Ser jag ut som en j-a hippie eller?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
:wai:

Ser jag ut som en j-a hippie eller? Ja så börjar denna tråd som ska bli min lilla reseskildring ur mitt egna trångsynta och underliga perspektiv...

Min resa till Phuket började med tåget till köpenhamn. Inget speciellt hände, kom fram till Kastrup 2 timmar före avgång och jag hade ju redan checkat in via nätet dagen innan. När jag passerat gaten hände det före mig underliga att 2 danska flygplatspoliser dök upp från 2 olika håll. Nu blev det frågestund och det är ju alltid roligt att någon intresserar sig för vad jag har för ärende i LOS... Blev bara lite överraskad av myndigheternas plötsliga intresse och efteråt blev jag lite fundersam varför jag blivit utvald, tänkte på saken och surnade faktiskt till lite. Därefter ville de ha reda på hur mycket pengar jag hade. Vafalls! Ville inte bråka med dom men plockade skyndsamt upp min plånbok sprängfylld med thailändska 100-baht-sedlar som jag bläddrade med likt en kortlek och sen stoppade jag undan plånboken. Är det thailändska baht frågade polisen utan att veta att jag kanske endast visat dom runt 10000 baht i småsedlar. Ja svarade jag förnöjsamt. Fan, jag har ju mitt ica-kort tänkte jag, vad spelar det för roll hur mycket fast man har med sig. Dessutom klarar jag mig ganska bra i thailand numera. Är fortfarande lite sur över den tvivelaktiga äran att bli utvald för denna frågestund, jag var ju både hel och ren, nyrakad och nykter...

Senast redigerad av en moderator:
Ja det är märkligt varför vissa blir utvalda, det kanske var pälsmössan hehe?? Ser kanske underligt ut om man skall åka till LOS.

Men skämt åsido, ser fram emot din berättelse med bilder etc efterhand. Det är alltid trevligt för oss som måste vara kvar här i LOC! Ha det gott! :)

Kör hårt hippin vill både läsa o se en massa bilder har själv inte varit nere på Phuket på flera år men vet att det ser inte ut som när ja va där sist
Kul me polisen själv har det aldrig hänt mig fast ja ser ut som en djävla knutte me nina tatueringar o pipskägg

micke :wai:

"Furir Revär " sa:
:wai:

Ser jag ut som en j-a hippie eller? Ja så börjar denna tråd som ska bli min lilla reseskildring ur mitt egna trångsynta och underliga perspektiv...

Ha en bra semester och jag som dom andra väntar också på en fortsättning på denna tråden. :)

Ja, kanske var det pälsmössan som avgjorde saken he he he :-)

Har nu kommit över den lilla incidenten känner jag. Här i Patong blir det mer extremt för varje gång tycker jag. Tänk vad Phuket skulle tjäna långsiktigt på en del mindre förändringar här. Stranden är ett minne blott då den är fylld med Jetski och vill man bada är man hänvisad till vissa reservat. Tur att det finns andra stränder att åka till om man vill. Andra saker är sig lika... Av någon för mig okänd anledning verkar samtliga hotell med någon grad av självaktning ha minst en gubbe som kör vinkelslip oavbrutet under hela dagen. Har ni tänkt på det? Finare hotell har även ett par rejäla cirkelsågar igång. Detta arbete verkar konstant och fan vet vad dom håller på med men klart verkar det aldrig bli. Knappt man gör reveljen för allt oljud. Land If Sound, -är det det som LOS betyder eller? Man undrar ju om någon dött för bövelen när man återvänder till ett varuhus i Sverige.

Den här gången fick det bli ett finare hotell med seriöst tilltaget poolområde för min del. Jag brukar klara mig med ganska enkel logi men har nu närhet till havet och en frukostbuffé som inte är av denna värld. Hugger gärna in bland delikatesser som parmaskinka,.goda ostar, bacon och ägg som tillverkad efter mina önskemål av kockar som bara står och väntar på något att göra. Dessutom har dom det godaste kaffe här som jag smaksatt i hela mitt liv. Det är någon typ av maskin dom har förmodligen från Schweiz eller så. Frukost betyder Farangmat för mig sen blir det pat grapbaow med kai daow till lunch. Saknar inte markan direkt ;-)

Ja den var bra. Men saknar du inte Elviras kaffe, vem snyltar du nu hos? Du slipper kanske 91 och 87 dock!? ;D ;D ;D

Sköt om dig nu annars ser kapten till att du hamnar i kroken, bilder emotses snarast för bövelen!! ;)

Jag tänkte lägga in en del bilder sen när jag kommit hem. Tänkte ändå försöka lägga ut en telefonbild här så ni ser hur j-t jag har det här he he he... Det kanske blir fler bilder strax ifall det fungerar.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Visa bilaga 17949

Stiligt värre!! Furir Revär :thumbsup: :thumbsup:

Men du får se upp för 87:ans tilltag, så du inte behöver uppsöka Dr Krank efter hemkomst ;) ;)

Jo-be

ser bra ut furiren så in me lite bilder från nattlivet nu o skulle du gå till soi katoi så hälsa Göran på Boom Boom bar från micke glimt min före detta chef

hehe bra namn på vägen in till Göran,det är ju smockfullt med katoyer på vägen in dit.

Thaimat är så gott och det finns det massor av här i Thailand har jag kommit på. Dock konstaterar jag att...

Om man går in på en thailändsk restaurang och beställer thailändsk mat på thailändska språket och dessutom säger att man vill ha maten "pett maak maak" så får man till en ganska hög grad skylla sig själv ifall magen får en chock och rasar samman fullständigt. Det har nog hänt fler än mig kanske. Nu ska jag ut och shoppa lite men återkommer med löpande rapporter om livet här på denna halvö...

Det är lite si och så med internettillgången här på denna ö men just ny verkar det fungera :-)

Tog mig ner till södra spetsen av ön för att göra det jag kom hit för. Jag fick lite hjälp med att ta nedanstående bildbevis. Som möjligtvis framgår med önskvärd tydlighet saknas inte mycket i livet nu he he he. Om Gyllenkrok läser detta kan jag meddela att jag supit bort kronans pälsmössa så det blir till att skriva en AFSE på den. (Anmälan om Förlorad/Skadad Egendom) :-P

För de som tror att jag inte åstadkommit något av värde under gårdagens utövande kan jag meddela att jag lärt mig skilja på glai ไกล och glai ใกล้ nu. Inte bara uttalsmässigt utan nu sitter det där så man slipper tänka. Har varit besvärad i flera år över att inte kunna skilja de två olika betydelserna åt även om jag kunnat skilja på orden. Skulle gärna vilja ha ett enskilt samtal med den person som fick den ljusa idén att införa dessa två små ord i det thailändska språket som irriterat mången Farang :-)

Visa bilaga 17995

Magsjuk men har nu fixat medicin. Osäker på orsaken. Jag har inte kunnat göra så mycket sista tiden men hoppas må lite bättre idag. Ett par koppar kaffe och lite utsikt gjorde mig på bättre humör! Det där med att ta lite bilder på nattlivet låter frestande... Jag har ju långa linsen med mig...

Ingen lång utläggning idag tyvärr... :-)

Visa bilaga 18091

Tack för dagens rapport, furir! Hoppas att magsjukan ger med sig nu för bövelen. Det är ju kass att hållas på rummet och se ut som en babian där bak.

Utsikten är inte illa, bättre än min här hemma. :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
29
Visningar
3 K
จิมมี่ พายุหิมะ

Tillbaka
Topp