andrejsdenruskige
Forumveteran
Kan du försöka skriva på svenska?
Ingen normal medlem läser det du skriver..
Nja, för hans eget bästa så bör han inte skriva på svenska.
Då skulle det framstå mycket tydligare hur korkad han är.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan du försöka skriva på svenska?
Ingen normal medlem läser det du skriver..
HejOT
Det är lite synd att vi tappar "skandinaviskan", runt 1800/1900-talet förstod vi nog varandra mycket bättre. Har väl delvis med uttalet att göra, danskan är ju inte längre begriplig. Läste att de har svårt att lära sig stava, då talspråket numera skiljer sig så mycket från skriftspråket.
Dock, märker att det blir lättare och lättare att förstå norskan ju mer man läser - vilket kanske är den stora behållningen med att kämpa sig igenom vår norske forummedlems alster.
PS. Huruvida man skall ge sin fru "lön" eller inte är ju en ickefråga. Som jag visade tidigare så är det lagstadgat att makar har försörjningsplikt gentemot varandra. Man kan liksom inte köpa sig en sportbil samtidigt som hon inte får någonting, om man nu är den ende med inkomst i familjen.
Försörja en sambo som inte jobbar är väl en jvla skillnad mot att betala lön?Känsligt det här med thaifru och vad man betalar.
Tycker frågeställningen med lön är fel.
Är övertygad att 90 % betalar för sina respektive från Thailand.
Till och med en idiot förstår att en thailändska som flyttar hit inte oftast har några ekonomiska medel, och vem försörjer då?
Har man gott ställt är man nog beredd på att betala, är ju ett val man bestämmer själv.
Värre är det med dom som har knaper ekonomi och inte förstår att det blir dyrt med thaifru och hennes eventuella barn.
Finns dom som har thaifru som jobbar och tjänar pengar, ändå betalar mannen för det mesta.
Är upp till var och en.
Försörja en sambo som inte jobbar är väl en jvla skillnad mot att betala lön?
Att låta henne svälta funkar ju av naturliga skäl inte så länge.

HejKänsligt det här med thaifru och vad man betalar.
Till och med en idiot förstår att en thailändska som flyttar hit inte oftast har några ekonomiska medel, och vem försörjer då?
Har man gott ställt är man nog beredd på att betala, är ju ett val man bestämmer själv.
Värre är det med dom som har knaper ekonomi och inte förstår att det blir dyrt med thaifru och hennes eventuella barn.
Finns dom som har thaifru som jobbar och tjänar pengar, ändå betalar mannen för det mesta.
Är upp till var och en.
Är du inte läskunnig? Som jag skrev är frågeställningen fel.Försörja en sambo som inte jobbar är väl en jvla skillnad mot att betala lön?
Att låta henne svälta funkar ju av naturliga skäl inte så länge.
Akta så inte frun din läser härBeror ju på hur tjock hon är när du börjar... Jag skulle nog överleva ett halvår![]()
![]()
Känsligt det här med thaifru och vad man betalar.
Är upp till var och en.
jo jag såg att jag skrev det så det såg ut som det var riktat till dig, så var inte tanken men hann inte ändra innan tiden gick ut.Är du inte läskunnig? Som jag skrev är frågeställningen fel.
Att du varit bidragsgivare i 10 år vet vi. Sedan att du kallar det något helt annat är skit samma, inget du behöver skämmas för. Pengar är makt, det får tyvärr många thaidamer erfara.
En polare gjorde tvärtom, han skickade iväg frun å ungarna på semester till Spanien, det har dom förtjänat sa han.Bor man tillsammans så bor man tillsammans.
Det hade ju varit tråkigt för familjen om dom får stanna i Sverige och jag åker på semester eftersom jag har råd, men inte frun.
För egen del så har vi gemensam ekonomi. Allt i en pott.
Jag tjänar ca 4ggr mer än min fru, så jag bidrar mer på det ekonomiska planet. Det hade jag gjort även om jag hade haft en svensk fru (hon är ju dessutom svensk).
Jag hade haft svårt att hitta någon inom kommunens gränser om de ekonomiska förutsättningarna ska vara lika. Ett rätt dåligt utbud i alla fall.

