Min resa till Phuket började med tåget till köpenhamn. Inget speciellt hände, kom fram till Kastrup 2 timmar före avgång och jag hade ju redan checkat in via nätet dagen innan. När jag passerat gaten hände det före mig underliga att 2 danska flygplatspoliser dök upp från 2 olika håll. Nu blev det frågestund och det är ju alltid roligt att någon intresserar sig för vad jag har för ärende i LOS... Blev bara lite överraskad av myndigheternas plötsliga intresse och efteråt blev jag lite fundersam varför jag blivit utvald, tänkte på saken och surnade faktiskt till lite. Därefter ville de ha reda på hur mycket pengar jag hade. Vafalls! Ville inte bråka med dom men plockade skyndsamt upp min plånbok sprängfylld med thailändska 100-baht-sedlar som jag bläddrade med likt en kortlek och sen stoppade jag undan plånboken. Är det thailändska baht frågade polisen utan att veta att jag kanske endast visat dom runt 10000 baht i småsedlar. Ja svarade jag förnöjsamt. Fan, jag har ju mitt ica-kort tänkte jag, vad spelar det för roll hur mycket fast man har med sig. Dessutom klarar jag mig ganska bra i thailand numera. Är fortfarande lite sur över den tvivelaktiga äran att bli utvald för denna frågestund, jag var ju både hel och ren, nyrakad och nykter...