Våra hundar med diverse roliga foton

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Det finns ju en del hundar i Thailand , en del välmående samt en del byhundar som borde antingen behandlas eller tagas av daga omedelbart då de lider oerhört av sina hudproblem ,mestadels skabb och ringorm ... Vi skaffade ju tidigt för ett par månader sedan en minibullterrier , hon är nu 15 eller 16 veckor gammal , en grymt rolig ras som jag kan rekommendera , mycket jobb med långa promenader för att hålla henne hyfsat hanterbar , hittar annars på hyss hela tiden ,, ;D Är oerhört smart för att vara en så pass ung tik , mycket läraktig och tillmötesgående mot osss i familjen , vaktar bra redan nu

Vakthund.webp

Vakthunden rezized.webp

"Phonta " sa:
Det finns ju en del hundar i Thailand , en del välmående samt en del byhundar som borde antingen behandlas eller tagas av daga omedelbart då de lider oerhört av sina hudproblem ,mestadels skabb och ringorm ... Vi skaffade ju tidigt för ett par månader sedan en minibullterrier , hon är nu 15 eller 16 veckor gammal , en grymt rolig ras som jag kan rekommendera , mycket jobb med långa promenader för att hålla henne hyfsat hanterbar , hittar annars på hyss hela tiden ,, ;D Är oerhört smart för att vara en så pass ung tik , mycket läraktig och tillmötesgående mot osss i familjen , vaktar bra redan nu

Rolig hund du har, älskar tydligen svalkan i stenröset. Lycka till med henne!!

Kokosröset menar du väl , det är kokosnötter hon ligger och vaktar , hon "dödar "dessa , leker samt lyfter lätt en kokosnöt och bär iväg med den , undrar vad detta skall bli som vuxen tik.. Häromdagen dödade hon en Gecko , ganska stor var den säkert 7-8 cm , samt åt upp den direkt ;D

Här är Nickie, som vi hjälpte till att rädda för två år sedan han hade blivit överkörd och brutit benet. Han rör sig fritt mellan stränderna men gilla AC på 7/11 han får även gå in där då personalen tar hand om honom

ImageUploadedByTapatalk1372342505.178582.webp

Jolie "våran" hund när vi är i Thailand. Lite lätt folkilsk som har fel signaler, hon viftar på svansen och hugger direkt ;)

ImageUploadedByTapatalk1372342817.861833.webp

Bankaew hunden är en spetshund som härstammar från den thailändska vildhunden. Den är mycket populär i Thailand, därför den har starka egenskaper att skydda ägaren och dess egendom.
Här vaktar den rishögen och ingen möjlighet för någon att ta ett endaste riskorn.

IMG_1184 (2).webp

Detta är lucky, hon bodde hos min vän Gotland som har sitt ställe på khao lak.
Jag fick just reda på att lilla lucky har blivit påkörd och finns inte mer :(

image.webp

"Kycklingen " sa:
Detta är lucky, hon bodde hos min vän Gotland som har sitt ställe på khao lak.
Jag fick just reda på att lilla lucky har blivit påkörd och finns inte mer :(

Beklagar , jag är en stor hundvän . Detta med ihjälkörda hundar är alltför vanligt i Thailandet . Tyvärr så kör Thaisen som idioter även inne i byar samt städer , har sett att många inte ens bromsar för hundar ..Mycket tråkigt Kycklingen , vet hur det känns i hjärtat även om det "bara är en hund" .. Iofs så sätterb jag som gammal jägare inga mänskliga aspekter på djur (som min hustru gärna gör), men om man som jag levt med och jagat med mina "bästa trognaste vänner" i kanske 12-14 år helt plötsligt mista dem är inte alls skojigt ....

Det blev en liten incident med min Bankaewhund.
Det finns en granne som bor i närheten och går in genom samma grind som oss, sent en natt kom en thaiman som skulle besöka tjejen i det här grannhuset.
Vad han tydligen inte visste var att jag har hunden i ett lusthus på gården, där den ligger på en soffbänk. Naturligtvis rusade hunden ut och skulle förmodligen köra iväg inkräktaren, som började springa.
Han var tvungen slänga sig upp på flaket på en pick up, som stod parkerad där, hunden högg han i foten som han hann inte få upp, men det blev endast rivsår som tur var.
Sedan hade hunden ståndskall på inkräktaren, där han fanns på flaket och väckte upp folk runt om, som kom ut för att se vad som hade hänt. När husets folk kom dit, var det inga problem och allt löste sig.
Nu var det inga problem med rivsåren därför hunden är vaccinerat blandannat mot rabies och såren behövdes endast rengöras. Med de här hundarna bör man ta ned framtänderna som också är gjort, de är riktiga klor för att hålla fast bytet, därför den här rasen härstammar från vildhunden som fanns i Thailand tidigare.
Thaimannen borde ha varskott tjejen när han kom så sent att hon gått till grinden, han ansåg sig själv skyldig också till det inträffade.
Hunden har ingen avsikt att hugga någon om personen stannar upp och lugnt lämnar stället.
Det sämsta man gör är att börja springa, som han gjorde.
Det har hänt någon orm kommit fram till gården och då skäller hunden intensivt på ormen, men försöker hålla den på stället fixerat, sedan brukar jag gå fram och ta död på den.
Men man kan se den har respekt för ormen, med att den går inte för nära och även backar för ormen, men skäller intensivt på den, det verkar att den vet att ormen är farlig också.
En orm som kommer fram till husen tas död på, men annars ses ormen att den gör nytta ute på fälten och finns ingen orsak ta död på ormarna där.

IMG_1734.webp

Detta är Rambo en av mina två vakthundar.
Han är ganska stor och respektingivande, och har väldigt grov rost.

Ingen thai vågar sig in på vår tomt innan vi koplat honom.

Han har dock aldrig bitit någon människa, endast kycklingar och ormar som kommit in på tomten.

Hans morsa Lily, som är mindre och vänligare mot främlingar, ser ni i min avatar.

Rambo.webp

Snygg hund , själv gillar jag dessa Thai ridgeback , gärna de rödbruna, och inte uppblandade , sen gillar jag min egen lilla "vassa tik " "Puki" Bullterrier .. har nu vuxit till sig en del ca 14 kilo och endast 36 cm hög , men är inget att leka med för oinbjudna gäster hon heller ...För den som tro annat kommer snart att veta bättre

Hon är vit men har fått lite desinfekterande spray efter lite hudåkomma från annan hund , men nu är det ok ,men andra hundar , speciellt i Pattis är bärare av tillex revorm , öronskabb, samt annat skit ..
Precis som andra tvåbenta varelser , så var även detta sagt ...gäller att kolla noga ;)

Bullterrier.webp

"Bossej " sa:
"Bossej " sa:
Detta är Rambo en av mina två vakthundar.
Han är ganska stor och respektingivande, och har väldigt grov rost.

Han har dock aldrig bitit någon människa, endast kycklingar och ormar som kommit in på tomten.

Hans morsa Lily, som är mindre och vänligare mot främlingar, ser ni i min avatar.
väldigt grov rost.

Den hunden jag har, den har aldrig bitit någon människa under de fem åren jag haft den, utan den här personen som kom in på gården sent en natt han började springa ifrån hunden och sedan hoppade han upp på gårdens bil, hunden trodde väl att han skulle stjäla bilen och försökte hålla fast honom, och därigenom fick han rivskador i foten.
Jag har aldrig kopplad hunden, utan den rör sig fritt men den håller sig inom gårdsplanen, men den accepterar inte att någon kommer in på gårdsplanen nattetid, en främmande person, då skäller den helvilt.

Jag blev fundersam på hunden därför den tycktes inte ha någon bra matlust, jag antog kanske den blivit sjuk, men ingenting tydde på det.
Efter någon dag kom förklaringen den kom insläpande med ett grishuvud där endast kraniet var kvar.
Jag frågade sambon vem som gett hunden ett grishuvud, men det hade ingen gjort, men i närheten hade de slaktat gris för ett party och de hade förlorat ett grishuvudet, som de antog någon stulit.
De hade jobbat med styckning och iordningställande för partyt tills på morgonen, därför hade platsen varit obevakat endast några timmar.
Sannolikt hade hunden legat och lurpassad att folket skulle försvinna och sedan gått fram och tjuvat grishuvudet, som den sedan gömt och förtärt under viss tid. Till saken hör den är mycket förtjust i allt som kommer från gris, även benen tuggar den sönder som en stenkross. Sedan har den ett mycket bra luktsinne och visste var delikatesserna fanns.
När de här personerna som ordnade partyt fick reda på att det var hunden som tjuvat grishuvudet , skrattade de åt händelsen, men naturligtvis var det bra att de inte behövde misstänka att någon person varit framme.
I det här lusthuset har den ena soffan som sitt revir den sover på den och vistas nattetid och även dagtid där och kan lätt spana ut över omgivningen.

IMG_2506.webp

Det höll på gå riktigt galet med hunden min uppe i byn.
Jag finns nere i Jomtien för att förnya visat och även för rekration.
Jag fick meddelande av thaidamen att hunden var borta fanns inte hemma på kvällen som den brukar i lusthuset, den springer lös är inte kopplad. Vi antog den kommer säkert till morgonen. Jag uppmanade henne att genomsöka alla rum och lokaler, så att den inte blivit instängd någontans.
Nästa kväll påstod hon att hon genomsökt alla tänkbara lokaler och även sökt runt om i byn utan att hitta den eller något spår av den.
Sedan var det en dam som påstod sig ha sett den på eftermiddagen, som sedan viade sig hon tagit fel på dagen, därför började vi tro att någon stulit den för barbeque.
Thaiarna i byn hade sagt det är ingen som kan röra den där hunden, utan endast ägaren.
Tredje dagen var jag mycket fundersam vad som kunde ha hänt hunden och gick igenom med thaidamen varje steg hon gjort dagen när hunden försvann och då kom hon på att hon hade besökt ett Clubhus och lämnat några saker i en lokal där med en väninna, som hon totalt fått en minneslucka av.
Jag var övertygad att hunden fanns i lokalen om den nu levde och bad henne bege sig som en rem dit. Mycket riktigt den tredje dagen sent på kvällen kom den till rätta, men hade varit mycket svag och orkade knappt hoppa upp som den brukade göra, men ylade och var glad att slippa fångenskapen.
Den hade druckit stora mängder vatten när den kom hem och var naturligtvis uthungrad, den var utan vatten och mat i mer än tre dygn.
Sannolikt smet den in i lokalen när de inte såg den, för att jaga någon råtta som den brukar göra.
Men det var tur att hunden påträffades levande, därför det är inte roligt att den hade fått dö där på grund av en persons minneslucka.

Nicky, en hund som blev överkörd men som en svensk tjej körde upp till en vetrinär. Sen blev vi inblandade i den. Så vi pröjsade lite vård och även kastrering, kastreringen är ett måste för att han skulle få vara kvar på strandområdet för hon som äger resorten vi brukar bo på. Han har överlevt i alla fall tre år. Vet inte om han finns i livet ännu. Såg han för ett år sedan sist!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
17
Visningar
2 K
glimten66
G
A
Svar