Tors hammare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Här är en bild på min hammare.

image.webp

Att se Tors hammare som en rasistsymbol är ju totalt befängt, det är ju för tusan vårt arv. Det och att vilja förbjuda nationalsången i skolor etc är sådant som skapar irritation och rasism men det vägrar stolpskotten till politiker att inse. Samt att t ex boll inte får kallas för boll längre, t o m färgade skrattar åt idiotin.

Skall vi minska ev rasism så måste sådant trams upphöra, det är ett komplett vansinne och skapar bara en massa problem. >:(

"Berralund " sa:
Att se Tors hammare som en rasistsymbol är ju totalt befängt, det är ju för tusan vårt arv. Det och att vilja förbjuda nationalsången i skolor etc är sådant som skapar irritation och rasism men det vägrar stolpskotten till politiker att inse. Samt att t ex boll inte får kallas för boll längre, t o m färgade skrattar åt idiotin.

Skall vi minska ev rasism så måste sådant trams upphöra, det är ett komplett vansinne och skapar bara en massa problem. >:(
Inte så konstigt när man ibland hör att hissa en svensk flagga på en skolavslutning är rasistiskt ... man blir aldrig förvånad. Snart kommer nog vi svenskar få en lite remsa i Sverige där vi kan bo, motsvarande Gaza remsan då den andra delen tagits över av de så kallade flyktingarna.

:-X :nod: :nod:
"Janne " sa:
Inte så konstigt när man ibland hör att hissa en svensk flagga på en skolavslutning är rasistiskt ... man blir aldrig förvånad. Snart kommer nog vi svenskar få en lite remsa i Sverige där vi kan bo, motsvarande Gaza remsan då den andra delen tagits över av de så kallade flyktingarna.

Vet ni förresten vad det var för likhet mellan Yassir Arafat och Jonas Gardell?

Jo, båda ville ta m(M)ark i Gazaremsan. ;) :laugh:

Torshammare, är ingen j-kla rasism, det är och förblir en del av vår historia, om jag skulle få bestämma så skulle vi gå tillbaka och dyrka våra asagudar istället för en fjant fastspikad på ett kors...

Men nu när man har kommit i kontakt med buddismen och den filosofin så känns det mycket bättre...

Men Hallo Jo be, Buddhismen är en underbar religion , tyvärr börjar den ha spelat ut sin roll i Thailand , ungdomarna blir mer och mer troslösa , varför ?? Jo , när de ser munkar med I phone 6 samt en massa småpojkar i släptåg ::) Dessutom så visar man nu VARJE dag i stort sett inslag om munkar som fängslas av polis pga , pedofili , stöldgods , olaga vapeninnehav , sexmissbruk, droginnehav mm. Bedöm själv .........

Asa guden Tor har en stor kulturell betydelse för Sverige och är fan ingen Nazisymbol som dum n påstår .... Har även en fin liten Buddha om halsen då jag fått den av svärfar som är en fin människa samt att jag i grunden tycker om buddhismen som religion , dock inte om den som idag missbrukas av många för att skydda sig själv från bestraffning ..
Tydligen många kriminella som tar sin tillflykt till templen får att bedriva munkliv , om de bättras är det en god sak , dock verkar de ofta föra med sig sin låga moral

Mjölner är namnet! Tor är ägaren. Kanske kan vara av intresse med risk för att framstå som en besserwisser.

"Phonta " sa:
Fö, rätt kul att driva med n , jag är nog så djäkla Svensk man kan bli , visserligen en Mormor från Danmark samt en Farmor från Tyskland , men min far och mor födda i Sverige samt ett Svensk ganska ovanligt släktnamn som kan följas till början av 1600 talet då den första av min släkt landsteg på Svenska kusten , intressant detta med alla Valloner som kom , tror att många av oss har Vallonsk härkomst , förutom "n" då naturligtvis som antagligen har sin härkomst i Istanbuls närhet ;)
För att nu förekomma nån som vurmar för drägget som väller in idag så kan väl sägas att en jämförelse med drägget som väller in i landet idag kan omöjligt vara relevant , Vallonerna var enligt historien arbetsamma människor med samma religion som den då härskande i landet , MAO inte alls frågan om att försöka ta över landet samt införa kvinnofientliga sharialagar i "sitt nya hemland "

Har du inget son-namn så är du inte svensk utan sedan tidigare importerad.

Hur då, han har säkert inte denna kanal, det borde du väl förstå Glimtgubben.
Var på Bang Saen Bike week 5000 på sönd. kvällen, du skulle varit med där.

"Långeman " sa:
Hur då, han har säkert inte denna kanal, det borde du väl förstå Glimtgubben.
Var på Bang Saen Bike week 5000 på sönd. kvällen, du skulle varit med där.
Hade varit nice o kollat hoppas du kastar in lite bilder

Var där igår , sorry ,men inget att se anser jag ,lika tråkigt på Bike weekend varje gång .
Bara en snygg cykel ;D

IMG_20131013_132213.webp

"Phonta " sa:
Var där igår , sorry ,men inget att se anser jag ,lika tråkigt på Bike weekend varje gång .
Bara en snygg cykel ;D
Visst e den fin men varför inte lägga ett par baht på en snyggare lack?
Ex lite diskreta flammor i silverton hade gjort sig på svart botten.
Bara ex men helt svart e ju rätt trist på en så fin hoj å inte dyrt å få lackat här nere.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp