Vart och när åker ni på eran nästa semester ( inte Thailand)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Vi har ju en tråd redan som handlar om "när åker vi till Thailand nästa gång" denna tråden kan vara vart åker vi nästa gång?
Många här kanske åker till andra länder emellanåt och en del åker runt i Sverige tex.

Jag börjar här med att berätta att det blir inget Bulgarien för oss utan vi bokade en veckas charter all inclusive till Turkiet istället, vi åker från Landvetter D 22 juli.
Detta blir min första charter resa någonsin, och jag ska bara sova,sola,äta och dricka hela veckan :)

Dricka vatten då va?? ;D

Ingen aning när vår nästa resa förutom Thailand blir av, möjligtvis nästa sommar. Vi har också funderat på att ev ta en charterresa till Medelhavet, men Thailand blir nästan billigare. Men varför inte ta en tur i Sverige och visa familjen? Man kan ju t ex bo på vandrarhem, inte så dyrt.

"Berralund " sa:
Dricka vatten då va?? ;D

Ingen aning när vår nästa resa förutom Thailand blir av, möjligtvis nästa sommar. Vi har också funderat på att ev ta en charterresa till Medelhavet, men Thailand blir nästan billigare. Men varför inte ta en tur i Sverige och visa familjen? Man kan ju t ex bo på vandrarhem, inte så dyrt.

Lite vatten går det nog åt i värmen, annars blir det nog övervägande "lokala drycker" som ingår i priset som kommer att rinna ner.

Ofrivilig semester i Sverige under midsommar i 4 dagar. Tjejen får fixa pass med så vi kan resa lite typ till Hongkong, Singapore, Tokyo och en tur till New York hade vart fint kanske inte så konstigt att jag inte trivdes i byn när man ser vilka resemål jag drömmer om är nog och förblir en stads kille.

Blir förmodligen en USA resa 2015 eller 2016.
Annars blir det väl Phuket som vanligt över den svenska vintern.
Är grymt sugen på att fixa mig ett boende på närmare håll, Malta, Spanien eller nåt :)

Spanien på vintern är nog inte så dumt, nära hem om det skulle behövas och hyfsat klimat.

Faranger.
Jag kommer nog att oka till london och jobba,har gott och trampat 7 mon i Pattaya,oker nog en svang till Helsingfors och halsar po en gammal kompis fron Sverige,kanske hinner jag till Malorca,det ar ett gammalt resemol sedan +70 talet,dar fanns det ockso galanta damer ock cuba libre.Funderar nar jag kommer tillbaks i vinter,att oka till Hong kong,har varit i Laos,Kambodja,Indonesien,funderar ockso po Australien.
Halsning,

"piloten " sa:
Faranger.
Jag kommer nog att oka till london och jobba,har gott och trampat 7 mon i Pattaya,oker nog en svang till Helsingfors och halsar po en gammal kompis fron Sverige,kanske hinner jag till Malorca,det ar ett gammalt resemol sedan +70 talet,dar fanns det ockso galanta damer ock cuba libre.Funderar nar jag kommer tillbaks i vinter,att oka till Hong kong,har varit i Laos,Kambodja,Indonesien,funderar ockso po Australien.
Halsning,

Både Australien och Hong Kong rekommenderas starkt. Särskilt Australien med sin fantastiska natur och alla vänliga, trevliga människor. Och det är ju ingen nackdel att det är engelskspråkigt. Men du behöver ha god tid på dig, det är inga korta avstånd vi snackar om när du reser runt.

"BaBoo " sa:
Blir förmodligen en USA resa 2015 eller 2016.
Annars blir det väl Phuket som vanligt över den svenska vintern.
Är grymt sugen på att fixa mig ett boende på närmare håll, Malta, Spanien eller nåt :)

Portugal är inte fel ställe att övervintra på. Bra villkor för oss som hyr/köper bostad...och nästan lika billigt som iThailand att leva.

"piloten " sa:
Faranger.
Halsning,

Vad tycker du om laos , är det jämförbart med Thailand , vad finns det för större städer med köpcentrum av klass?? ;)

"areeya " sa:
Portugal är inte fel ställe att övervintra på. Bra villkor för oss som hyr/köper bostad...och nästan lika billigt som iThailand att leva.

Tack för det tipset, Portugal har jag inte tänkt på innan. Det är värt att kollas upp. :thumbsup:

"Kycklingen " sa:
Tack för det tipset, Portugal har jag inte tänkt på innan. Det är värt att kollas upp. :thumbsup:

Portugal är inte illa heller, var på Algarvekusten vid Albufeira för ett antal år sedan och det var jättefint. Billigt och god mat. Ett resmål som kanske är lite bortglömt.

Portugal är ett paradis för golfnördar som mig och jag hade planer på att bosätta mig där på vintern, läste på lite och fann att det portugisiska folket inte är direkt service minded så att bo där länge kan skapa stora irritationer. På semester åker jag hellre till Mallis, fantastisk vacker och välskött ö.

"bson " sa:
Portugal är ett paradis för golfnördar som mig och jag hade planer på att bosätta mig där på vintern, läste på lite och fann att det portugisiska folket inte är direkt service minded så att bo där länge kan skapa stora irritationer. På semester åker jag hellre till Mallis, fantastisk vacker och välskött ö.

Mallis är dock betydligt dyrare, men det kostar ju att ligga på topp. ;)

"piloten " sa:
Faranger.
Halsning,

Hej...-antar att du som pilot får rabatt på SAS....?
Har varit "sommar" i Stockholm i flera veckor nu, +20-30C....
Ska en sväng till Uppsala och testa nya SAAB om några dagar...
Är trött på att resa, håller mig här nu ett tag, får se längre fram - ev from slutet av nov. eller from jan. -jomtien...- det ska även bli en sväng till Las Palmas så småningom....

I Juli blir det lite "flygluffning" i Europa :thumbsup:
Biljetterna bokade och klara, arl-corfu-rom-prag-riga-arl med 4st olika lågprisbolag(Norwegian.Ryanair,Wizzair och Balticair)

"Phonta " sa:
Vad tycker du om laos , är det jämförbart med Thailand , vad finns det för större städer med köpcentrum av klass?? ;)
Jag tycker Laos är jättetrevligt och vackert land ... men det finns ju inte mycket till infrastruktur, som sjukvård, köpcentrum, resturanger utanför huvudstaden och några turistställen etc.

Men att bo där är jag nog lite tveksam till just nu!

"areeya " sa:

Jo har funderat på Portugal MEN hörde att de hade lägst straff av alla (i europa förmodar jag) när det gäller sexbrott mot minderåriga, så därför samlas tydligen en massa pedofiler där.. så vill nog inte gynna Portugal ekonomiskt så länge de inte skärper straffen för sådana brott.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
28
Visningar
3 K
glimten66
G
A
Svar