Skärpning med lite tjat!

Hej

Det är nog en bra ide, men hur gör man med dom som sällan kommenterar själva ämnet i trådarna utan mer verkar vara med på ett forum för att hacka på, kalla folk saker och trakassera andra ?

Mvh isan lover
Det ska helt enkelt bara vara en tråd om politik, thailändsk politik.

Hej

Trakasserier och liknande förekommer väl i.o.f.s till och från i dom flesta trådar och inte bara i den politiska forumdelen som det är frivilligt att öppna upp och vara aktiv i.

Mvh isan lover
Inte på långa vägar som i trådar om politik, att det kan bli tjafs ibland är nog oundvikligt.

Inte på långa vägar som i trådar om politik, att det kan bli tjafs ibland är nog oundvikligt.
Hej

Det kanske hjälper men dom som mer är med på ett forum för att tjafsa och mobba andra bryr sig kanske inte om vilken kategori det är eller vad tråden handlar om, går man på person istället för ämnet i tråden så spelar ju egentligen kanske inte ämnet så stor roll. Det är ingen lätt uppgift forumägare och moderatorer har att hålla ordning på vuxna.

Mvh isan lover

Hej

Det kanske hjälper men dom som mer är med på ett forum för att tjafsa och mobba andra bryr sig kanske inte om vilken kategori det är eller vad tråden handlar om, går man på person istället för ämnet i tråden så spelar ju egentligen kanske inte ämnet så stor roll. Det är ingen lätt uppgift forumägare och moderatorer har att hålla ordning på vuxna.

Mvh isan lover
Det är nog svårt att hålla ordning på de som drar in politik i alla trådar, ljuger och förvränger verkligheten för att passa med sina extrema åsikter.

Det är nog svårt att hålla ordning på de som drar in politik i alla trådar, ljuger och förvränger verkligheten för att passa med sina extrema åsikter.
Hej

Att dom politiska diskussionerna bör hållas i den politiska delen av forumet tycker jag är självklart, bra att moderatorerna ingriper och flyttar trådar om det spårar ur.

Att folk har olika åsikter och att alla inte alltid tycker samma om allt får man nog acceptera, men visst framförs det även extrema åsikter ibland.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
Nu är det ju mest tjafs i politiktrådarna så bort med dem och då ser man om tjafset blir mindre. Hur många trevliga partyn har man inte varit på till det blir prat om politik och ett jävla tjafs.
Kan väl inte vara så svårt men kanske lite jobbigt att hålla reda på allt för de som vaktar forumet, 1 varning sen avstängning vore väl lämpligt. Ni ska vara glada att jag inte är vaktmästade på forumet men det skulle jag inte ens vilja vara mot betalning.

Hej

Att dom politiska diskussionerna bör hållas i den politiska delen av forumet tycker jag är självklart, bra att moderatorerna ingriper och flyttar trådar om det spårar ur.

Att folk har olika åsikter och att alla inte alltid tycker samma om allt får man nog acceptera, men visst framförs det även extrema åsikter ibland.

Mvh isan lover
Isåfall har vi inget forum utanför Dude. Ingen politik utanför dude, då blir det bra.

Nu är det ju mest tjafs i politiktrådarna så bort med dem och då ser man om tjafset blir mindre. Hur många trevliga partyn har man inte varit på till det blir prat om politik och ett jävla tjafs.
Kan väl inte vara så svårt men kanske lite jobbigt att hålla reda på allt för de som vaktar forumet, 1 varning sen avstängning vore väl lämpligt. Ni ska vara glada att jag inte är vaktmästade på forumet men det skulle jag inte ens vilja vara mot betalning.
Sen är det väl så att man kan hoppa över det man inte vill läsa
låt dom som gillar politik skriva där, vill jag inte läsa så låter
jag bli där behöver jag inte bli kränkt som många blir. Mobbing
finns och det är dom som skriver ett kort inlägg om att skrivaren
är vänster gubbe hela tiden även i Amerika finns det vänster
gubbar och även kallar Sd för nassar och dylikt. Läs inlägg
om vad ni tycker om så blir det inget tjafs, jag läser inte mat
och dricka inlägg inte min grej, har svarat nån gång men länge
sen

Sen är det väl så att man kan hoppa över det man inte vill läsa
låt dom som gillar politik skriva där, vill jag inte läsa så låter
jag bli där behöver jag inte bli kränkt som många blir. Mobbing
finns och det är dom som skriver ett kort inlägg om att skrivaren
är vänster gubbe hela tiden även i Amerika finns det vänster
gubbar och även kallar Sd för nassar och dylikt. Läs inlägg
om vad ni tycker om så blir det inget tjafs, jag läser inte mat
och dricka inlägg inte min grej, har svarat nån gång men länge
sen
Men skrevs det inte om massa politik så kanske det skrevs mer som är thairelaterat.

Man kan avaktivera politiktavlan. Det är bättre att dom som inte kan låta bli att käfta håller till där än att dom förstör trådarna i den öppna delen.

Ett förbättringsförslag vore att med t.ex. bakgrund/färger tydliggöra mer vilken del av forumet man är i. Är ganska lätt hänt att man råkar nämna exvis politik i öppet forum om man går in via notifieringar eller senaste inlägg t.ex. utan att man tänker på det.

Ett förbättringsförslag vore att med t.ex. bakgrund/färger tydliggöra mer vilken del av forumet man är i. Är ganska lätt hänt att man råkar nämna exvis politik i öppet forum om man går in via notifieringar eller senaste inlägg t.ex. utan att man tänker på det.
Bra idé, @Nam Falang kan kanske fixa till ett prefix typ Dude med illröd färg med ordet Politik för varje tråd där. Det är nog det smidigaste.

Men skrevs det inte om massa politik så kanske det skrevs mer som är thairelaterat.
Ja, det tråkiga (enligt mig) är väl att Thaisnack har blivit Trump&Hamas-snack.
Och det är klart att man kan avaktivera en massa delar av forumet om man vill hitta nåt thairelaterat, men det verkar lite omvänt.

Är man så galet intresserad av Palestina så att man lägger 10 h/dag på att skriva på ett thaiforum om det, så kanske man hamnat fel?

Jaja, vi är alla olika...

Ja, det tråkiga (enligt mig) är väl att Thaisnack har blivit Trump&Hamas-snack.
Och det är klart att man kan avaktivera en massa delar av forumet om man vill hitta nåt thairelaterat, men det verkar lite omvänt.

Är man så galet intresserad av Palestina så att man lägger 10 h/dag på att skriva på ett thaiforum om det, så kanske man hamnat fel?

Jaja, vi är alla olika...
Nja, det finns inte en massa man kan avaktivera. Enbart Politik och Dude. Och man måste aktivera manuellt. Om man har problem med detta hjälper vi gärna till.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp