Thailendarne har pengar

Det har aldrig slagit dig att alla inte vill bli thailändare på heltid?
En jäkla skillnad om man kan försörja sig själv eller inte, totalt annorlunda än om man ska leva på ett annat lands befolkning.
För mig gör det inget särskilt om folk som kan försörja sig själva och inte orsakar problem flyttar till Sverige.
Fattar man inte skillnaden är man inte särskilt smart.
Sen finns det ju även gott om thailändare som pratar engelska, man måste inte prata som en infödd för att förstå hur landet fungerar.

/ SatanG
Hej

Jag har vetat hela tiden att inte alla falanger vill leva eller bli som Thailändare, det ser jag som både väntat och normalt.

Det som fortfarande förvånar mig efter alla år är att dom falanger som inte förstår vad folk säger och själva inte kan prata landets språk utan är utelämnade till en tolk eller vad deras Thailändska fru väljer att översätta till dom tror sig veta och förstå mer om människorna, kulturen och landet än dom falanger som själva kan kommunicera med omgivningen, själva är delaktiga i byns vardagliga sysslor och har anpassat sig till bylivet.

Mvh isan lover

Hej

Jag har vetat hela tiden att inte alla falanger vill leva eller bli som Thailändare, det ser jag som både väntat och normalt.

Det som fortfarande förvånar mig efter alla år är att dom falanger som inte förstår vad folk säger och själva inte kan prata landets språk utan är utelämnade till en tolk eller vad deras Thailändska fru väljer att översätta till dom tror sig veta och förstå mer om människorna, kulturen och landet än dom falanger som själva kan kommunicera med omgivningen, själva är delaktiga i byns vardagliga sysslor och har anpassat sig till bylivet.

Mvh isan lover
Det är vanligt att de thailändska fruarna inte vill att sina faranger lär sig språket.

Det handlar om kontroll av sin Lilla Fridolf och att inte låta honom förstå vad som pratas om honom.

Det är vanligt att de thailändska fruarna inte vill att sina faranger lär sig språket.

Det handlar om kontroll av sin Lilla Fridolf och att inte låta honom förstå vad som pratas om honom.
Hej

Stämmer och dom flesta falangerna är utelämnade till det deras fruar (tolkar) väljer att översätta. :)

Mvh isan lover

Inte undra på att du har haft flera thaidamer du har inte förståt vad hon vill kan det hänga på språket tror du eller var du för snål
Ja bara dårar nappar på första bästa träff.

Har haft många damer som bara varit ute efter pengar.
Dom ska man lämna snabbt.

Faktiskt så har mina kunskaper i thailändska avslöjat några som inte visste att jag förstod mer än vad som var lämpligt.

Hej

Mvh isan lover

Alla är inte svenska turister i en liten by där ingen fattar något annat än Lao/Khmer.
Hoppas din förvåning släpper snart :)

/ SatanG

Hej

Jag tror inte alls att jag är unik, det finns många som mig ifrån en rad olika länder.

Men vi tillhör nog ändå en relativt liten minoritet av falanger som förstår och talar Thai eller Lao, arbetar inom jordbruket, äter, bor och lever som övriga bybor och verkligen har försökt integrera oss efter bästa förmåga och kommit ganska långt på den vägen, det är nog inte så hemskt vanligt om man ska tro på Thailändarna.

Mvh isan lover

Ja, jag finner inget intresse med jordbruksarbete i Sverige och finner det inte något direkt intressantare i att syssla med sådant i Thailand. De flesta thailändare verkar även som vara av samma åsikt angående jobb med jordbruk. Väldigt få verkar jobba över huvudtaget.
Däremot så äter och bor jag som övriga och har inga problem med det.

Thailendarne blir rikare og rikare ,mens vi Europerere blir fattigere , Rett meg om jeg tar feil ????

P1160649.webp

Mycket av det bottnar i att frugorna inte vill att det ska sladdras om nu frugan på olika sätt försnillar pengar eller att dom inte vill att gubbarna ska kunna prata med andra damer.

BTT

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar