Thaipolisen har fatt noya

Det kan bli bekymmersamt när hotell inte har kapacitet med en snabb ökning.
Jag förstår du gläds, du umgås ju bara med
svenskar..
Får väl hoppas thailändare inte höjer priserna för att kompensera bortfallet av intäkterna.
Haha, ja Kineserna vill jag inte umgås med men du är väl inte nödbedd...

Haha, ja Kineserna vill jag inte umgås med men du är väl inte nödbedd...
Kineser är väl inte sociala överhuvudtaget gentemot andra än sina egna så det lär inte vara något problem. Men jag hoppas att polisen behandlar alla olika nationaliteter lika, då är det ett mindre problem om än obehagligt.

I ditt fall sa kanner du val alla poliser och dem dig ,samt att lagar och regler galler ju inte for dig :p

Hej

Nästan rätt själv skulle jag vilja säga så här, jag har bemötts väldigt bra lokalt hittills och behandlas som övriga bybor av polis, bychef, Amphoe, vårdcentral och jag har ju även bra erfarenheter av Immigrstion i Nong Khai

Men när man läser om utvecklingen i Thailand så vet man ju inte riktigt vad man ska tro, men å andra sidan har jag inte hört något som tyder på förändringar uppe i byn, förmodligen rullar allt på som vanligt där, det hoppas jag i vart fall.

Mvh isan lover

Träffar faktiskt en del kineser här.
Yngre och välutbildade som reser på egen hand.
Har inte något negativt att säga om dom.
Bättre på engelska än thailändare och mer sociala.

Hej

Kineser som reser på egen hand är nog ganska lika andra människor som är ute och reser, utmärker sig nog inte negativt på något sätt alls, dom som alla tänker på när dom hör om Kinesiska turister är nog dom som reser i grupp, dom kommer ju ofta i så stora mängder att det blir lite kaos, sen kan dom flesta inte något främmande språk, dom har stressade program i högt tempo, dom flesta verkar dessutom inte vara resvana och kanske är det deras första utlandsresa, när dom sen kommer till en buffé blir det lätt kaos och svineri, vilket media har uppmärksammat, men på sikt kommer nog Kineserna att bli lite som andra turister.

Mvh isan lover

Hej

Nästan rätt själv skulle jag vilja säga så här, jag har bemötts väldigt bra lokalt hittills och behandlas som övriga bybor av polis, bychef, Amphoe, vårdcentral och jag har ju även bra erfarenheter av Immigrstion i Nong Khai

Men när man läser om utvecklingen i Thailand så vet man ju inte riktigt vad man ska tro, men å andra sidan har jag inte hört något som tyder på förändringar uppe i byn, förmodligen rullar allt på som vanligt där, det hoppas jag i vart fall.

Mvh isan lover

Det kommer, tar lite tid innan nymodigheterna når ut till byarna...:)

Träffar faktiskt en del kineser här.
Yngre och välutbildade som reser på egen hand.
Har inte något negativt att säga om dom.
Bättre på engelska än thailändare och mer sociala.
Hade en ung Kinesisk tjej som hyrde ett litet hus i förra villagen, hon hängde med oss andra utlänningat ut och käkade bla, väldigt social och stämmer inte alls in på nidbilden andra målar upp av Kineser här.

Hade en ung Kinesisk tjej som hyrde ett litet hus i förra villagen, hon hängde med oss andra utlänningat ut och käkade bla, väldigt social och stämmer inte alls in på nidbilden andra målar upp av Kineser här.
Ja det är lätt att tycka saker om människor man aldrig träffat eller ens umgåtts med.
På stans finaste hotell och restauranger dominerar kinesiska turister.
Pengar har dom gott om men besöker aldrig öl-barerna här.

Då åt ni väl ala" carte, för det var väl inte räkbuffe"?...:)

Är det som svenskar betedde sig på grisfesterna i Spanien på 80 talet är det vidrigt gjort av kineserna :cool:

Hej

Själv ser jag nog den stora mängden Kineser som äter buffé som ett större problem än dom i sammanhanget få Svensksr som blev fulla på en grisfest i Spanien på 80-talet, dom spelar helt enkelt inte i samma division vare sig sett till antalet eller det kaos som utbryter på dom platser som drabbas.

Och detta problem med Kineserna på buffé existerar inte bara i Thailand utan finns i princip samma omfattning i både Indonesien och Fillipinerna, själv befann jag mig på en restaurang med buffé på Bali uppe vid den stora aktiva vulkanen på ön när några bussar med Kineser invaderade stället, det var nästan slagsmål om maten, en del av dom tog hela brickor med räkor och kött direkt ifrån buffén med sig till sitt eget bord, men dom orkade naturligtvis inte äta upp detta, då fyllde dom resten i påsar som dom stoppade i sina väskor.

När brickorna försvann ifrån buffén blev ju övriga gäster utan mat och klagade, då fick personalen skäll och tvingades hämta mer mat, då stod mängder av folk och trängdes och bråkade, när ny mat kom utbröt kaos, personalen var förtvivlad liksom övriga gäster, även äldre Kineser i pensionsåldern och av båda könen var inblandade i dessa bråk.

Vi vanliga gäster höll oss på avstånd och personalen kom med lite grillspett, räkor och kött direkt till våra bord på några små tallrikar, nör Kineserna lämnade lokalen såg det ut som om det hade varit krig, allt var i en enda röra, halväten mat på borden och på golvet, en del mat var inte ens rörd, personalen bad övriga gäster om ursäkt över vad dom kallade dessa ”Chop stick people”.

Mvh isan lover

Nu har aldrig varit på restaurang som kör med buffé och samtidigt finns kinesiska massturister där.
Hur man nu kan hamna på ett sånt ställe?
Annars går vi ofta på buffé i Filippinerna, det man inte äter upp det vägs och kostar 1p/g i straffavgift.
Så var det även i HH på sush-buffé ställen.
Betala extra för lämnat på tallriken.

Tillbaka
Topp