Ja ja jeg vet at jeg er en forferdelig person og all min informasjon kommer fra mennesker av samme kategori som meg. Om vi kommer med fakta eller ikke ser ikke ut til å bety noe som helst for deg for hva vi påstår faller ikke i din smak. Så for å tekkes deg og dine følelser så må jeg finne meg nye venner som mener det samme som deg. Og så utforme nye meninger basert på mine nye venners kunnskap. Om dette er fakta eller ikke betyr da selvfølgelig ingenting for da vil jeg ha meninger som du kan akseptere. Unnskyld at jeg spør. Forstår du hvor sinnsykt dette er,Bara det att ditt första inlägg har 3 frågor som baseras på en grundfråga. De efterföljande frågorna är p.g.a dina förutfattade meningar.
Du har ju nämligen hört av din kompis i Pattaya att han betalar 15.000Thb/månad och det är tydligen något som alla gör.
Din information verkar du således hämta från din umgängeskrets.
Det blir väl 10 gången jag säger det. Byt umgängeskrets.
Det känns inte som att du är någon direkt relationsexpert för att vara helt ärlig. Några sociala antenner verkar du inte heller ha.
Jag implementerar lite Klimat-Greta-logik; 90% av stenbordsexperterna på TS är övertygade om att Isaan betalar sin fru en fast lön för att hon inte skall sticka. Alltså måste det vara så. Oavsett vad Isaan själv hävdar.Jag har hört talas om att en del gubbar framförallt norrmän tar en tjej i en bar för en natts samkväm och sen löser dom ut henne från baren och ger henne en fast lön för att gifta sig med honom. Udda snubbar finns överallt. En del av dom kommer efter ett tag på att det fanns bättre damer som man inte behöver betala och försöker då att upphäva köpet men det funkar inte och då blir dom bittra och avundsjuka som fn mot andra gubbar som inte gjort samma misstag. En av dem tycks ha hamnat här på thaisnack
kombinationen både kärlek och lyx finns inte enligt en del, dom har själva aldrig lyckats fixa varken kärlek eller pengar så dom gubbar som ser ut att ha både och måste vara fake.Jag implementerar lite Klimat-Greta-logik; 90% av stenbordsexperterna på TS är övertygade om att Isaan betalar sin fru en fast lön för att hon inte skall sticka. Alltså måste det vara så. Oavsett vad Isaan själv hävdar.
Min farbror löste ut sin blivande fru från guldaffären. Hon hade väl fått förskott på lönen ett antal gånger.. 20 tusen i skuld. Vet inte om hon fick lön men efter hans död blev hon ihop med hans vän och nu får hon allt hon pekar på.. Rolex och Mercedes och ett palats.
Så är det bättre att leva fattigt för att hon skall stanna för kärlek. Eller kan hon stanna för kärlek och ett liv i lyx?
Tilläggas kanske bör att min farbror va rikare än hans kompis. Hela arvet gick till min vuxna kusin I Finland.. pojken han hade med thailändskan fick inget
Det eneste som er sinnsykt i dette er du selv.Ja ja jeg vet at jeg er en forferdelig person og all min informasjon kommer fra mennesker av samme kategori som meg. Om vi kommer med fakta eller ikke ser ikke ut til å bety noe som helst for deg for hva vi påstår faller ikke i din smak. Så for å tekkes deg og dine følelser så må jeg finne meg nye venner som mener det samme som deg. Og så utforme nye meninger basert på mine nye venners kunnskap. Om dette er fakta eller ikke betyr da selvfølgelig ingenting for da vil jeg ha meninger som du kan akseptere. Unnskyld at jeg spør. Forstår du hvor sinnsykt dette er,
Instämmer.kombinationen både kärlek och lyx finns inte enligt en del, dom har själva aldrig lyckats fixa varken kärlek eller pengar så dom gubbar som ser ut att ha både och måste vara fake.
I mitt første innlegg i denne tråden så spør jeg først og fremst om noen betaler sin kone en månedslønn. Hvilket forteller klart og tydelig at jeg ikke påstår noe som helst. Hvilket du ikke gidder å lese. Og de påfølgende er oppfølgnings-spørsmål.Det eneste som er sinnsykt i dette er du selv.
Dine forutfattede meninger er bygget opp av en masse "worst case scenarios" og en del veldig spesielle mennesker.
