Stockholmare är smartare än lantisar - Anna Kinberg Batra

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om den skatan blir partiledare för Moderaterna så kan alliansen hälsa hem i nästa val.
emoji35.png

Som värmlänning så kan jag bara hålla med, di däringa Stöckhölmana är ena tössige einsteinere!

Man kan väl inte påstå att Stockholmare är smarta när man ser till valresultatet för SD, på Södermalm var det endast ca 2-3% som röstade på SD.
Nu enligt den senaste opinionsundersökning har SD 16,7%, man kan påstå att ökningen går spikrakt uppåt.
Opinionsundersökningen kommer från den norska undersökningen som har visat sig tidigare vara ärlig.
Sedan kan man säga att Anna Kinberg Batra är helt okunnig om Stockholms befolkning, därför de flesta är lantisar från början innan de kom till Stockholm.

Ja man kan ju undra, hur länge sen var det hon sa detta. Hon kan ju knappast skylla på ung och dum. Sen bor det kanske fler högutbildade i Sthlm än på många andra platser i landet men det beror ju inte på att de är födda här utan inflyttade ...

"Rong " sa:
Man kan väl inte påstå att Stockholmare är smarta när man ser till valresultatet för SD, på Södermalm var det endast ca 2-3% som röstade på SD.

Dessa resterande 97-98% på är Vp, SocD och annat löstpack, sen att de är innflyttade vad har det med saken och göra...

SD står för sitt ord, mer än vad du gör Rong...

"Jo-Be " sa:
Dessa resterande 97-98% på är Vp, SocD och annat löstpack, sen att de är innflyttade vad har det med saken och göra...

Många FIare i Sthlm också :thumbsdown:

Jag tror Rong vill bevisa att de inte är så smarta när de röstar för något som skadar landet ... ;)

"Jo-Be " sa:

Det här gällde ett påstående att Stockholmare är smartare än lantisar. De kan väl inte vara smartare än vad de är själva, därför de är inflyttade lantisar Stockholmarna.

"Jonas Sjöstett " sa:
Mjaa, nej. I södermalm bor företrädesvis människor som har högre utbildning

SD har främst sitt stöd bland bittra lågutbildade män med låg inkomst.

quest_166871069.jpg
Detta har man ju nu kommit på att det är felaktigt, SD har ju många röster från högutbildade medan V har de lågavlönade och de med låg utbildning. Sen har ju FI märkligt nog folk med hög utbildning och hög lön.

"Jonas Sjöstett " sa:

Jonas S! Så du menar att jag är lågutbildad person med bitterhet rännande runt mina fötter...

Jag startade möjligtvis mitt yrkesliv som skoltrött skitunge, men har i vuxen ålder återtagit kuskap som jag då ansåg vara som förkastlig och inte påverkade mig då, men en sak lyckades jag med direkt efter skolan det var att skaffa en utbildning i Örebro på Tullängskolan som Glasmästare(vilket blev mitt yrke i 20år).
Nu i vuxen ålder under ett antal år har detta ändrats och högstadiet, gymnasietkompeten, fastighetstekniker och motormans-utbildning införskaffats och ställts till rätta, jag kanske inte är ett universitets ämne, men jag faan inte en Neanderthalare som du snällt påpekar...

Så håll ditt politiska tänkande någon annanstans, snälla...

"Jonas Sjöstett " sa:

Bara för att du har en tusenlapp mer i månaden, gör det dig till en bättre person än mig, näe du J-velberg!

Ta ditt V-tänk sätt ett X i taket, det är den enda framtiden du kommer att se...

Kommer aldrig att acceptera att du ska bestämma över hur många kronor och ören jag ska tjäna, kapitalist! De kan du ge dig faan på och det är min kropp och kunskap som kommer tillätta, utan mig så har inte du ett tak över ditt huvud och täta väggar, så kom inte med ditt ordvrängande och pappersvändande...

"Jonas Sjöstett " sa:

quest_166871069.jpg

Valresultatet för Södermalm /Enskede visar att de klart sympatiserar över riksgenomsnittet med partier, som inte kommer att öka välfärden i landet utan kan mer ses som flummelpartier.
Miljöpartiet 14,1% Vänstern 9,8% Feministpartiet 11,0 %
SD fick endast 5,8% klart under riksgenomsnittet, som är det parti som skapar välstånd för svenska folket enligt deras partiprogram.
Uttalandet som Anna Kinberg Batra gjorde om att Stockholmare är smartare än lantisar, måste ses som de mest osmarta som en politiker kan komma med.
Om hon tror att hon vinner stöd hos svenska folket med sådana korkade uttalanden, är nog det bästa att hon avstår från att tänka sig bli partiledare för moderaterna.

"Jo-Be " sa:
Jonas S! Så du menar att jag är lågutbildad person med bitterhet rännande runt mina fötter...

Det var värst vad du tog åt dig. Här trampar ja runt på dina ömma tår ser det ut som.

"Jo-Be " sa:
Så håll ditt politiska tänkande någon annanstans, snälla...

Så du tycker att mina åsikter är huvudanledningen till det kaos som sprider sig i ditt sinne? Du vill gärna dämpa mitt inflytande och exkludera mig från att göra inlägg på chaiamai på bekostnad av yttrandefriheten?

Den grundläggande skillnaden mellan proletariatets diktatur och den diktatur som du och dina partivänner förespråkar genom att begränsa yttrandefriheten för meningsmotståndare är att vår ideologi har stöd av befolkningens överväldigande majoritet.

Proletärer i alla länder förenen eder!

Karma för det tack.

Jonas, jag måste säga att jag är imponerad av att du tar dig tid att skriva här, det måste vara jobbigt samtidigt som att du måste hålla skärpan i kammarens debatter.

Man har ju sett en och annan politiker sitta och sova i bänken i kammaren, men du häckar kanske på ditt rum?

Akta dig för pressen med sina teleobjektiv, jag minns Kjell-Olof Feldts kladdlapp "Löntagarfonder är ett djävla skit, men nu har vi baxat dom ända hit". ;D

Anna Kinberg Batra gjorde uttalandet "Stockholmare är smartare än lantisar" vid en personalvalskampanj till riksdagen 1998.
Hon bad senare om ursäkt för uttalandet.
Kinberg Batra är idag 44 år och när hon gjorde uttalandet var hon 28 år, som gör att jag anser att hon hon har vuxit till sig från sådana dumheter.
Hon kommer sannolikt att bli en bra partiledare för moderaterna och blir sannolikt den nye statsministern inom kort tid, efter ett nyval som måste komma.
Hon har en gedigen politisk erfarenhet, är också civilekonom och Sverige behöver en ledare som kan ekonomi.

Jag missförstod tidigare inlägg och trodde att det var nyligen hon gjort uttalandet.
Att komma med sådana inlägg är ett sätt att försöka skada henne som den person och politiker hon är idag.

Enligt Sentio som har haft de träffäkraste prognoserna, enligt oktober månad är följade:
V 5,2 -2,2 S 27,3 -1,8 MP 6,9 -1,9 SD 16,7 +4,0 C 5.1 -1,4 FP 5,1 -0,5
KD 2,8 -2,3 M 25,1 + 4,4
Förändringarna är från den tidigare mätningen.
Det här visar att SD och M går mycket starkt framåt, när nyvalet kommer är det givet att Anna Kinberg Batra kommer att bli den nye statsministern och kommer också att bli ett mycket bra ansikte utåt för Sverige.
Det finns alltid en möjlighet att SD kommer ikapp och kanske går förbi M och då blir det ombytta roller.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp