Enkelbiljett förmodar jag ?En polare gjorde tvärtom, han skickade iväg frun å ungarna på semester till Spanien, det har dom förtjänat sa han.
Jäklar va vi festade när hon va borta![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Enkelbiljett förmodar jag ?En polare gjorde tvärtom, han skickade iväg frun å ungarna på semester till Spanien, det har dom förtjänat sa han.
Jäklar va vi festade när hon va borta![]()
I mitt første innlegg i denne tråden så spør jeg først og fremst om noen betaler sin kone en månedslønn. Hvilket forteller klart og tydelig at jeg ikke påstår noe som helst. Hvilket du ikke gidder å lese. Og de påfølgende er oppfølgnings-spørsmål.
Nå er det sånn at hva jeg påstår kommer hovedsakelig ikke fra min omgangskrets. Min informasjon kommer blant annet fra mange enkeltstående møter med andre utlendinger og deres koner i Thailand, artikler på nettet og i norske og thailandske aviser og fra mine egne erfaringer. Og det har seg sånn at det jeg påstår er en meget vanlig holdning blant mange utlendinger i Thailand. Man kunne nesten påstå at jeg er en liten «pusekatt» i forhold til mange andre utlendinger i Thailand fordi jeg er i stand til å se mange nok positive sider ved Thailand til at jeg fremdeles velger å bo her.
Du bør lese min link som jeg la ved i ett av mine tidligere innlegg. Men den som skrev i den linken må vel være en i min omgangskrets også selv om jeg aldri har truffet personen. Men du får vel i vanlig stil til det også med den fantasien du ser ut til å besitte.
Din og noen andre medlemmers strategi om å presse andre medlemmer til stillhet ved bruk av trakassering vet jeg har hindret medlemmer fra å delta aktivt på forumet. Det at dere lever i deres egen «lille boble» og er lykkelig der er helt greit for meg, men det er når man forsøker å presse andre ned i denne «boblen» at man reagerer. Og tro meg på mitt ord, en gammel yrkessoldat, sånt biter ikke på meg. Hverken trusler, utpresning eller trakassering. Så hvorfor ikke bare krype tilbake ned i din «lille boble» og vær lykkelig der så dette forumet kan bli et hyggelig sted hvor alle kan skrive innlegg uten å være redd for represalier.
Det räcker med snart 50 år i Thailand då behöver man inte läsa sig till va man ska och inte Räcker med sunt förnuft
Som sagt så är det din umgängeskrets som verkar lite udda.
Jag känner ingen som betalar någon lön till sin flickvän.
Det är inget ovanligt att män som träffat sina tjejer i barerna fortsätter på samma sätt som dom gjorde när dom möttes i baren.
Det vill säga gubben lägger en tusenbahtare per dag på nattduksbordet så tjejen blir nöjd.
Det är ju detta beteende som Isan menar i sin tråd. Gubbarna fortsätter att köpa sina damer trots att dom kanske gift sig.
vilket ju inte är det normala i ett sunt förhållande.
BTT
1. Att just du kommer med en sådan fråga är föga förvånandes
2. Vi är alla medvetna om att det förekommer skeva förhållanden bland thai/farang. Detta oavsett om man bor i Sverige, Norge eller Thailand. Skillnaden är att du tror att du är unik (det är du fanimej) och din flickvän är minst lika unik. Alla övriga lever i någon slags villfarelse.
Du påstår att vi lever i någon bubbla. Du är en av de mest "inbubblade" människor jag "mött". Du och BTT är ganska lika. Ni bägge försöker sprida "sanningen" som några nyreligiösa apostlar.
För min del verkar det lite vrickat att ge ens egen fru en lön för att hon ska stanna. I din värld så verkar var och varannan människa betala lön till frun. Som sagt, din umgängeskrets är nog väldigt speciell även om sådana saker händer även utanför din umgängeskrets.
Nu ska jag erkänna att jag själv inte hade mått så mycket bättre än dig om jag hade bott i något Townhouse i Maha Sarakham.
Edit: Yrkessoldat. Jag förstod väl att du inte var fullt frisk. PTSD kan du säkert få medicinering mot. Jobbigt att ha lekt krig hela livet utan att ha behövt göra något.
Det är som att vara skogsarbetare i Hammerfest
Vet du att det är så eller spekulerar du bara?Det är inget ovanligt att män som träffat sina tjejer i barerna fortsätter på samma sätt som dom gjorde när dom möttes i baren.
Det vill säga gubben lägger en tusenbahtare per dag på nattduksbordet så tjejen blir nöjd.
Det är ju detta beteende som Isan menar i sin tråd. Gubbarna fortsätter att köpa sina damer trots att dom kanske gift sig.
BTT
Du får det att låta som om det handlar om ett gäng fjortisar med en tonårsförälskelse 5555555, tror dom flesta här är vuxnare än så....Jag instämmer i det mesta som Issan skriver. Han tycks ha mer koll på hur många förhållanden funkar mellan farang och thaikvinnor än vad andra medlemmar har.
Hela beteendet med att ge damerna lön eller vad man vill kalla det lever kvar ända sedan den första tiden när paret träffades i baren
Farangen betalar allt och även om nu tjejen skulle hitta ett arbete så fortsätter gubben att betala det mesta.
Ofta bottnar det i rädsla för att tjejen annars ska lämna honom. Den gamla rädslan från tiden i barområdet.
Tjejer vet att gubben är förälskad i henne och använder pengar i utpressningssyfte.
Ge mig pengar eller så sticker jag och hittar en annan farang.
Svårare än så är det inte.
BTT
Jag instämmer i det mesta som Issan skriver. Han tycks ha mer koll på hur många förhållanden funkar mellan farang och thaikvinnor än vad andra medlemmar har.
Hela beteendet med att ge damerna lön eller vad man vill kalla det lever kvar ända sedan den första tiden när paret träffades i baren
Farangen betalar allt och även om nu tjejen skulle hitta ett arbete så fortsätter gubben att betala det mesta.
Ofta bottnar det i rädsla för att tjejen annars ska lämna honom. Den gamla rädslan från tiden i barområdet.
Tjejer vet att gubben är förälskad i henne och använder pengar i utpressningssyfte.
BTT
Jag såg till att min fru blev svensk medborgare fort så hon inte skulle känna sig "tvungen" att stanna, 13 år sedan, så att tjaa det rullar på som man säger, snart kommer hon hem från jobbet, jag har sagt att hon inte behöver jobba vi klarar oss ändå men hon vill tydligen tjäna egna pengar fast jag har sagt att allt mitt är vårt eller också är det för att få ett socialt liv och jobbarkompisarJag instämmer i det mesta som Issan skriver. Han tycks ha mer koll på hur många förhållanden funkar mellan farang och thaikvinnor än vad andra medlemmar har.
BTT
Du kommer alltid med dom mest knepiga antaganden, är du flummig dygnet runt?Enkelbiljett förmodar jag ?
Låter konstigt i mina öron... Jag känner rätt så många par thai & svensk men ingen av dom betalar nåt till kvinnorna för att dom ska stanna.Jag instämmer i det mesta som Issan skriver. Han tycks ha mer koll på hur många förhållanden funkar mellan farang och thaikvinnor än vad andra medlemmar har.
BTT
Måste säga att det blir jäkligt komiskt när en gubbe som bara sett Maha Sarakham och en annan som aldrig varit i Thailand talar om för oss som bor här på heltid hur det funkar. UnderhållandeJag instämmer i det mesta som Issan skriver. Han tycks ha mer koll på hur många förhållanden funkar mellan farang och thaikvinnor än vad andra medlemmar har.
BTT

55555 fn va go du e BTT, stenkoll på hur det funkar hemma hos folk du inte kännerDet är inget ovanligt att män som träffat sina tjejer i barerna fortsätter på samma sätt som dom gjorde när dom möttes i baren.
BTT

Men det är ju vad hela tråden går ut på, hade ni haft 100% koll på varandras kärringar så hade det inte blivit ett enda inlägg55555 fn va go du e BTT, stenkoll på hur det funkar hemma hos folk du inte känner![]()
Har du inga barn själv?Sambon har tre barn sen tidigare, men vi lägger en summa var på ett gemensamt konto som går till räkningar, mat, övrigt och så självklart hans barn. Numera har det även tillkommit barnbarn som vi gemensamt köper presenter ifrån vårt gemensamma konto.
Jag tjänar lite mer än sambon så jag har även ett eget konto som jag lägger pengarna som blir över på.
Men i dagsläget är jag ensam ägare till huset som vi bor i, så jag funderar lite på hur jag ska göra med det, men det känns för min del ingen panik att skriva över hälften på sambon i dagsläget. Men kanske jag ska betala lite mer eller mindre än sambon i månaden jag vill ju inte bli blåst och jag vill ju inte att han ska känna att jag köper honom för att jag ”hjälper” till med presenter till hans barn och barnbarn som jag fått på köpet. Vad tycker du jag ska göra @Isaan?
Just att bygga drar jag mig från. Vet vad det innebär, hyra är bäst. Blir det ptoblem så bye bye. I värsta fall så missar man depositionen.Låter konstigt i mina öron... Jag känner rätt så många par thai & svensk men ingen av dom betalar nåt till kvinnorna för att dom ska stanna.
Dom absolut flesta kvinnorna jobbar eller har jobbat och är nu pensionärer så dom har egna pengar. Men finns säkert nån gubbe som gör det ändå. Och det måste väl ändå vara deras eget val,men samtidigt känner jag till fall där gubbar byggt hus i thailand och förlorat det vid separation.
Jag såg till att min fru blev svensk medborgare fort så hon inte skulle känna sig "tvungen" att stanna, 13 år sedan, så att tjaa det rullar på som man säger, snart kommer hon hem från jobbet, jag har sagt att hon inte behöver jobba vi klarar oss ändå men hon vill tydligen tjäna egna pengar fast jag har sagt att allt mitt är vårt eller också är det för att få ett socialt liv och jobbarkompisar