Thaipolisen har fatt noya

Ja den generationen hade ju dålig koll på hur man uppför sig
Tillbaka in i grottstadiet kallades det. Jo nog har man bevistat ett par svinfester i Playa del Ingles hos Svin-Antonio (där Sällskapsresans grisfest spelades in). Inget man är stolt över precis men det var kul så länge det varade.

Men som sagt, en helt annan grej än dom kinesiska gräshoppesvärmarna vid en buffé.

Nu har aldrig varit på restaurang som kör med buffé och samtidigt finns kinesiska massturister där.
Hur man nu kan hamna på ett sånt ställe?
Annars går vi ofta på buffé i Filippinerna, det man inte äter upp det vägs och kostar 1p/g i straffavgift.
Så var det även i HH på sush-buffé ställen.
Betala extra för lämnat på tallriken.

Hej

Ett sätt var uppenbarligen att besöka ett av områdets kändaste turistattraktioner där man fann en glest befolkad restaurang i ett kanonläge med panoramautsikt mot den rykande vulkanen på över 2000 m höjd.

Att det efter en stund skulle drälla in bussar fulla med Kineser var inte lätt att förutse.

Mvh isan lover

Ja där ser man, jag trodde den kinesiska
massturismen var en rätt ny företeelse, mindre än tio år gammal.
Första gångerna jag råkade på dom var runt 2013 i Thailand.

Hej

Läste idag att polisen på sina raider mot overstay nu även har börjat gripa och bötfälla dom som har utlänningar övernattande hos sig och som inte har anmält detta inom 24 timmar, detta är åtminstone första gången jag har hört talas om att polisen aktivt använder denna lag, här handlade det om polisen i Pattaya.

”Immigration also continue to fine individuals who are not registered as resident in a property within 24 hours of arrival.”

https://www.thaivisa.com/forum/topi...-term-over-stayers-rounded-up-by-immigration/

Mvh isan lover

Hej

Läste idag att polisen på sina raider mot overstay nu även har börjat gripa och bötfälla dom som har utlänningar övernattande hos sig och som inte har anmält detta inom 24 timmar, detta är åtminstone första gången jag har hört talas om att polisen aktivt använder denna lag, här handlade det om polisen i Pattaya.

”Immigration also continue to fine individuals who are not registered as resident in a property within 24 hours of arrival.”

Busy month for Pattaya as long term over-stayers rounded up by immigration

Mvh isan lover
Det känns bättre och bättre att vi stannar kvar i Sverige, det verkar vara rena häxjakten på faranger nu. Det känns inte som att vi är välkomna längre, undrar om dom inte biter sig själva i foten nu. Visst skall man följa reglerna men detta ger inte goda signaler.

Det känns bättre och bättre att vi stannar kvar i Sverige, det verkar vara rena häxjakten på faranger nu. Det känns inte som att vi är välkomna längre, undrar om dom inte biter sig själva i foten nu. Visst skall man följa reglerna men detta ger inte goda signaler.

Hej

Håller med, denna iditotiska lag borde kastas i papperskorgen snarast, även om böterna uppenbarligen bara låg på 1600 baht så tror jag inte att många vill få sina hem raidade av polis i eftersök av falanger.

Mvh isan lover

Hej

https://www.thaivisa.com/forum/topi...-term-over-stayers-rounded-up-by-immigration/

Mvh isan lover

Ja de verkar ha skärpt tillämpningen på denna lagen.
Var på Immigration igår för att göra ettårsförlängningen, frugan tog ledigt och var min reseledare.
Mer kopior på allt krävdes, trodde vi var förberedda men denna gång ville de ha även dubbla kopior på VARJE sida av passet.
Lååångsamt som fan + lunchrast + böter för frugan för att inte ha rapporterat in mig i tid 800 baht. Kom dit innan 10 och lämnade sex timmar senare.
Nu får man vänta till 2 Jan då beskedet hämtas, blir inregistrerad som hemmapappa efter frugans diskussion med officern. Låter finfint om man frågar mig :-)

/ SatanG

Var på Immigration igår för att göra ettårsförlängningen, frugan tog ledigt och var min reseledare.
Mer kopior på allt krävdes, trodde vi var förberedda men denna gång ville de ha även dubbla kopior på VARJE sida av passet.
Lååångsamt som fan + lunchrast + böter för frugan för att inte ha rapporterat in mig i tid 800 baht. Kom dit innan 10 och lämnade sex timmar senare.
Nu får man vänta till 2 Jan då beskedet hämtas, blir inregistrerad som hemmapappa efter frugans diskussion med officern. Låter finfint om man frågar mig :)

/ SatanG
Det har altid varit krav på dubbla kopior på allt hos IMM. Samma hos mig @SatanG
Böter för sen rapportering ?

Detta gäller bara bad guys.Dom som sköter sig har inget att frukta.Här har Sverige mycket att lära.:thumbsup:

Det har altid varit krav på dubbla kopior på allt hos IMM. Samma hos mig @SatanG
Böter för sen rapportering ?

Ja det är ju två uppsättningar men minns inte att det skulle vara på varje enskild sida av passet.
Ja böterna fick frugan för sen inrapportering. Sällan vi gör den inrapporteringen öht men det är ju inte så svårt att dra iväg den via posten.
Grym kö igår, drabbar ju inte mig så hårt men frugan hade bara tagit ledig halva dagen så där körde det ihop sig lite.

/ SatanG

Hej

Det har allt gått långt om man är en ”Bad Guy” om man sover över hos en släkting eller vän utan att anmäla detta till immigrstion eller polis.

Mvh isan lover

Ja vissa saker är ju inte rimliga.
Kanske behövdes det en uppstramning på immigration för att minska på korruptionen men att några bad guys som har pengar inte är välkomna är väl inte riktigt sant. Då slänger de hellre ut en good guy som inte har tillräckligt med pengar. Allt är ekonomi.
Nu har uppsägningarna inom den statliga hälsosektorn eskalerat då det ev. kommer bli krav på att redovisa sina tillgångar på den högre nivån, det verkar skrämma många.

/ SatanG

Ja det är ju två uppsättningar men minns inte att det skulle vara på varje enskild sida av passet.
Ja böterna fick frugan för sen inrapportering. Sällan vi gör den inrapporteringen öht men det är ju inte så svårt att dra iväg den via posten.
Grym kö igår, drabbar ju inte mig så hårt men frugan hade bara tagit ledig halva dagen så där körde det ihop sig lite.

/ SatanG
Okej, @SatanG jag har turen att i Udon är det inte så lång tid som du har hos IMM.
Om jag har gjort allt rätt kan det vara kanske 1 timme, som tur, jag skulle inta vilja sitta i flera timmar.

Har de (IMM) inte sagt att de vill veta var faranger är i Thailand?

Hej

Nja det var väl egentligen på militärens order som Immigration dammade av denna gamla lag som ingen hade brytt sig om tidigare, själv tycker jag att det är helt ovidkommande för myndigheterna om en falang besöker släktingar eller vänner så länge denne har ett giltigt visum och är skriven på en adress i Thailand, för mig är det lite forna Sovjet Unionen över sånt här.

Mvh isan lover

Hej

Nja det var väl egentligen på militärens order som Immigration dammade av denna gamla lag som ingen hade brytt sig om tidigare, själv tycker jag att det är helt ovidkommande för myndigheterna om en falang besöker släktingar eller vänner så länge denne har ett giltigt visum och är skriven på en adress i Thailand, för mig är det lite forna Sovjet Unionen över sånt här.

Mvh isan lover
Okej.

Nu får man vänta till 2 Jan då beskedet hämtas, blir inregistrerad som hemmapappa efter frugans diskussion med officern. Låter finfint om man frågar mig :)

/ SatanG
Ja du juntan är ju helt ok enligt dig, så du får väl sitta där med nosen i fällan.
Du har nog sponsrat för lite.

Tillbaka
Topp