Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ar det Säpo som söker personer som startat medborgargarden som är beväpnande,Har dom skaffat den nya programvaran "Ansikts-igenkänning" så kan man hitta efterlysta personer via detta och kartlägga var dom befinner sig.
Filma och kör sen i datorn.
Busenkelt.![]()
Sedan skall man aldrig bära med sig orginalet, man tar en kopia av passet bara!För dig som bor här nere spelar det nog ingen roll, bryr mig inte så mycket jag heller.
Men komma hit som turist 2 veckor bli fullt övervakad, riskera att bli inlåst om man inte kan visa upp passet etc.
Hur många bär med sig passet till stranden eller en utekväll, hur många turister känner ens till att det är ett krav.
Ingen info den vanliga turisten får innan dom flyger.
FB har den funktionen sen länge.Ar det Säpo som söker personer som startat medborgargarden som är beväpnande,
samarbete över nationsgränser.
Bara om dom ockuperar hemliga bergrum i Östergötland och ingår i jaktlaget.Ar det Säpo som söker personer som startat medborgargarden som är beväpnande,
samarbete över nationsgränser.
de är nog lite så att många är inte vana eller vet inte att i tha har dom kamera på många ställen, vilket ja tycker att sv skulle också ha. Har man inget att dölja så, så är de ju inga problem skulle något hända så är det ju bra. Här får man ju ha kamera i bilen vilket ja gillar, får man de i sv ? de fick man i alla fall inte förutHej
Mycket märkligt och inte bra för turismen, det börjar bli väl mycket nu.
Mvh isan lover
Det far man absolut hade är nog lite så att många är inte vana eller vet inte att i tha har dom kamera på många ställen, vilket ja tycker att sv skulle också ha. Har man inget att dölja så, så är de ju inga problem skulle något hända så är det ju bra. Här får man ju ha kamera i bilen vilket ja gillar, får man de i sv ? de fick man i alla fall inte förut
555Fotografering? glöm inte att kamma er innan Ni går ut...![]()
Eller om alla faranger klär ut sig till tomtar
, skulle va kul
?Paradiset börjar få många fula fläckar nu.
Men dom fattiga och gummibönder får ju ett uppsving.
Även farangfruar sponsras.
Helt klart är det nya tider.
Filippinerna verkar slå nya rekord vad gäller kinesiska turister.
Upp till en miljon extra är prognosen.
Ja det verkar korkat. Hoppas att det lugnar ner sig och inte sprider sig.
Själv köper jag att man registreras där man bor, hotell, släktingar, vänner och liknande och att man ska ha giltiga papper om man arbetar osv. Men det får inte gå till överdrift för då finns det gott om andra länder att både semestra och bo i om den dagen kommer så man flyttar.
Hur länge kommer polisen göra detta innan de tröttnar på mer arbetsuppgifter?![]()
Skaffa en husbilDet är just sådana saker som får mig att tappa lusten att lägga en massa pengar på att åka ner. Frugan har redan haft uppe att resa någon annanstans kommande sommar men jag har nekat. Men nu börjar jag vackla, kan bli Medelhavet istället kanske, eller varför inte visa mina smultronställen i Sverige för familjen. Vi får se, mycket som spelar in.
Hoppas ni får varenda kinesturist över dit, underbart när turismen minskar härParadiset börjar få många fula fläckar nu.
Men dom fattiga och gummibönder får ju ett uppsving.
Även farangfruar sponsras.
Helt klart är det nya tider.
Filippinerna verkar slå nya rekord vad gäller kinesiska turister.
Upp till en miljon extra är prognosen.
Där vi brukade gå och lyssna på Isaanmusik förr, inget disco, 90% Thai kunder när det var som mest utlänningar där, ibland kunde jag vara ende farang, ligger direkt till höger efter walkingstreet skylten.Hej
Här är en artikel om polisen som gjorde en inspektion på ett disco i Pattaya, motivet uppges vara förberedelse för Loy Krathong, gästernas ID kontrollerades samt kontroll om dom använde droger.
Tydligen finns det en video av besöket, kanske har den med ämnet i tråden att göra.
VIDEO: PATTAYA POLICE INSPECTING DISCO AHEAD OF LOY KRATHONG CELEBRATION
Video: Pattaya police inspecting disco ahead of Loy Krathong celebration
![]()
Siam News
A video posted by Siam News showed the Pattaya police inspecting a disco at the resort earlier this morning.
The visit was billed as an opportunity to reassure tourists both Thai and foreign in the lead up to the Loy Krathong celebration tomorrow.
The officers were led by Lt Col Netithorn Ratanasuchanan who gave a short speech rallying his men before the visit.
IDs were examined and people were checked for drugs.
No underage drinkers or drug takers were found at all.
Source: Siam News
Mvh isan lover
I ditt fall sa kanner du val alla poliser och dem dig ,samt att lagar och regler galler ju inte for digHej
Själv tycker jag att det är att gå för långt att kräva att falanger ska anmäla och registrera sig hos polis eller immigration inom 24 timmar om man inte sover hemma, för mig går gränsen vid att hotell kan rapportera vilka som bor där om dom har lust, men övernattningar hos vänner och släktingar en wekend ellar någon vecka tycker jag är personligt och inget som myndigheterna borde intressera sig för.
Sen det här med att bära pass på sig är ännu en dumhet, det är ju en värdehandling som man inte kan ha med sig överallt, ibland regnar det, ibland åker man båt eller badar o.s.v, inte kan man lägga passet på stranden, möjligtvis ha det i en vattentät påse med sig ut i vattnet.
Själv kommer jag att vägra göra båda sakerna och så får det gå som det går.
Mvh isan lover
Det kan bli bekymmersamt när hotell inte har kapacitet med en snabb ökning.Hoppas ni får varenda kinesturist över dit, underbart när turismen minskar här
Och fula karringarDet kan bli bekymmersamt när hotell inte har kapacitet med en snabb ökning.
Jag förstår du gläds, du umgås ju bara med
svenskar..
Får väl hoppas thailändare inte höjer priserna för att kompensera bortfallet av intäkterna.
Dit brukar vi också gå, var där i somras och "rockade" loss. Men tyckte ölen blivit dyr 175 B för en liten chang,Där vi brukade gå och lyssna på Isaanmusik förr, inget disco, 90% Thai kunder när det var som mest utlänningar där, ibland kunde jag vara ende farang, ligger direkt till höger efter walkingstreet skylten.
Kör live Isaanmusik varje kväll, kul ställe som vi gick ofta på förr.
Raida dom där var det nog inte turister dom var ute efter, det är inte det ställets huvudkundkrets om den inte har ändrats dom sista 2 åren, längesen man hängde där nu.