Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

"Berralund " sa:
Du har helt rätt, inget Thailand utan jobb. Jag är dock van vid att jobba jul/nyår, har varit till sjöss i 35 år nu. Brukar försöka få varannan jul/nyårshelg hemma, men det lyckas tyvärr inte alltid.

När man jobbar hoppas vi på bra väder så att julmiddagen inte åker runt lite överallt. Det lär bli helg på Nord- eller Östersjön.

Berralund :wai:

Måste lägga till: Tur att man inte blir sjösjuk, då åker julmiddagen upp också hehehe :laugh:

Jag har varit mycket ute med fiskebåtar och fiskat i hård sjö..Peppar peppar jag har aldrig varit sjösjuk.. Pappa var likadan.

Det är nog som du säger, det ligger nog i generna :)

Bra! Sen skiljer det sig naturligtvis beroende på vilken typ av båt man befinner sig på. Det är inte omöjligt alls att jag blir sjösjuk på en fiskebåt. Fast hos oss kan det allt rulla och studsa runt något alldeles för djävligt ibland. :o

Jag följer "Dödlig fångst" Och har sett hur kameramännen spyr så det står härliga till ;)

Förövrigt håller jag med dig. Även stora båtar kränger nåt jävulskt.

Det vore trevligt att se bild på "din" båt någon gång, Kanske i VIP.

Letar ny internetleverantör.... Det här håller inte >:(

Höll på att slänga datorn i väggen i natt :(

Byter man leverantör så brukar man ju få ett hyffsat första år pris om man binder sej under ett år.
Tele 2 och telia brukar sällan krångla.

Har precis avslutat middagen (och en halvflaska vin) och ligger nu i soffan med iPad:en på magen :)

Är på Arlanda och ska resa hem till värmen och kommer fira jul i Hua Hin och Nyår i BKK

Kul att se dig Helgonet, Hoppas ni får det bra( Klart ni får) :)

Hoppas du kan hålla oss uppdaterade om din resa. Jag är sååå avundsjuk på er :-)

Ingenting som vanligt.Tidningarna har som vanligt skrämt upp allmänheten i onödan och nu tror väl några att vi har ett religionskrig trots att de var en enskild dum individ som läst för mycket av fablernas värld boken skriven av en dehydrerad vandrare som trodde de var sant...

Trodde som sagt nu när han fick sätta sitt eget liv ur spel och efterlämnar en gråtande släkt efter sig...Otroligt tragiskt vad inkompetens och religion kan göra för människor ibland.

Ja du Helgonet,

Gud har det bra.. Ofta står han ju på båda sidor i ett krig.. Det kan man väl kalla en "Win win situation" ?

/Gazton

Skall iväg och hälsa på föräldrarna en stund i eftermiddag. Annars inte mycket, antar att jag laddar batterierna för 5 veckor ombord. Jag är glad att ha ett jobb, två av mina bästa kompisar är uppsagda pga arbetsbrist nu. Arbetsmarknaden till sjöss är inte lysande precis. >:(

"kycklingen " sa:
Oj, jag trodde att ni var befriade från arbetslösheten, där ser man.

Ha det så trevligt hos föräldrarna.

Nej, tyvärr är det ganska illa. Det finns snart ingen svensk sjöfart kvar. Vi seglar under dansk flagg trots att rederiet urprungligen är svenskt. Våra "kära" politiker, betydelselöst vilka, är näst intill totalt ointresserade av sjöfart. Vi kan inte konkurrera på lika villkor med övriga EU. :'(

ja det är tråkigt att det betyder så lite för dom (Politiker) Att konkurrera prismässigt leder nästan alltid till arbetslöshet och sämre kvalitet, Var det än gäller, :-X

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K