A
Anonym
Gäst
I maj kommande vår har jag varit här i 2 år , ni som är här enbart nån månad om året ser kanske inte detta som man efter en tid får inblick i , Thai är enligt mig ett oerhört egoistiskt folk, tänker bara på sig själva samt sin familj .
Att göra något för andra utan baktanke existerar knappast utom i enstaka undantagsfall.. När en Farang avlider här nere vill det till att Thaifrun snabbt dokumenterar vad som finns i huset samt har vittnen . När polis kommer till platsen rensar de ofta allt för egen vinning , MC bilar allt får fötter , bankkort samt böcker abkrävs den stackars då sårbara änkan, om hon inte själv är inblandad vilket ofta är fallet ... faranger hoppar vfrån höga hotell eller hänger sig pga att de blivit skinnade .. I trafiken gäller bara JAG FÖRST
Ett märkligt land , kanske hårdare här nere i Pattis ,tycker att folk uppe i Isaan var trevligare ....................... IOfs inget alternativ för mig att bo där uppe utan detta skriver jag som en reflektion över hur detta folk beter sig , man tänker inte först sedan gör det man funderat på utan helt huvudlöst beter man sig djäkligt illa ....
Att göra något för andra utan baktanke existerar knappast utom i enstaka undantagsfall.. När en Farang avlider här nere vill det till att Thaifrun snabbt dokumenterar vad som finns i huset samt har vittnen . När polis kommer till platsen rensar de ofta allt för egen vinning , MC bilar allt får fötter , bankkort samt böcker abkrävs den stackars då sårbara änkan, om hon inte själv är inblandad vilket ofta är fallet ... faranger hoppar vfrån höga hotell eller hänger sig pga att de blivit skinnade .. I trafiken gäller bara JAG FÖRST