Thailendarne har pengar

Som jag sa menar du kreditkort så har du möjligen inte det. Men att använda företagets kontokort till privata inköp är väl desamma som att låna företagets pengar.
Kreditkort. Har företag kontantkort? Jag lånar inte av företaget om det är ett kreditkort. Att låna pengar av sitt eget AB blir som att skriva på borgen på sitt eget lån det förstår väl alla att det inte går.

Dessutom har jag endast gjort det i ”nödsituation” och löst ”skulden” snarast möjligt. Hur ekonomerna löst det vet jag faktiskt inte. Vi har aldrig satt i system att betala privata köp med företagskort. som mest har jag varit delägare i tre stycken AB. Nu endast ett som jag äger till 100%. Innan har jag varit delägare. Vi har alltid betalat jurister/utbildat folk till ekonomi. Visst dom kostar en slant men dom ”tjänar” snabbt in sitt arvode åt dig. Jag kan det jag kan men inte är det att vara skatte jurist eller AB expert. Blir bara chockad när jag hör dessa påståenden. Är @Kanman samma person som @apknug 5555 :laugh2:

Kreditkort. Har företag kontantkort? Jag lånar inte av företaget om det är ett kreditkort. Att låna pengar av sitt eget AB blir som att skriva på borgen på sitt eget lån det förstår väl alla att det inte går.
Dessutom har jag endast gjort det i ”nödsituation” och löst ”skulden” snarast möjligt. Hur ekonomerna löst det vet jag faktiskt inte. Vi har aldrig satt i system att betala privata köp med företagskort. som mest har jag varit delägare i tre stycken AB. Nu endast ett som jag äger till 100%. Innan har jag varit delägare. Vi har alltid betalat jurister/utbildat folk till ekonomi. Visst dom kostar en slant men dom ”tjänar” snabbt in sitt arvode åt dig. Jag kan det jag kan men inte är det att vara skatte jurist eller AB expert. Blir bara chockad när jag hör dessa påståenden. Är @Kanman samma person som @apknug 5555 :laugh2:
Kontantkort, bankkort eller vad man nu vill kalla det kopplat till företagskontot. Ni pratade om att det inte var några problem att använda företagskortet privat inget om vad det var för kort. Du skrev att du gör vad du vill med ditt företagskort för att du äger ditt bolag.

Men vad menar du med "dessa påståenden". Har jag påstått något som är fel?

Kontantkort, bankkort eller vad man nu vill kalla det kopplat till företagskontot. Ni pratade om att det inte var några problem att använda företagskortet privat inget om vad det var för kort. Du skrev att du gör vad du vill med ditt företagskort för att du äger ditt bolag.

Men vad menar du med "dessa påståenden". Har jag påstått något som är fel?
Nä troligtvis inte. Skall man hård dra det så har du säkert rätt enligt lag om man är paragrafryttare. Jag utgår ju som vanligt från hur det fungerar i verkligheten och mina erfarenheter. Får vara glad att jag klarat mig undan straff i 20år kanske tack vare bra ekonomer/jurister runt omkring mig vad vet jag.

Nu får jag vara glad att jag har klarat mig och behöver inte oroa mig längre. Köpa en trisslott nu är nog lönlöst då turen lär vara slut i flera decennier framöver. Mitt bolag ligger i träda och jag väntar på att casha ut. 1-0 till dig :) men är du säker på att du inte är samma person som @apknug ?

OBS! Det sista var ett skämt 5555

Jeg for berettta en liten historie om min grannekjerring .Hon er 67 år ,og når hon blir 70 år skal hun slutta å arbeida ,då skal ho reisa rundt heile verden med fly og krusbåter i Karibien og ligga på fine lyx Hotel Bildet her er frå min 80 års dag . Ho har panta ölburker og plastflasker heila sitt liv om nettene .Dagen har hon street food med mange kunder . Hon har invistert i hus ,og eiger 3 hus. Hon betalte ca 20 % kontant når ho kjöpte husene Leietaker betalte hyra som dekka rente og avdrag og vedlikehald. Når ho närmer seg 70 år selger ho de eina huset for närmere 2 miljoner baht som skal gå til reise rundt heile verden , Og dere som klager på Isaan jentene har ikke pnger .

P1160367.JPG

Senast ändrad:
Hej

Det är korrekt men just den där Tobleronen för 5-10 kr ser jag personligen som en bagatell, går man ned på den nivån blir det inte många om ens någon kvar i riksdagen, men visdt hade hon trassel med sin privstekonomi och personligen hade jag inget förtroende för henne som politiker heller.

Mvh isan lover
Strandhäll har väl problem med kronfogden och ledare är för soosekvinnorna. :thumbsdown:

Man flyttar väl inte till Thai och lär sej Norska eller hur
Nej, men det var ju vad du skrev.
Nu borde det inte vara så att vi skall behöva förstå dom.
Åker norrmän utanför Norge borde det vara deras plikt att prata flytande svenska och lite Eng.
Det borde gälla för alla Svenskar som bosätter sej i Thailand också
Det har aldrig handlat om någon Toblerone utan hennes totala oförmåga till ordning och redan samt sin totala avsaknad av felinsikt och förmåga att lära av sina misstag.
Låter som min fruga.

Hej

Det blev väl lite rörigt ovh någon räkning som inte blev betald i samband med att hennes man gick bort som media uppmärksammade, men något annat känner jag inte till.

Hej

Det blev väl lite rörigt ovh någon räkning som inte blev betald i samband med att hennes man gick bort som media uppmärksammade, men något annat känner jag inte till.

Mvh isan lover

Jeg for berettta en liten historie om min grannekjerring .Hon er 67 år ,og når hon blir 70 år skal hun slutta å arbeida ,då skal ho reisa rundt heile verden med fly og krusbåter i Karibien og ligga på fine lyx Hotel Bildet her er frå min 80 års dag . Ho har panta ölburker og plastflasker heila sitt liv om nettene .Dagen har hon street food med mange kunder . Hon har invistert i hus ,og eiger 3 hus. Hon betalte ca 20 % kontant når ho kjöpte husene Leietaker betalte hyra som dekka rente og avdrag og vedlikehald. Når ho närmer seg 70 år selger ho de eina huset for närmere 2 miljoner baht som skal gå til reise rundt heile verden , Og dere som klager på Isaan jentene har ikke pnger .

P1160367.JPG

Måste vara ett helvete att man är så fattig så att man måste vänta tills man är 70 år för att resa runt i världen.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar
5 K