Var är bilden tagen

A

Anonym

Gäst
Kul tråd , nån som kan tala om var ,i vilket land samt i vilken stad och ev även i vilken stadsdel

13936751_10154265490616368_336646215_n.webp

Är det Thailand eller tillex Malaysia ?

Ja med tanke på att du skrev "i vilket land samt i vilken stad och ev även i vilken stadsdel" så utgick jag med en gång att det förmodligen inte är Thailand, för ingen tidigare har ställt frågan så för alla avser Thailand.

Malaysia är det förmodligen inte eftersom du nämner det, eller också räknar du med att man just därför skall räkna bort och det är Thailand i alla fall.:rolleyes:

Är "uncertain exile 2016" en ledtråd?

Ser ut som ett ställe som jag tycker mig komma ihåg att jag sett i Kota Baru i Malaysia. Kan det vara på spåret? :)

Nja kanske , det skall vara i Malyasia , .em jag är osäker på var , är det i Kula Lumpur?

Nej inte var i Malaysia , skulle vara kul att veta om detta verkligen är Malaysia , jag är tveksam . Fotografen påstår att det är i Kuala Lompur... Jag lutar mer åt BKK Hur avgör man det , någon ide , Var ligger Kota Baru ?

Kota Baru är en liten stad nära gränsen till Thailand. Var jättelänge sedan jag var där nu, men kändes som det var lite likt som på bilden. Gissar att det skulle kunna vara ganska många ställen som ser ut ungefär sådär dock. :)

Nej inte var i Malaysia , skulle vara kul att veta om detta verkligen är Malaysia , jag är tveksam . Fotografen påstår att det är i Kuala Lompur... Jag lutar mer åt BKK Hur avgör man det , någon ide , Var ligger Kota Baru ?

Det första jag reagerade på när jag såg bilden är husen på höger sida, känns inte som Thailand, utan det är mer China Style över det, men precis som Suriya kan ju vara var som helst, alla städer ser ju likadana ut i den delen av världen.

Det finns ju en skylt på höger sida på huset, ser bara Cafe..., hjälper ju inte mycket sen finns en trafikskylt fyrvägskors men den ser likadan ut i Malaysia, Thailand och Filippinerna:)

Precis det är ungefär vad jag kommit fram till , men Kota Baru är ett bra tips då fotografen har bott i Thaialnd samt gjort många Visa runs ..

Jag hanske inte har så usel fantasi trots allt då. :xmas_smiley:

Jo men det är ju så, får man en Deja Vue så är det ju oftast så att det är rätt, visst det ser ju likadant ut i de där länderna, alla gator ser likadana ut och samhällena i stort ser likadana ut, men du kanske fick lite hjälp av att han nämnde Malaysia.

Nu vet vi ju inte om det verkligen är Kota Baru och förmodligen får vi inte veta det heller men du är ju trovärdig i mycket annat så jag litar på dig, för jag har inte en susning, det jag reagerade på som jag sa är stilen på byggnaderna på höger sida kändes inte Thai på något sätt, kan ju ha fel.

:thumbsup: för dig tills motsatsen är bevisad:D

Jo men det är ju så, får man en Deja Vue så är det ju oftast så att det är rätt, visst det ser ju likadant ut i de där länderna, alla gator ser likadana ut och samhällena i stort ser likadana ut, men du kanske fick lite hjälp av att han nämnde Malaysia.

Nu vet vi ju inte om det verkligen är Kota Baru och förmodligen får vi inte veta det heller men du är ju trovärdig i mycket annat så jag litar på dig, för jag har inte en susning, det jag reagerade på som jag sa är stilen på byggnaderna på höger sida kändes inte Thai på något sätt, kan ju ha fel.

:thumbsup: för dig tills motsatsen är bevisad:D

Jag var lite inne på södra Thailand eller Malaysia redan från början, men när han skrev Thailand eller Malaysia så lutade jag mer över mot Malaysia och kom att tänka på den gången jag var till Kota Baru i 2003. Sedan när jag hade skrivit mitt inlägg men innan jag hade klickat svara så såg jag att du också misstänkte Malaysia pga det han skrev.

Jag har dock inget konkret grund till mitt förslag, utan bara en känsla jag fick. Så det kan lika gärna vara helt galet egentligen. :)

Jag var lite inne på södra Thailand eller Malaysia redan från början, men när han skrev Thailand eller Malaysia så lutade jag mer över mot Malaysia och kom att tänka på den gången jag var till Kota Baru i 2003. Sedan när jag hade skrivit mitt inlägg men innan jag hade klickat svara så såg jag att du också misstänkte Malaysia pga det han skrev.

Jag har dock inget konkret grund till mitt förslag, utan bara en känsla jag fick. Så det kan lika gärna vara helt galet egentligen. :)

Jo men du vet känslan sviker sällan, vi får väl helt enkelt sätta oss ner med Google Map Street View och resa runt gatorna i Kota Baru...hahaha

Liknande trådar

Tillbaka
Topp