eller jobb så får man nog räkna med att vara den som betalar räkningarna.
Hela Thailand är fullt av vackra yrkesarbetande tjejer som gärna dejtar en hyffsat social/nykter snubbe.

/ SatanG
Utan att veta men är det i dag inte mera vanligt att träffas via nätet för att hitta en livskamrat,

Har en farang berättat eller är det ett fullblodsproffs som tutat i dig sanningen.
Förövrigt har jag aldrig lagt mer än 500 Baht på nattduksbordet.

Nej under din tid som bargubbe var det 500 baht som gällde.

1000 bahts notan kom efter den stora börskraschen i början på 2000 talet.

Då var man plötsligt rik i Pattaya.

BTT

Tillbaka
Topp