Alle her er godt kjent med at faranger blir blåst på penger, hus og hjem. Det betyr ikke at faranger er rettsløse i Thailand, det betyr att faranger ikke kjenner til rettighetene sine. Du er ett konkret eksempel da du, tross dine mange år och lange erfaring, ikke kjenner til at det er 50/50 på mer eller mindre alt. Akkurat på lik måte som det er i Norge. Du med din erfaring bør kjenne til dette, men du nekter å tro det er mulig.
Hvor vanlig tror du det er at folk betaler lønn til sin kone?
Du har lang erfaring, men den mangler en hel del bredd og er baseret på dine personlige oplevelser og dine venners oplevelser.
Det sier en hel del om dine og dine venners liv.
Tar sin fakta från fb och applicerar den på alla 5555555.I mitt første innlegg i denne tråden så spør jeg først og fremst om noen betaler sin kone en månedslønn. Hvilket forteller klart og tydelig at jeg ikke påstår noe som helst. Hvilket du ikke gidder å lese. Og de påfølgende er oppfølgnings-spørsmål.
Nå er det sånn at hva jeg påstår kommer hovedsakelig ikke fra min omgangskrets. Min informasjon kommer blant annet fra mange enkeltstående møter med andre utlendinger og deres koner i Thailand, artikler på nettet og i norske og thailandske aviser og fra mine egne erfaringer. Og det har seg sånn at det jeg påstår er en meget vanlig holdning blant mange utlendinger i Thailand. Man kunne nesten påstå at jeg er en liten «pusekatt» i forhold til mange andre utlendinger i Thailand fordi jeg er i stand til å se mange nok positive sider ved Thailand til at jeg fremdeles velger å bo her.
Du bør lese min link som jeg la ved i ett av mine tidligere innlegg. Men den som skrev i den linken må vel være en i min omgangskrets også selv om jeg aldri har truffet personen. Men du får vel i vanlig stil til det også med den fantasien du ser ut til å besitte.
Din og noen andre medlemmers strategi om å presse andre medlemmer til stillhet ved bruk av trakassering vet jeg har hindret medlemmer fra å delta aktivt på forumet. Det at dere lever i deres egen «lille boble» og er lykkelig der er helt greit for meg, men det er når man forsøker å presse andre ned i denne «boblen» at man reagerer. Og tro meg på mitt ord, en gammel yrkessoldat, sånt biter ikke på meg. Hverken trusler, utpresning eller trakassering. Så hvorfor ikke bare krype tilbake ned i din «lille boble» og vær lykkelig der så dette forumet kan bli et hyggelig sted hvor alle kan skrive innlegg uten å være redd for represalier.
Thjong !trevligt med svenskt forumI mitt første innlegg i denne tråden så spør jeg først og fremst om noen betaler sin kone en månedslønn. Hvilket forteller klart og tydelig at jeg ikke påstår noe som helst. Hvilket du ikke gidder å lese. Og de påfølgende er oppfølgnings-spørsmål.
Nå er det sånn at hva jeg påstår kommer hovedsakelig ikke fra min omgangskrets. Min informasjon kommer blant annet fra mange enkeltstående møter med andre utlendinger og deres koner i Thailand, artikler på nettet og i norske og thailandske aviser og fra mine egne erfaringer. Og det har seg sånn at det jeg påstår er en meget vanlig holdning blant mange utlendinger i Thailand. Man kunne nesten påstå at jeg er en liten «pusekatt» i forhold til mange andre utlendinger i Thailand fordi jeg er i stand til å se mange nok positive sider ved Thailand til at jeg fremdeles velger å bo her.
Du bør lese min link som jeg la ved i ett av mine tidligere innlegg. Men den som skrev i den linken må vel være en i min omgangskrets også selv om jeg aldri har truffet personen. Men du får vel i vanlig stil til det også med den fantasien du ser ut til å besitte.
Din og noen andre medlemmers strategi om å presse andre medlemmer til stillhet ved bruk av trakassering vet jeg har hindret medlemmer fra å delta aktivt på forumet. Det at dere lever i deres egen «lille boble» og er lykkelig der er helt greit for meg, men det er når man forsøker å presse andre ned i denne «boblen» at man reagerer. Og tro meg på mitt ord, en gammel yrkessoldat, sånt biter ikke på meg. Hverken trusler, utpresning eller trakassering. Så hvorfor ikke bare krype tilbake ned i din «lille boble» og vær lykkelig der så dette forumet kan bli et hyggelig sted hvor alle kan skrive innlegg uten å være redd for represalier.