Skärpning med lite tjat!

Nja, det finns inte en massa man kan avaktivera. Enbart Politik och Dude. Och man måste aktivera manuellt. Om man har problem med detta hjälper vi gärna till.

Största självskadebeteendet är väl ändå att be om att aktivera tavlor med innehåll man inte vill läsa. Har lite svårt att förstå den strategin ärligt talat.

Om man inte vill läsa om politik, varför ber man då om att aktivera den forumdelen?

Största självskadebeteendet är väl ändå att be om att aktivera tavlor med innehåll man inte vill läsa. Har lite svårt att förstå den strategin ärligt talat.

Om man inte vill läsa om politik, varför ber man då om att aktivera den forumdelen?
Men vist kan man bestämma själv vad man vill läsa och svara på

Men skrevs det inte om massa politik så kanske det skrevs mer som är thairelaterat.
Tror du verkligen att dom som gillar att prata politik helt plötsligt istället skulle börja diskutera risodlingar eller thailändsk kultur i stället för att flytta dom politiska diskussionerna någon annan stans?

Tror du verkligen att dom som gillar att prata politik helt plötsligt istället skulle börja diskutera risodlingar eller thailändsk kultur i stället för att flytta dom politiska diskussionerna någon annan stans?
Det finns väl annat att diskutera och visa, bland annat reseberättelser, bilder med lite text om sitt vardagsliv i Thailand. Jag förstår inte att det kan vara roligt att diskutera/tjafsa om politik halva dygnet året om på ett thaiforum.

Jag lägger in något om mitt liv här nästan varje dag och inte är det om risodlingar eller thailändsk kultur, har tusentals bilder från mina resor och boende här men de är väl ointressanta och får väl ligga här och drälla.

Det ska helt enkelt bara vara en tråd om politik, thailändsk politik.
Det är intressant,
men när ingen här som bor i Thailand kan läsa eller förstå thailändska blir det inte mycket att skriva om.
Av forumets över tusen medlemmar är det bara ett fåtal som är bosatta i Thailand och troligen är ingen intresserad av landets politik och följer med.

Det är intressant,
men när ingen här som bor i Thailand kan läsa eller förstå thailändska blir det inte mycket att skriva om.
Av forumets över tusen medlemmar är det bara ett fåtal som är bosatta i Thailand och troligen är ingen intresserad av landets politik och följer med.
De verkar inte vara intresserade av Thailand överhuvudtaget. Det finns väl mängder med forum om politik om man googlar, i stället för att söla ner ett thaiforum med skit.

De verkar inte vara intresserade av Thailand överhuvudtaget. Det finns väl mängder med forum om politik om man googlar, i stället för att söla ner ett thaiforum med skit.
Det är rätt, vill man veta saker om Thailand så hittar man bättre information genom att använda Google.

Forum är fel väg, de svar man får är sällan rätt och i många fall inaktuella.

Forum har överlevt sig själva och det är väl bara namnet som påminner om vad det var en gång i tiden.

Problemen är att de flesta är för nyfikna och måste läsa allt om politik tjafs trots att det är enkelt att inte göra det.
Avaktivera Politiken och Nude.

Det finns många trådar som är rätt meningslösa men ändå uppskattas av många.
Tex alla bilder på en öl dagligen eller vad man åt till frukost.

Jo man kan ju alltid smalna av ett forum och dess innehåll. Måste ändå ge en eloge till dom medlemmar som är aktiva i ”sport” trådarna. Det är inte ofta dom spiller över i andra trådar och då blir det enkelt att ignorera. Bra jobbat av er :thumbsup:

Trådar om V75, Hockey och Fotboll i Sverige kan man ju också fundera på vad dom gör på ett Thai-forum ?

Kanske kunde skapa en "Sport-avdelning" för de som är intresserade så de som inte är intresserade av det kan välja att inte vara med i ?
Den sortens trådar har jag inga problem med. Tex tråden som heter V75 har jag aldrig gått in på eftersom jag är totalt ointresserad av ämnet. Att bara scrolla förbi en tråd man inte är intresserad av är väl inte så svårt.

Den sortens trådar har jag inga problem med. Tex tråden som heter V75 har jag aldrig gått in på eftersom jag är totalt ointresserad av ämnet. Att bara scrolla förbi en tråd man inte är intresserad av är väl inte så svårt.
Så är det och sporttrådar skapar en viss gemenskap. Ett lysande exempel är V75 som dom travintresserade kan glädjas åt. Själv har jag knappast något intresse av det men älskar att tjöta hockey i den tråden. En sporttavla är kanske ingen dum idé, även den frivillig i så fall.

Men märkligt nog tycker du att det är en bra ide att hindra andra från att skiva om de dom tycker om att diskutera och hu mycket de får diskutera det.

Men märkligt nog tycker du att det är en bra ide att hindra andra från att skiva om de dom tycker om att diskutera och hu mycket de får diskutera det.
Nu har du missuppfattat mig helt. Det jag ogillar är när trådar kidnappas och spårar ur och hamnar i bråk sida upp och ner, politiskt tjafs, när personliga påhopp blir viktigare än att diskutera sak osv.

Nu har du missuppfattat mig helt. Det jag ogillar är när trådar kidnappas och spårar ur och hamnar i bråk sida upp och ner, politiskt tjafs, när personliga påhopp blir viktigare än att diskutera sak osv.
Problematiken är att det är för få som skriver och i för få trådar.
Politiska inlägg dominerar men sånt är lätt att undvika om viljan finns.

Det behövs nya trådar och fler ämnen men det löser man inte genom att hindra medlemmar med max antal inlägg per dag.

Det behövs nya trådar och fler ämnen men det löser man inte genom att hindra medlemmar med max antal inlägg per dag.
Ja en jätte bra lösning om man vill att det ska skriva minde på forumet.

Det borde väl vara lätt att undvika att skriva politiska inlägg om viljan finns, dessutom är det väl förbjudet ?

Det är ett fåtal medlemmar som ibland spammar sönder forumet med det ena elaka inlägget sämre än det andra och om dom blir stoppade vid säg 10 inlägg på ett dygn är knappast en förlust för forumet, snarare tvärt om. Jag är övertygad om att det finns fler än en medlem som tyvärr försvunnit från forumet pga den dåliga stämning dessa marodörer skapar på forumet.

Det borde väl vara lätt att undvika att skriva politiska inlägg om viljan finns, dessutom är det väl förbjudet ?

Det är ett fåtal medlemmar som ibland spammar sönder forumet med det ena elaka inlägget sämre än det andra och om dom blir stoppade vid säg 10 inlägg på ett dygn är knappast en förlust för forumet, snarare tvärt om. Jag är övertygad om att det finns fler än en medlem som tyvärr försvunnit från forumet pga den dåliga stämning dessa marodörer skapar på forumet.
Hade jag verkligen missuppfattat detta? De är väl precis vad du förespråkar.

"Men märkligt nog tycker du att det är en bra ide att hindra andra från att skiva om de dom tycker om att diskutera och hur mycket de får diskutera det."

Liknande trådar

Tillbaka
Topp