Thailendarne har pengar

Når vi skriver , så skriver vi ikke på dialekt , vi skriver på bokmål som det heiter på Norsk , Det er rart med svenskane , dei forstår ikke Norsk , Dansk , eller Islansk og Engelsk , Treffer dere ei Thai dame ,så er det första dere forlanger av svigermoren og kjerringen prat svenska . Dei förste noen og tusen tråane jeg skreiv var på svenska her på forumet , det gjör meg ingen ting å skriva på svennsk , Men kan ikke dere lära og lesa på norska , Svenskane er spesielle , Jeg bodde i en stad som heite Tidaholm , der dei snakka bonsk , Og dei forsto ikke andre svensker vist dei ikke kunne prata tidaholmska, I Tidaholm stengde dei alle butikker i fellesferien , Turister prata så rart , for dei forsto ikke hva dei sa .så butikkane vart stengd ,

«Heiter»?
«Dei»?
«Butikkane»?

Det er ikke bokmål når du skriver.
Kanskje du bør ta deg en kurs i norsk?

Du skall ikke bekymra deg for pensjonen til nordmenn .dei har de dobla som svenskane har . Normenn har ein av den höyeste pensjonen i Europa og sverige den laveste av dei lave , Du må lkke vera så avensjuk på den nordmenn .

Ja då är det ju smart av dig att ta med dig pensionen och bo i Thailand,

Vad spenderar du då dina pengar på i Thailand? Du köper ju tydligen billig mat och äter i huset.

BTT

Ja då är det ju smart av dig att ta med dig pensionen och bo i Thailand,

Vad spenderar du då dina pengar på i Thailand? Du köper ju tydligen billig mat och äter i huset.

BTT
Jeg spara i Banken 50,000 Baht i månen ,Första året spara jeg til hus ,det blir 600,000 Baht pluss solgte jeg husbil , hjembygge for 120 000 svenske kr. Der hadde jeg penger til hus på 120 m2 , så spara jeg til nytt farang kjökken , Så spare jeg til bil en Mazda 2 , så spara jeg noen miljoner til Sjukforsikring , Der har jeg for mye i banken , Grunnen redd for formueskatt , så nå går pengane til kjerringen på sparekonto . Og den tiden på 12 år har vi reist over heile Thailand fra nord til sör 2 ganger . Det er ingen familie til kjerringen som vil ha penger , dei har nokk

Jeg spara i Banken 50,000 Baht i månen ,Första året spara jeg til hus ,det blir 600,000 Baht pluss solgte jeg husbil , hjembygge for 120 000 svenske kr. Der hadde jeg penger til hus på 120 m2 , så spara jeg til nytt farang kjökken , Så spare jeg til bil en Mazda 2 , så spara jeg noen miljoner til Sjukforsikring , Der har jeg for mye i banken , Grunnen redd for formueskatt , så nå går pengane til kjerringen på sparekonto . Og den tiden på 12 år har vi reist over heile Thailand fra nord til sör 2 ganger . Det er ingen familie til kjerringen som vil ha penger , dei har nokk
När var du ute och reste sist, har du ens varit utanför Baeng Saen dom sista 5 åren?
2015 rörde du dig väl ner till Pattaya ibland och sen satt och skrev hur ödsligt det var, fanns inget folk, alla åker till Bang Saen.

Fyllda krabbskal är inte dyrt, inte mycket krabbkött i dom utan en smet med olika ingredienser som sen gratineras i ugn.

Fast norrmän går nog att lura.
Her ser du bilde nr 1 det er krabbeboller med reint krabbekjött inni ,og bilde nr 2 som som har fasong som panbiff er reke kaker med masse reker inni , Du behöver ikke kjöpa dei , for dei er dyre.

P1130937.webp

P1130939.webp

Her ser du bilde nr 1 det er krabbeboller med reint krabbekjött inni ,og bilde nr 2 som som har fasong som panbiff er reke kaker med masse reker inni , Du behöver ikke kjöpa dei , for dei er dyre.

P1130937.webp

P1130939.webp
När du var ute och rörde på dig sist kan jag hålla med om att var inte så mycket Bangkok Thai som åkte till Pattaya.
Men ser annorlunda ut idag, på den tiden vände man på huvudet om man såg en merca.
Inte så idag då det blivit vanlig bruksbil och ser flera vid varje stoppljus.
Helst vid Kozy beach Pratumnak är parkeringsplatserna fulla Lörd-Sönd med riktigt rika Bangkokfolk och då står där ibland Ferrari, Lamborghini, Mc Laren och inga utställnings eller racingbilar utan bilar folk åker runt i.

P1130937.webp

P1130939.webp
Krabbor känner jag väl till när stor del av familjen är krabbfiskare.

Krabbollar går inte att göra på rent krabbkött, det faller isär.
Även hur man tillreder olika rätter av krabba i krabbskal vet jag hur men gör.

Själv tycker jag att det blivit för mycket krabba genom åren.

Dom tillverkar och säljer till restauranger med mycket turister.

FB_IMG_1545066697908.jpg
FB_IMG_1545066686769.jpg
20190204_150403.jpg
IMG_20230721_170321.jpg
IMG_20230721_170347.jpg
IMG_20230721_170538.jpg

Jeg for skriva litt om rike Thai-ungdommer i Bangsaen ,dei har sine eigne ungdoms-Restauranger , Her er ein som er svert poppuler blant overklasse ungdommer , Her kommer dei i dyre Mercedes osv .Pappa sin bil .

a0.webp

a1.webp

a2.webp

a3.webp

a4.webp

a5.webp

a6.webp

a7.webp

a8.webp

a10.webp

Jeg for skriva litt om rike Thai-ungdommer i Bangsaen ,dei har sine eigne ungdoms-Restauranger , Her er ein som er svert poppuler blant overklasse ungdommer , Her kommer dei i dyre Mercedes osv .Pappa sin bil .

a0.webp

a1.webp

a2.webp

a3.webp

a4.webp

a5.webp

a6.webp

a7.webp

a8.webp

a10.webp
TA rullstolen och rulla dig ut, inga på den bilden som är rika Thai, flesta av dom tjänar mindre på 1 månad en skandinav på 3 - 4 dagar.

En Thai er flinke til å vise seg att jeg er rikere en deg , Dei spiser hummer og sjömat med eksklusiv vin til som mange faranger drömmer om . Fatölet dei selger her er Belgisk , som flere andre ungdoms-Restauranger har også belgisk öl i Bangsen , En stor sterk belgisk öl koster för Pademien 350 Baht . Kan dere tenka dere å spise her og betala med svensk pensjon , Garanterer maten er god .

a0 (2).webp

a0.webp

a1.webp

a2.webp

a4.webp

a5.webp

a6.webp

a7.webp

a8.webp

a9.webp

Marknaden heiter Nong Mon Og er en stor turiist-atraksjon , Og er ca. 150 år gammelt . Markedet er under tak som er ca,300 meter langt , I håysesongen kommer det mange turbusser med turister fra Pattaya og Bangkok. Nong Mon Markedet er kjend over nesten heie Thailand . Se vedlegg foto . Lokalrett Kleberis med tilsett söt smak som er grilla . det er en efterrett ,

y6.jpg
Hej

Ja det här är en god traditionell dessert som jag gillar, det är några tanter i byn som gör såna här, riktigt gott.

Mvh isan lover

Når vi skriver , så skriver vi ikke på dialekt , vi skriver på bokmål som det heiter på Norsk , Det er rart med svenskane , dei forstår ikke Norsk , Dansk , eller Islansk og Engelsk , Treffer dere ei Thai dame ,så er det första dere forlanger av svigermoren og kjerringen prat svenska . Dei förste noen og tusen tråane jeg skreiv var på svenska her på forumet , det gjör meg ingen ting å skriva på svennsk , Men kan ikke dere lära og lesa på norska , Svenskane er spesielle , Jeg bodde i en stad som heite Tidaholm , der dei snakka bonsk , Og dei forsto ikke andre svensker vist dei ikke kunne prata tidaholmska, I Tidaholm stengde dei alle butikker i fellesferien , Turister prata så rart , for dei forsto ikke hva dei sa .så butikkane vart stengd ,
Hej

Det är mest svenskar ifrån östkusten som inte förstår Norska och Danska, här på västkusten är det inga problem alls med Norska och många förstår även Danska.

Mvh isan lover

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar