Håller med dig mångt och mycket
@Jon. Jag går alltid ner i vikt i Thailand (trots den "syndfulla" ölen) och går upp i Sverige (där jag inte har tid för alkoholhaltiga drycker).
Min egen teori som jag haft i många år är att produktionen av mat är hemligheten, och det verkar som jag får stöd i min teori här. Livsmedelsforskare får pengar till sina studier från livsmedelsindustrin, så vilka svar förväntar ni er från dom?
På en lokal marknad här så handlar man nyslaktat kött som ligger förvisso i värmen och folk (somliga) äcklas av det.
Fundera på varför har inte förruttnelseprocessen påbörjats när det lever? Det är bakterier (goda) som håller köttet friskt. Dessa bakterier lever i ca max 2 dygn efter slakt och därefter börjar förruttnelsen.
Hur länge har köttet varit dött innan det når konsument i Sverige?
Gör en egen studie. Köp en köttbit (eller ännu värre, köttfärs), packa upp den så förpackningsgasen (i sig vidrigt) försvinner och låt det ligga framme i rumsvärme. Hur lång tid tar det innan köttet skiftar färg till oätligt?
Vi kommer aldrig att få höra sanningen om hur våra livsmedel hanteras.
Raffinerat salt, socker och alla möjliga konserveringsmedel, smakförstärkare och E-nummer. Nyttigt eller?
The shit is in our food!
Antibiotika och hormoner, finns det i Thailändsk köttproduktion? Japp, absolut. Det köttet går på export, gissa vart... Men även till inhemska Kedjor såsom Tesco, Big C etc.