Utskriven från Sverige men bankkonto med kort i Sverige

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej

jag har ju nu skrivit ut mig från Sverige , mitt pensionskonto finns på Swedbank ..jag har ett mastercard debit/kredit kort som är kopplat till detta ..Ni som är /har varit i samma situation hur har ni adresserat (billingadress) på Ert/Era kort. Detta kan ju inte vara något ovanligt , kan man få sin Thailändska adress på sitt Svenska Master/Visa kort tro...
Alltid tjaffs om jag köper hojdelar från USA när det är olika adresser inblandade .jag skickar ju till mitt hem i thailand vilket funkar utmärkt ...

Tips och svar om detta ....

"Phonta " sa:
Hej

jag har ju nu skrivit ut mig från Sverige , mitt pensionskonto finns på Swedbank ..jag har ett mastercard debit/kredit kort som är kopplat till detta ..Ni som är /har varit i samma situation hur har ni adresserat (billingadress) på Ert/Era kort. Detta kan ju inte vara något ovanligt , kan man få sin Thailändska adress på sitt Svenska Master/Visa kort tro...
Alltid tjaffs om jag köper hojdelar från USA när det är olika adresser inblandade .jag skickar ju till mitt hem i thailand vilket funkar utmärkt ...

Hej !
Varför inte kolla med banken, dom har numera din adress i Thailand via skatteverket.

"Phonta " sa:
Hej

Det är inga problem.Har ett Visakort med kredit i Nordea och det står på min adress i Thailand.

har ju meddelat banken tidigare om min adress i Thailand , frågan är om detta sen sker per automatik .. Hur fa... kollar man vilken adress jag har på kortet , nån som vet ??

Har du inte personlig service? Jättebra när man bor utomlands ..gå in på på Swedbanks hemsida...eller maila dem.

Gjorde det igår , fick svar idag att tyvärr så skickas det inga kort utomlands ....
Och kortet skickas ju per automatik till den adressen som är angiven för kortinnehavaren .......Så hur andra då gör förstår inte jag ...........

Funderar även på varför man som Farang inte får ha ett Visakort på tillex Siam C, då menar jag ett debit /kredit .. Går ju inte att handla på ett debitkort ......
Märkligt efterssom de direkt ser om de får slantarna ,, förstår fa.. inte mej på bankerna

"Phonta " sa:
Gjorde det igår , fick svar idag att tyvärr så skickas det inga kort utomlands ....
Och kortet skickas ju per automatik till den adressen som är angiven för kortinnehavaren .......Så hur andra då gör förstår inte jag ...........
Det låter konstigt.Jag fick mitt nya visakort i lördags från Nordea.Det gamla går ut denna månaden.

Dom skickar inte utomlands svarar de, då pga att det kan användas utan kod som de säger ,, märkligt , skall jag behöva byta bank också..fa.... >:(

"Phonta " sa:
Dom skickar inte utomlands svarar de, då pga att det kan användas utan kod som de säger ,, märkligt , skall jag behöva byta bank också..fa.... >:(

Har aldrig ställts inför problemet men en tanke dök upp i huvudet - de måste kunna skicka kortet till en annan bank i thailand eller konsulat/ambassad....

Har Visa-kort i Kasikornbank - duger utmärkt, är bara där på semester...Har fått rådet att undvika att betala med det i butiker och bara ta ut i bankomat....

Jo även jag har ett Visa kort i Thaibank, men försök handla med det över internet som jag gör , det funkar ej....

jag kör nu med Mastercard Swedbank så länge det funkar ...

Har du thai internetbank kan du väl ansöka om elektroniskt visa när du loggar in och handla med det över internet.

Även på ett svenskt visa kort måste man ju aktivera internet köp och uttag i utlandet. Jag har alltid dessa tjänster spärrade och när jag ska handla så går jag bara in på internet banken och öppnar kortet. Förmodligen samma med visakorten här. Har faktiskt varit på banken och fått internet tjänsten aktiverad idag så ska kika om en stund hur det ser ut.

Finns ansökan om elektroniskt visa för internethandel på kasikorn, ser det när jag loggar in men inte aktiverat eller kollat närmare på det.

Jag har inga problem med detta att handla på mitt Svenska Swedbankkort, problemet är dels att när jag handlar på internet i USA så slår deras datorer stopp pga att jag vill ha grejorna skeppade till min adress i Thailand men kortet står ju på en kille i Sverige (dvs jag själv) , det tar dom EJ.. har nu fått svar att jag kan inte på Swedbank få kortadress Thailand, ej heller få ett nytt kort skickat hit.......
Kan skicka det till min som på en "särskild postadress" för banken ,sen får min son skicka detta rek till Thailand (min adress)

Men om du fixar elektroniskt visa i thaibank så är ju det registrerat på din thaiadress och då kan du ju använda det som alternativ.

Jag har kasikorn internetbank när jag loggar in har jag möjligheten att ansöka om elektroniskt visa. Står att det är för handel över internet, har inte ansökt om det så kan inte säga hur det fungerar.

"Phonta " sa:
Jag har inga problem med detta att handla på mitt Svenska Swedbankkort, problemet är dels att när jag handlar på internet i USA så slår deras datorer stopp pga att jag vill ha grejorna skeppade till min adress i Thailand men kortet står ju på en kille i Sverige (dvs jag själv) , det tar dom EJ.. har nu fått svar att jag kan inte på Swedbank få kortadress Thailand, ej heller få ett nytt kort skickat hit.......
Kan skicka det till min som på en "särskild postadress" för banken ,sen får min son skicka detta rek till Thailand (min adress)

Jag har H B var i kontakt med dom i ett annat ärende, passade då på att fråga hur det går med byte av kort. Dom svarade att om man har adress i Swe så skickas kortet automatiskt till din SWe adr. Bor du utomlands, så går kortet till din bank, och då får du i samförstånd med dom det skickat till utlandet med tex något transportföretag.

"Långeman " sa:
Jag har H B var i kontakt med dom i ett annat ärende, passade då på att fråga hur det går med byte av kort. Dom svarade att om man har adress i Swe så skickas kortet automatiskt till din SWe adr. Bor du utomlands, så går kortet till din bank, och då får du i samförstånd med dom det skickat till utlandet med tex något transportföretag.
Nordea sickar med brev till din thailändska adress om du är utskriven.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp