Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Nu ska ni inte va så....jag e lite sugen på att gå på loka i småland......hade ni följt med hade det antagligen förgyllt min käll.

"Psy " sa:
Nu ska ni inte va så....jag e lite sugen på att gå på loka i småland......hade ni följt med hade det antagligen förgyllt min käll.

Ps.i småland heter det inte Loka...vi kallar det dunk eller ett handtag.. 1handtag= 1st 5 liters dunk

Har nyligen vaknat, börjar med att kolla vad som har hänt här under natten. Dags för frukost nu. Inga större aktiviteter planerade idag.

Berralund :wai:

Mare mare.. Vad gör man med en söndag morgon.? Dricker kaffe och kollar "så mycket bättre" missade programmet stundtals igår, Hade en rolig "prat" stund med kycklingen igår kväll..

Ja dunkabränn
"legolas " sa:
Ojsan, då är det verkligen så.... upplevde över Göteborgs och Bollebygdstrakten att det avtog kraftigt med hembränt runt 1990:talet. Alla hade ju det då hemma och drack. Men det verkar ju Ulle som om du har det till vardags.. Så det är fortfarande attraktivt?? Eller är det mest på sköj som du återkommer till det?? Kan du inte ge lite kommentater vad en skogsflydd smålänning dricker... :wai: :wai: :wai: :wai: :wai:

Ja dunkabrännvinet är fortfarande aktuellt här i skogarna.. Det är ju inte så att var och varannan köper det, men vi är ett gäng gamla polare som vet var man hittar riktigt bra fulsprit , alltså så bra att det slår det mesta på bolaget.
Men jag dricker ju inte enbart dunksprit.. nä nä, jag tycker om att dricka annat oxå, men med en dunk stående blir det ofta en grogg framför tv:en på helgerna.

Jaha..då var man köroduglig för resten av dagen, kompis här som bjöd på en riktig Chang...

Men det väntas snöoväder resten av dagen.. så det kvittar ju

Hur är vädret i skåne Berra.. ?

Det är lätt snöfall och minus en. Så vi skall väl våga oss ut och handla lite. Jag har inte tillgång till Chang, men fasen vad sugen man blir...

Skall kolla lite om skola för ungarna till hösten när dom har kommit hit. Spännande att se hur snabbt dom kan lära sig språket, det har gått bra för frugan.

"Berralund " sa:
Skall kolla lite om skola för ungarna till hösten när dom har kommit hit. Spännande att se hur snabbt dom kan lära sig språket, det har gått bra för frugan.

Berra :wai:
Kolla gärna runt på forumen här på CM, och titta om du hittar någon information.

Lyft gärna tråden om du hittar vad du söker. /Ulle

Tack för tipset ulle, jag har precis mailat till en skola. Skall bli intressant att se vad dom svarar. Jag skall leta under tiden, här finns ju massor att ösa ur. Tack /Berra

...Städar forum.. det finns så mycket intressant, att jag skulle kunna lyfta hur många trådar som helst. Gå gärna in och sök bakåt tex i "allmänt thailandsforum" Vilka stollar och vilka duktiga skribenter vi har.. Jag saknar många av dom.

Senare ska jag förmodligen gå på en svensexa om allt går som det ska :wai:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar