Tors hammare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Blev för ett tag sen påhoppad av en idiot som anser att mitt halsmycke , en stor "Tors Hammare " är en rasistisk symbol som borde anses vara även en symbol för Nazismen och därmed förbjudas ,, HERRE min Jesus , vart fan är vi på väg in i ..............................

"bson " sa:
Visa du inte han den riktiga Torshammaren då? ;)
emoji12.png
emoji12.png
emoji12.png

Idioter finns det överallt och idag är historielöshet närmast en merit. Är man dessutom lite dum, ja då kan man bli politiker...
Inte ens svastikan är någon speciell nazisymbol, solkorset är mycket gammalt och har symboliserat annat än nazismen i tusentals år. Och det järnkors som gavs som utmärkelse i nazitysklad och som liknar torshammaren (det var nog den likheten stollen for efter) är också betydligt äldre och gavs som utmärkelse också under första världskriget.
Adolf Hitler fick f.ö. just järnkorset under första världskriget.

Tanker likforbannat bara mina halssmycken utan att skammas , det ar vad de betyder for mig som ar huvudsaken ,

Borjar daremot trottna pa att man inte kan ga in som vanligt pa cha mai om man har 3bb i Pattaya , tydligen aven Bson har problem , snackade med #bb och de sager att felet ligger hos forumservern som inte accepterar som den bor ,, nu kan jag ej langre heller lagga in Smiles , sa snart far ni farre inlagg fran mig ,,, men det kanske inte gor ont ............................

"Phonta " sa:
Tanker likforbannat bara mina halssmycken utan att skammas , det ar vad de betyder for mig som ar huvudsaken ,

Borjar daremot trottna pa att man inte kan ga in som vanligt pa cha mai om man har 3bb i Pattaya , tydligen aven Bson har problem , snackade med #bb och de sager att felet ligger hos forumservern som inte accepterar som den bor ,, nu kan jag ej langre heller lagga in Smiles , sa snart far ni farre inlagg fran mig ,,, men det kanske inte gor ont ............................

Jo, det gör lika ont som det gör när man hör om påhoppet på din hammare. Märkligt att det skall vara sådana problem för er när ingen annan drabbas. Jag skall be Admin att titta på saken.

Det var samma problem med AIS mobilt att komma in på Chaimai om man var i Bangkok och syd om när dom la om 3g nätet förra året.
Kunde inte posta eller nåt det försvann runt December men var nästan ett problem hela förra året. Var jag norr om Bangkok inga problem Bangkok och syd om, kunde inte posta, knappt komma in via telefonen.
Men tror det hade med omläggningen av nätet första månaden förra året hade jag samma problem med FB men det fixade sig tog längre tid med Chaimai.

Lustiga är att det går upp å ner, vissa dagar funkar med 3bb andra inte, fast mest inte som typ just nu :(

"Phonta " sa:
Haha, kunde ge mig fn pa att du var en san som gillar expo , valdsvanster babbar , bevare mig

Jo alla som är det minsta bildade gillar Expo.. på vilket sätt menar du att Expo är våldsvänster babbar?

Saxat ur Expo
Symbolen används exempelvis som religiös symbol och i aktiviteter som inte har något med rasism att göra.

Enligt asatron ägde åskguden Tor en hammare som kallades Mjölner, som betyder "krossaren". Torshammaren användes som en lyckobringare symbol

Undrar om du forstar Svenska :o

"Phonta " sa:
Saxat ur Expo
Symbolen används exempelvis som religiös symbol och i aktiviteter som inte har något med rasism att göra.

Enligt asatron ägde åskguden Tor en hammare som kallades Mjölner, som betyder "krossaren". Torshammaren användes som en lyckobringare symbol

Undrar om du forstar Svenska :o

Jo jag förstår svenska (till skillnad mot dig så är jag svensk :)).

Fö, rätt kul att driva med n , jag är nog så djäkla Svensk man kan bli , visserligen en Mormor från Danmark samt en Farmor från Tyskland , men min far och mor födda i Sverige samt ett Svensk ganska ovanligt släktnamn som kan följas till början av 1600 talet då den första av min släkt landsteg på Svenska kusten , intressant detta med alla Valloner som kom , tror att många av oss har Vallonsk härkomst , förutom "n" då naturligtvis som antagligen har sin härkomst i Istanbuls närhet ;)
För att nu förekomma nån som vurmar för drägget som väller in idag så kan väl sägas att en jämförelse med drägget som väller in i landet idag kan omöjligt vara relevant , Vallonerna var enligt historien arbetsamma människor med samma religion som den då härskande i landet , MAO inte alls frågan om att försöka ta över landet samt införa kvinnofientliga sharialagar i "sitt nya hemland "

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp