Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

inte döma föräldrarna ??? Någon av dom får väl gå ut med hunden inte dottern på 12 år!!

Spelar väl ingen roll varför föräldrarna låter henne gå ut med hunden? Hon kanske trivs med det på lovet? Föräldrarna kanske är svin... Hon kanske smet ut själv för hon inte kunde sova och inte ville väcks föräldrarna...

Adidasriddare med ballistiska västar och AK47 är väl för helvetet inte något man ska behöva ta med i någon beräkning för i så fall har samhället förfallit totalt!

Jag var ute hela nätter pga anledningar i den åldern. Just risken att bli pepprad av några grovt kriminella som lipade över att fritidsgården saknade ny duk till biljardbordet fanns inte med på listan med riskbedömningar...

Spelar väl ingen roll varför föräldrarna låter henne gå ut med hunden? Hon kanske trivs med det på lovet? Föräldrarna kanske är svin... Hon kanske smet ut själv för hon inte kunde sova och inte ville väcks föräldrarna...

Adidasriddare med ballistiska västar och AK47 är väl för helvetet inte något man ska behöva ta med i någon beräkning för i så fall har samhället förfallit totalt!

Jag var ute hela nätter pga anledningar i den åldern. Just risken att bli pepprad av några grovt kriminella som lipade över att fritidsgården saknade ny duk till biljardbordet fanns inte med på listan med riskbedömningar...

Minns fortfarande när Emil blev skjuten. Där kan pappan klandras till viss del. Var i tidningarna i veckor.

Idag minns knappast någon namnet på ungarna som dör pga grovt kriminella...

Annorlunda utflykt till Hinseberg och Nora.

B81E83FA-CACB-4A7E-BAD2-ED123CE4A9F6.jpeg

EBED2581-8BC9-4199-AF00-02F3215008D7.jpeg

Kommer ihåg på 60 och 70 talet när en ungdom dog så var det drunknings olycka eller nått sånt!
På den tiden som du beskriver fick hemvärnspojkarna ha gevär m /96 hemma utan problem. I dag förekommer inget sådant. Tyvärr har samhället blivit våldsamt och många har svårt att skilja på vad som är rätt eller fel. Jag blir lika ledsen varje gång som någon av mina söner rapporterar att någon av deras barndomskompisar blivit skjuten eller haffad av polis för mord. En gång i tiden var de snälla barn.

Makthavarna är duktiga på att prata och berätta hur duktiga de är. De borde ta en promenad till en kyrkogård i en storstad för att se att man kan inte rulla filmen tillbaka. Den som har blivit mördad är ett definitivt fall utan återvändo.

Bara genom att följa diskussionen här på TS ser man att flertalet ogillar det som sker och vill ha förändringar.

Jag som aktiv cyklist får ofta kommentarer om cykelkläder av andra (avundsjuka) män. Lite hånfulla och menande att de skulle vara till gränsen opassande.
Efter åtaliga klappar på rumpan av kvinnor på stan med menande kommentarer och blickar så säger jag bara att dra något gammalt över er.
Nehejdå jag tar det inte alls som mobbing. Blir inte heller ledsen för att man, hmm, behandlar oss illa.

Senast ändrad:
För jävligt att den unga 12 åriga flickan fick sätta sitt liv till , men min fråga är vad är det för föräldrar som har sina barn ute mitt i natten ? När jag va 12 år lekte jag med kottar och sparkade fotboll , och låg och sova senast 21:30
Skulle vilja säga att vilken flicka och vilken människa skall kunna vara ute precis när de vill på dygnet samt var som helst, utan att riskera bli skjuten på allmän plats, men med en förljugen regering som hävdar att de har kontroll på buset och att Sverige är trygggare än nogånsin så kommer detta bara att bli än värre , vi har bara sett början , vänta ett år eller två

Sen är det en annnan sak, många har aldrig mött en duktig farangboxare , de blir oftast förvånade att moståndaren har sådan räckvidd samt slår så hårt , en ytterst obehaglig upplevelse , Arbågar samt knän går inte att nyttja annat än i närkam, sen har de sparkar , men tycker ofta att de annonserar sparken, en duktig boxare avvaktar nån minut i början av matchen för att läsa av motståndaren.Visst finns det oerhört duktiga och snabba Thaiboxare , men har sett alldeles för många matcher på ThaiTV där Thai har nockats inom de första två minuterna
Har bara SVT 1 , 2, 4 samt 6 och Kunskapskanalen , räcker bra , Men där finns ingen boxning i någon av dessa
Gå från expert till att skylla på fel kanaler?
Nu blev det fel igen:xmas_smiley:

Det har förfallit totalt , det säger en av mina polare i Stockholm, han är på isatsstyrkan sedan två år tillbaka , han säger att det escalerar hela tiden , en annan som är på gränspolisen går inte ens ut civilt utan väst under skjortan/jackan, rent för djävl. är vad det är , och jag vet vilka som borde ta tag i det , men med pk domare och politiker som hellre bjuder på bullar än klämmer åt dem ordentligt så kommer detta att gå helt åt helv. Polisen plockar in dem , de häktas , sen får någon åklagare ta tag i det, inget händer ,ingen utvisning trots upprepade grova brott, en klapp på axeln och hopp om bättring , Stannar kvar i landet och begår ännu mer brott osv , så ser det ut enligt de två poliser jag känner i vår huvudstad

Det har förfallit totalt , det säger en av mina polare i Stockholm, han är på isatsstyrkan sedan två år tillbaka , han säger att det escalerar hela tiden , en annan som är på gränspolisen går inte ens ut civilt utan väst under skjortan/jackan, rent för djävl. är vad det är , och jag vet vilka som borde ta tag i det , men med pk domare och politiker som hellre bjuder på bullar än klämmer åt dem ordentligt så kommer detta att gå helt åt helv. Polisen plockar in dem , de häktas , sen får någon åklagare ta tag i det, inget händer ,ingen utvisning trots upprepade grova brott, en klapp på axeln och hopp om bättring , Stannar kvar i landet och begår ännu mer brott osv , så ser det ut enligt de två poliser jag känner i vår huvudstad
Så talar en sann Jimmie-anhängare. Fy på mig förresten, hoppas att Berra missar detta. Politik igen.

Jag som aktiv cyklist får ofta kommentarer om cykelkläder av andra (avundsjuka) män. Lite hånfulla och menande att de skulle vara till gränsen opassande.
Efter åtaliga klappar på rumpan av kvinnor på stan med menande kommentarer och blickar så säger jag bara att dra något gammalt över er.
Nehejdå jag tar det inte alls som mobbing. Blir inte heller ledsen för att man, hmm, behandlar oss illa.

Kör du med inbyggd blöja i cykelbyxorna?

Tur att du klarar dig med mask o gräsklippare i Peking.Eller har du väst också?

Var och handlade med frugan i mitt lilla centrum. Det var stor utryckning där med 5 polisbilar. Några stackare omhändertogs och poliser sprang runt och letade efter fler. Misstänker att polisen störde knarkhandeln, som är ganska omfattande. Ett vägbygge försvårar också för säljarna från Rinkeby med omnejd när de ska till marknadsplatsen nära mig. De måste åka runt en del. Platsen där man brände bilar är uppgrävd.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K