kurant
Forumveteran
Ja på 80 talet var du aldrig ute.Ja den generationen hade ju dålig koll på hur man uppför sig
Fortfarande på ungdomsgården med moppen gissar jag på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja på 80 talet var du aldrig ute.Ja den generationen hade ju dålig koll på hur man uppför sig
Tillbaka in i grottstadiet kallades det. Jo nog har man bevistat ett par svinfester i Playa del Ingles hos Svin-Antonio (där Sällskapsresans grisfest spelades in). Inget man är stolt över precis men det var kul så länge det varade.Ja den generationen hade ju dålig koll på hur man uppför sig
Nu har aldrig varit på restaurang som kör med buffé och samtidigt finns kinesiska massturister där.
Hur man nu kan hamna på ett sånt ställe?
Annars går vi ofta på buffé i Filippinerna, det man inte äter upp det vägs och kostar 1p/g i straffavgift.
Så var det även i HH på sush-buffé ställen.
Betala extra för lämnat på tallriken.
jupp typ såJa på 80 talet var du aldrig ute.
Fortfarande på ungdomsgården med moppen gissar jag på.
Helt rätt ! bara kopia då orginalpasset är en värdehandling att vara rädd omSedan skall man aldrig bära med sig orginalet, man tar en kopia av passet bara!
Det känns bättre och bättre att vi stannar kvar i Sverige, det verkar vara rena häxjakten på faranger nu. Det känns inte som att vi är välkomna längre, undrar om dom inte biter sig själva i foten nu. Visst skall man följa reglerna men detta ger inte goda signaler.Hej
Läste idag att polisen på sina raider mot overstay nu även har börjat gripa och bötfälla dom som har utlänningar övernattande hos sig och som inte har anmält detta inom 24 timmar, detta är åtminstone första gången jag har hört talas om att polisen aktivt använder denna lag, här handlade det om polisen i Pattaya.
”Immigration also continue to fine individuals who are not registered as resident in a property within 24 hours of arrival.”
Busy month for Pattaya as long term over-stayers rounded up by immigration
Mvh isan lover
Det känns bättre och bättre att vi stannar kvar i Sverige, det verkar vara rena häxjakten på faranger nu. Det känns inte som att vi är välkomna längre, undrar om dom inte biter sig själva i foten nu. Visst skall man följa reglerna men detta ger inte goda signaler.
Hej
Läste idag att polisen på sina raider mot overstay nu även har börjat gripa och bötfälla dom som har utlänningar övernattande hos sig och som inte har anmält detta inom 24 timmar, detta är åtminstone första gången jag har hört talas om att polisen aktivt använder denna lag, här handlade det om polisen i Pattaya.
”Immigration also continue to fine individuals who are not registered as resident in a property within 24 hours of arrival.”
https://www.thaivisa.com/forum/topi...-term-over-stayers-rounded-up-by-immigration/
Mvh isan lover
Det har altid varit krav på dubbla kopior på allt hos IMM. Samma hos mig @SatanGJa de verkar ha skärpt tillämpningen på denna lagen.
Var på Immigration igår för att göra ettårsförlängningen, frugan tog ledigt och var min reseledare.
Mer kopior på allt krävdes, trodde vi var förberedda men denna gång ville de ha även dubbla kopior på VARJE sida av passet.
Lååångsamt som fan + lunchrast + böter för frugan för att inte ha rapporterat in mig i tid 800 baht. Kom dit innan 10 och lämnade sex timmar senare.
Nu får man vänta till 2 Jan då beskedet hämtas, blir inregistrerad som hemmapappa efter frugans diskussion med officern. Låter finfint om man frågar mig
/ SatanG
Detta gäller bara bad guys.Dom som sköter sig har inget att frukta.Här har Sverige mycket att lära.Det känns bättre och bättre att vi stannar kvar i Sverige, det verkar vara rena häxjakten på faranger nu. Det känns inte som att vi är välkomna längre, undrar om dom inte biter sig själva i foten nu. Visst skall man följa reglerna men detta ger inte goda signaler.
Detta gäller bara bad guys.Dom som sköter sig har inget att frukta.Här har Sverige mycket att lära.![]()
Det har altid varit krav på dubbla kopior på allt hos IMM. Samma hos mig @SatanG
Böter för sen rapportering ?
Har de (IMM) inte sagt att de vill veta var faranger är i Thailand?Hej
Det har allt gått långt om man är en ”Bad Guy” om man sover över hos en släkting eller vän utan att anmäla detta till immigrstion eller polis.
Mvh isan lover
Hej
Det har allt gått långt om man är en ”Bad Guy” om man sover över hos en släkting eller vän utan att anmäla detta till immigrstion eller polis.
Mvh isan lover
Okej, @SatanG jag har turen att i Udon är det inte så lång tid som du har hos IMM.Ja det är ju två uppsättningar men minns inte att det skulle vara på varje enskild sida av passet.
Ja böterna fick frugan för sen inrapportering. Sällan vi gör den inrapporteringen öht men det är ju inte så svårt att dra iväg den via posten.
Grym kö igår, drabbar ju inte mig så hårt men frugan hade bara tagit ledig halva dagen så där körde det ihop sig lite.
/ SatanG
Har de (IMM) inte sagt att de vill veta var faranger är i Thailand?
Okej.Hej
Nja det var väl egentligen på militärens order som Immigration dammade av denna gamla lag som ingen hade brytt sig om tidigare, själv tycker jag att det är helt ovidkommande för myndigheterna om en falang besöker släktingar eller vänner så länge denne har ett giltigt visum och är skriven på en adress i Thailand, för mig är det lite forna Sovjet Unionen över sånt här.
Mvh isan lover
Ja du juntan är ju helt ok enligt dig, så du får väl sitta där med nosen i fällan.Ja de verkar ha skärpt tillämpningen på denna lagen.
Var på Immigration igår för att göra ettårsförlängningen, frugan tog ledigt och var min reseledare.
Mer kopior på allt krävdes, trodde vi var förberedda men denna gång ville de ha även dubbla kopior på VARJE sida av passet.
Lååångsamt som fan + lunchrast + böter för frugan för att inte ha rapporterat in mig i tid 800 baht. Kom dit innan 10 och lämnade sex timmar senare.
Nu får man vänta till 2 Jan då beskedet hämtas, blir inregistrerad som hemmapappa efter frugans diskussion med officern. Låter finfint om man frågar mig
/ SatanG