Vad är bättre i Phillipinerna

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Ganska uppenbart , för att få veta mer om om Phil naturligtvis , trodde det var solkklart m varför är en helt annan sak , och har egentligen inget med mig att göra ,, jag älskar mitt Thailand, en slags märklig hatkärlek ibland :):)
Du frågade väl på en kompis vägnar.
Svaret du kan ge honom att 11.000kr/m är en för liten summa.
Bättre han stannar i Isaan eller väljer Kambodja.

Du frågade väl på en kompis vägnar.
Svaret du kan ge honom att 11.000kr/m är en för liten summa.
Bättre han stannar i Isaan eller väljer Kambodja.
Kompisen bor just nu i Udon Thani , Han har bott i Phil i 14 år förut , varit gift och är idag även gift med en Phil, Ej skilda , äger en villa i Cebu ,, men ville bara höra hur mycket han visste om Phil , han påstår att 11 k svkr är riktigt ok att leva på , det är nämligen vad en genomsnittlig Svensk pensionär har netto ,, men du vet ju som vanligt bäst , det visste jag ju redan inledningsvis att Kent snackade dynga och Kurant är som en uppslagsbok om både Thai och Phil 555:):)

Jo men lägga så stor fokus på det så man väljer land därefter.
Kanske det som är problemet och därför du inte finner ro i kroppen, du fokuserar på fel saker när du skall välja boplats ;)
Om man sitter och kollar youtube och bildar sig kunskap om hur tex Filipinska kvinnor är och ser ut?
Känns ju som du fokuserar väldigt mycket på det för att vara gift?
Man kan ibland känna för att driva med folk på Forum , det tror jag även du har gjort en del ggr Pan Pan :p:p555 men det var ju inte dig jag var ute efter på något sätt

Kompisen bor just nu i Udon Thani , Han har bott i Phil i 14 år förut , varit gift och är idag även gift med en Phil, Ej skilda , äger en villa i Cebu ,, men ville bara höra hur mycket han visste om Phil , han påstår att 11 k svkr är riktigt ok att leva på , det är nämligen vad en genomsnittlig Svensk pensionär har netto ,, men du vet ju som vanligt bäst , det visste jag ju redan inledningsvis att Kent snackade dynga och Kurant är som en uppslagsbok om både Thai och Phil 555:):)

Äger din kompis en villa redan så slipper han extra boendekostnad så då lär ju 11000SEK räcka långt.

Spelar väl ingen roll för dig om tjejerna är fula och feta, varför hakar du upp dig på fruntimmrena? Du har ju redan fru, eller letar du ny?

Hej

Håller med dig här, glodde på fruntimmer gjorde man ju mer i tonåren och innan man bildade familj, nu är det ju mer familjens väl och ve som gäller, att flörta med och tråna efter andra kvinnor innebär ju numera bara problem och oro i familjen. Själv skulle jag aldrig sänka mig till den nivån, så blir det en splittring i vår familj lär det inte bero på mig.

Mvh isan lover

11.000kr netto i genomsnitt, är det medel så räcker det för att leva på i både Thailand och Phil. Jag trodde snittet ligger närmare 15.000kr för 2019 om Pensionsmyndigheten siffror stämmer.
Men när du frågade om MC, hyrorna för en tvåa blir det plötsligt väldigt lite med 11.000kr.
Nog går det att överleva, vi har träffat en amerikan som överlever här på 600usd som singel.
Han hyr ett rum för 250kr/m och äger två omgångar kläder.

Din kompis äger inget hus i Cebu själv. Utlänningar kan inte det i Phil, samma som i Thailand.

Det fanns en Kent H som varit aktiv på en Svensk/Phil grupp på Facebook som drog till Thailand. Om det var en ny kärlek som lockade vet jag ej.

11.000kr netto i genomsnitt, är det medel så räcker det för att leva på i både Thailand och Phil. Jag trodde snittet ligger närmare 15.000kr för 2019 om Pensionsmyndigheten siffror stämmer.
Men när du frågade om MC, hyrorna för en tvåa blir det plötsligt väldigt lite med 11.000kr.
Nog går det att överleva, vi har träffat en amerikan som överlever här på 600usd som singel.
Han hyr ett rum för 250kr/m och äger två omgångar kläder.

Din kompis äger inget hus i Cebu själv. Utlänningar kan inte det i Phil, samma som i Thailand.

Det fanns en Kent H som varit aktiv på en Svensk/Phil grupp på Facebook som drog till Thailand. Om det var en ny kärlek som lockade vet jag ej.
Det där var intressant , han hävdar att han äger det ihop med sin fru , så det är mao samma som i Thailand?? Jo , pdu vet väl att pensionsmyndighten alltid förskönar , jo 11,000 netto är vad jag har och de flesta i min ålder som jobbat hela livet , de lite äldre har lite mer av det gamla systemet . Jag räknar med att kunna leva på min pension och inte röra kapitalet annat än till kul saker som jag ser som att sätta guld på tillvaron , tillex köp av MC mm .600 USD är ju betydligt mindre ,står inte dollarn i en 10a , Tänk på att jag inte dricker upp mina slantar på öl . Kanske snackar han skit då när han säger han har laglig rätt till huset

Här uppe i Loei är de bra nu, socker fabriken stängd all socker är borta så nu sitter vi och har debra. Tjäna inte som ja snöat in här i Issan, vi gör våra små utflykter äter god mat mycket farlang för min del. Nu är de ju fest så då blir de ju lite extra

Här uppe i Loei är de bra nu, socker fabriken stängd all socker är borta så nu sitter vi och har debra. Tjäna inte som ja snöat in här i Issan, vi gör våra små utflykter äter god mat mycket farlang för min del. Nu är de ju fest så då blir de ju lite extra

Hej

Isaan är ju fantastiskt, men alla har tydligen inte upptäckt det som tur är, annars skulle det bli trångt där.;)

Mvh isan lover

Det där var intressant , han hävdar att han äger det ihop med sin fru , så det är mao samma som i Thailand?? Jo , pdu vet väl att pensionsmyndighten alltid förskönar , jo 11,000 netto är vad jag har och de flesta i min ålder som jobbat hela livet , de lite äldre har lite mer av det gamla systemet . Jag räknar med att kunna leva på min pension och inte röra kapitalet annat än till kul saker som jag ser som att sätta guld på tillvaron , tillex köp av MC mm .600 USD är ju betydligt mindre ,står inte dollarn i en 10a , Tänk på att jag inte dricker upp mina slantar på öl . Kanske snackar han skit då när han säger han har laglig rätt till huset
Så länge dom är gifta och bor ihop har han rätt till att bo i huset men inte ha papper på att han är ägare.
Skulle hon avlida ärver han faktiskt huset och blir laglig ägare.

Bor dom inte ihop och han skaffat en ny kvinna som gift så kan hon stämma honom för äktenskapsbrott och psykiskt lidande.
Då måste han inställa sig till förhör och får reseförbud till ärendet är avgjort som tar 2-4 år.
Alternativt blir man nekad inresa till Phil.
Många har råkat ut för detta och förlorat massor pengar och pengar satsade i hus.

Nu tror jag inte Pensionsmyndigheten förskönar medelpensionerna 2018 som låg på nästan 20.000 brutto.
Både höjning av allmän pension för 2019 med 1,4% och skattesänkningar bör ge mer i netto.

Många jag känner med fritidshus på skärgårdsön har pensioner över 50.000kr/m som drar upp snittet.
Har man jobbat heltid hela livet (100%) och är född 1950-1954 bör man ha + 20.000kr/m brutto även i låglöneyrken.

Men har man gjort förtida uttag av pension från 61-62 år och bränt tjänstepensionen på 5 år hamnar man nog runt 11.000kr/m men det är ju ett aktivt val en del gjort.

Så länge dom är gifta och bor ihop har han rätt till att bo i huset men inte ha papper på att han är ägare.
Skulle hon avlida ärver han faktiskt huset och blir laglig ägare.

Bor dom inte ihop och han skaffat en ny kvinna som gift så kan hon stämma honom för äktenskapsbrott och psykiskt lidande.
Då måste han inställa sig till förhör och får reseförbud till ärendet är avgjort som tar 2-4 år.
Alternativt blir man nekad inresa till Phil.
Många har råkat ut för detta och förlorat massor pengar och pengar satsade i hus.

Nu tror jag inte Pensionsmyndigheten förskönar medelpensionerna 2018 som låg på nästan 20.000 brutto.
Både höjning av allmän pension för 2019 med 1,4% och skattesänkningar bör ge mer i netto.

Många jag känner med fritidshus på skärgårdsön har pensioner över 50.000kr/m som drar upp snittet.
Har man jobbat heltid hela livet (100%) och är född 1950-1954 bör man ha + 20.000kr/m brutto även i låglöneyrken.

Men har man gjort förtida uttag av pension från 61-62 år och bränt tjänstepensionen på 5 år hamnar man nog runt 11.000kr/m men det är ju ett aktivt val en del gjort.
Sen finns dom som inte funderar så mycket på pensionen, det blir mest som grädde på moset.

Hej

Smog i Isaan?

Mvh isan lover
Kanske det värsta är över nu men Udon, Khon Kaen och Korat har haft väldigt usla siffror i mätningarna.
Bränningar och damm är väl orsakerna.

Så här ser det ut idag. Inte något vidare.
Mina orter är klart trevligare att andas i.

20190414_134719.jpg

20190414_134633.jpg

Kanske det värsta är över nu men Udon, Khon Kaen och Korat har haft väldigt usla siffror i mätningarna.
Bränningar och damm är väl orsakerna.

Så här ser det ut idag. Inte något vidare.
Mina orter är klart trevligare att andas i.

20190414_134719.jpg

20190414_134633.jpg

Hej

Jag själv har upplevt riktigt dålig luft i Korat, men hittills aldrig i Udon Thani eller Nong Khai, men finns det sockerrörsodlingar i närheten av städerna så kan ju rök därifrån tillfälligt dra in över städerna, men rent generellt tycker jag att luften på landsbygden i norra Isaan upplevs som väldigt ren.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp