kurant
Forumveteran
Missat grundregel nr 1, gå inte mer in än du har råd att förlora.... BC får bli räddningen....Fler länder än Thailand vad göra? Har gått "All In" här![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Missat grundregel nr 1, gå inte mer in än du har råd att förlora.... BC får bli räddningen....Fler länder än Thailand vad göra? Har gått "All In" här![]()
Passar inte det din politiska syn då 5555Hej
Nja det var väl egentligen på militärens order som Immigration dammade av denna gamla lag som ingen hade brytt sig om tidigare, själv tycker jag att det är helt ovidkommande för myndigheterna om en falang besöker släktingar eller vänner så länge denne har ett giltigt visum och är skriven på en adress i Thailand, för mig är det lite forna Sovjet Unionen över sånt här.
Mvh isan lover
Passar inte det din politiska syn då 5555![]()
hej IL, jag har multi entry å får 90 dagar vid suvan sen när vi kommer till byn åker vi till närmaste polisstation och "skriver in" mej hos min fru, ibland har det ju varit helg osv så inskrivningen har kanske dröjt nån vecka men nemans problemas säger polisen dessutom säger dom att det är ok om vi skulle åka på nån veckas semester så behöver jag/vi inte rapportera igen
Hej
Läste idag att polisen på sina raider mot overstay nu även har börjat gripa och bötfälla dom som har utlänningar övernattande hos sig och som inte har anmält detta inom 24 timmar, detta är åtminstone första gången jag har hört talas om att polisen aktivt använder denna lag, här handlade det om polisen i Pattaya.
”Immigration also continue to fine individuals who are not registered as resident in a property within 24 hours of arrival.”
Busy month for Pattaya as long term over-stayers rounded up by immigration
Mvh isan lover
Det finns fler länder än Thailand att bo i![]()
Hej
Nja det var väl egentligen på militärens order som Immigration dammade av denna gamla lag som ingen hade brytt sig om tidigare, själv tycker jag att det är helt ovidkommande för myndigheterna om en falang besöker släktingar eller vänner så länge denne har ett giltigt visum och är skriven på en adress i Thailand, för mig är det lite forna Sovjet Unionen över sånt här.
Mvh isan lover
När jag hämtade min gula husbok fick jag ett id kort där det står vart jag hör hemma i Thailand. Vilket det även gör i husboken, men märkligt när vi åkte till Ban Phe och resorten där för incheckningen, första gången jag ej behövt visa pass. Dom nöjde sig med thailegget. Bad frugan att fråga om dom inte skulle rapportera att vi bodde där, behövs inte svarade domHur är det egentligen med detta med adresslämningen vid ankomst, samt den adress jag uppger på arrivalcard , den adressen jag uppger där är min hemadress ,och vi åker dit direkt efter ankomst till landet .Skall jag då behöva till Immigrationen så fort vi kommer hem , de skriver ju in min adress vad ankomsten till Suwan , skall jag behöva åka 160 km för att rapportera det jag nyss angett som min fasta adress ???![]()
Resorten, dom är alltid skyldig du är inte anmälningspliktig, inte meningen att turister skall åka till immigration och anmäla sig här.När jag hämtade min gula husbok fick jag ett id kort där det står vart jag hör hemma i Thailand. Vilket det även gör i husboken, men märkligt när vi åkte till Ban Phe och resorten där för incheckningen, första gången jag ej behövt visa pass. Dom nöjde sig med thailegget. Bad frugan att fråga om dom inte skulle rapportera att vi bodde där, behövs inte svarade domfrågan är vem som i detta läge är skyldig att rapportera, vi eller resorten vi bodde på?
Resorten som du bodde på är skyldig , men de gör inte detta , då måste de även skatta för den inkomsten vilket det har visat sig många inte vill , Märkligt va ??När jag hämtade min gula husbok fick jag ett id kort där det står vart jag hör hemma i Thailand. Vilket det även gör i husboken, men märkligt när vi åkte till Ban Phe och resorten där för incheckningen, första gången jag ej behövt visa pass. Dom nöjde sig med thailegget. Bad frugan att fråga om dom inte skulle rapportera att vi bodde där, behövs inte svarade domfrågan är vem som i detta läge är skyldig att rapportera, vi eller resorten vi bodde på?
min fråga kvarstår , räcker det med adressuppgiften på arrivalcard vid ankomst ??Eller måste frugan till Immigrationen i Buriram 80 km 160 km tur och retur från vårt boendeResorten, dom är alltid skyldig du är inte anmälningspliktig, inte meningen att turister skall åka till immigration och anmäla sig här.
Du får inga böter för att du inte anmält dig inom 24h, din fru eller ägaren av huset, resorten, hotellet får det, det är dom som är anmälningspliktiga att det bor en utlänning där.
Med skillnad om du då har condo som du står på då måste du ner och anmäla dig inom 24h vid ankomst.
Men som sagt vem åker runt och registrerar sig varje gång man vart utanför dörren och inget nytt att dom ger böter för detta.
Finns ingen immigration i närheten så kan hon anmäla dig på närmsta polisstation.Men
min fråga kvarstår , räcker det med adressuppgiften på arrivalcard vid ankomst ??Eller måste frugan till Immigrationen i Buriram 80 km 160 km tur och retur från vårt boende
Detta med Condo stämmer , då Dansken jag känner fick böter , snuten skiter i det , har varit där , de bara skrattar och säger att de vet vem jag är samt att de inte är uppkopplade mot Migrationens dator , Även jag fick det pga av jag flyttat 10 m över soien i samma Moban ,, Anser jag med att Arrivalcard skall räcka bra , de knappar ju in adressen där på Suwan , tänker inte göra mer , det är ju här jag har min fasta adress i min husbok samt på mitt ID , I Pattis var en annan sak ,Finns ingen immigration i närheten så kan hon anmäla dig på närmsta polisstation.
Själv så nöjer jag mig med att skriva mina adressuppgifter på arrival card, nångra miljoner turister som gör det varje år, frågar dom så visste du inte någonting om att det behövdes anmälas.
Sen vet du väl själv om att du måste göra det, du skrev ju själv i annan tråd att du åkte på böter här nere sist du bodde här, sen var det väl du som skrev sist vi hade en sådan här tråd om en condoinnehavare som inte anmält sig till imm 24h efter han landat och kommit till condon och fick böta?
BKK bank har detta nu som ett krav , har varit med om samma , helt sjukt, men inte om frugan betalar räkningen ,, Stenkoll på invandrareIgår var jag på banken och betalade en räkning.
Fick ge en kopia på pass, skriva ner adressuppgifter och telefonnumer.
Ok om man skall ta ut pengar men nu handlade det om att betala en jäkla räkning, första gången jag vart med om det.
Kanske alla banker då för var inte på Bangkokbank jag vart tvungen att göra det igår.BKK bank har detta nu som ett krav , har varit med om samma , helt sjukt, men inte om frugan betalar räkningen ,, Stenkoll på invandrare55
Kan vara så , förmodligen ytterligare ett sätt att hålla koll på oss "utlänningar " , Kanske skickas allt in till Migrationen ,, de gillar ju papper , om de ser att man betalar tillex elräkning på en annan adress än den man är skriven på så kanske man får böter då med för "dubbel bosättning"555Kanske alla banker då för var inte på Bangkokbank jag vart tvungen att göra det igår.
Det är sant, men ett mindre problem är att de flesta av oss har en liten tant med Thailand som ursprung.
Annars så är väl Malaysia My Second Home Official Portal - MM2H Official Portal ganska intressant.