Sänkta pensioner 2014

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Pensionsmyndigheten skickar nu ut meddelande om att den allmänna pensionen i år sänkts med 2,7 % .. Anledningen är att pensionerna följer den ekonomiska utvecklingen i Sverige . Som läget nu är så betalas det ut mer än vad som kommer in,allt enligt pensionsmyndigheten ..
dvs fler pensionärer så slantarna räcker inte till ..... precis detta jag väntat på ..........

Undrar varför inte slantarna räcker , finns ju knappast fler gamla dvs +65 Etniska Svenskar(obs accepterat utryck ) nu än förut ,snarare så är det fler unga sk. förtida pensionärer samt även nyanlända familjeanknytna pensionärer som aldrig jobbat ihop nån pension..

Gläds bara åt att de som nu accepterar detta vansinne kommer att få vara utan helt ::)

"Phonta " sa:
Pensionsmyndigheten skickar nu ut meddelande om att den allmänna pensionen i år sänkts med 2,7 % .. Anledningen är att pensionerna följer den ekonomiska utvecklingen i Sverige . Som läget nu är så betalas det ut mer än vad som kommer in,allt enligt pensionsmyndigheten ..
dvs fler pensionärer så slantarna räcker inte till ..... precis detta jag väntat på ..........

Undrar varför inte slantarna räcker , finns ju knappast fler gamla dvs +65 Etniska Svenskar(obs accepterat utryck ) nu än förut ,snarare så är det fler unga sk. förtida pensionärer samt även nyanlända familjeanknytna pensionärer som aldrig jobbat ihop nån pension..

Gläds bara åt att de som nu accepterar detta vansinne kommer att få vara utan helt ::)
Men sinkskatten sänktes med 5 procent så du fick mer pengar att spara.Du lovade ju att inte skriva mer på detta forumet.Har du redan glömt det?Det är inte lätt att bli gammal. ;D

Kan nog ta det , ingen fara med det ,bara förbannat tråkigt att konstatera att de jag åsyftade genast slutade skriva sina provocerande inlägg då jag lade ner det hela..

Sen har det fa....n inte hänt mycket här . Risk för att forumet självdör om ingen hittar på nya samtals/diskussionsämnen ;)...l Är inte äldre än att jag att jag fortfarande tänker och tänker framåt, det verkar ju inte Sveriges väljarkår vara , att acceptera Sveriges ekonomi körs i botten för att ingen vågar sticka ut hakan och säga , NU RÄCKER DET FA.... I MEJ ;D.. Nä då blir man halshuggen av "fjantmedia" som tillex Aftonhor......n .
Undrar hur mycket den "logiskt tänkande delen av Sveriges befolkning tål..

Det börjar ju jäsa överallt i Europa, samt även i Thailand , även här handlar det om värderingar samt om religion .

Om många pensionärer tar med sig sin pension till andra länder och handlar där så säger det ju sig själv att pengarna tar slut i Sverige. Om man får lön/pension/bidrag i Sverige och använder pengarna i Sverige så får ju Sverige en bättre ekonomi.

"Kycklingen " sa:
Om många pensionärer tar med sig sin pension till andra länder och handlar där så säger det ju sig själv att pengarna tar slut i Sverige. Om man får lön/pension/bidrag i Sverige och använder pengarna i Sverige så får ju Sverige en bättre ekonomi.
Vore intressant med en siffra hur mycket som betalas ut i pension till invandrare som flyttat hem igen.

"bson " sa:
Vore intressant med en siffra hur mycket som betalas ut i pension till invandrare som flyttat hem igen.

Ja och satt den siffran sen i relation till utvandrade Svenskar, dessutom kycklingen sa betalar jag 31 % skatt pa min pension, varfor ,jag bor ju inte ens i landet ,sr utskriven..Betankt det sen ,att dessa slantar har jag jobbat ihop under 47 ars arbete, varje dag har det rullat in "vita slantar

"bson " sa:

Den verklig frågan är nog att hur många av dessa är fortfarande i livet, trots att pensionerna fortfarande kommer på kontot. Glöm sedan inte bort alla andra typer av pensioner som betalas ut till Fd Swe i södra EU

"Långeman " sa:
Den verklig frågan är nog att hur många av dessa är fortfarande i livet, trots att pensionerna fortfarande kommer på kontot. Glöm sedan inte bort alla andra typer av pensioner som betalas ut till Fd Swe i södra EU
Det var mer förut att dom betalade ut pensionen till utlandet utan att veta om vederbörande levde. Nu ska man lämna in levnadsintyg varje år som ska godkännas av myndigheten i det landet man bor i.

Obegripligt att pensionerna sänks, man har ju läst om dessa tusentals penningmaskiner till flyktingar som kommer till Sverige i månaden, borde ju med hjälp av dessa vara möjligt att höja pensionen ist för att sänka, allt detta enl sjuklövern!

Är väl lika bra att man flyttade utomlands blev skattebefriad och börjar pensionsspara själv för när det är dags för en annan att pensionera sig så är väl frågan om man kan leva på det man får om man får något.

Det kommer art bli svårt att prissätta SEK Inom något år. Själv tror jag PA den kinesiska REN MIN BI.

"Farang53 " sa:
Det var mer förut att dom betalade ut pensionen till utlandet utan att veta om vederbörande levde. Nu ska man lämna in levnadsintyg varje år som ska godkännas av myndigheten i det landet man bor i.

Hur lätt är det inte att fuska med detta om man vill, lättare än att gå över gatan

"Phonta " sa:

Tack for de kloka inlagget...Sa fort en asylant fatt PUT kan man ta aldre anhoriga till Sverige och manga kommer och far da garrantipension pa ca 5500kronor plus bostadsbidrag, - sammantaget med "integrationscirkusen" kommer detta att innerbara att Sverige som valfardsstat inte finns inom 10-20 ar framat.
Betank att Sverige idag inte har foretag som Eleckrolux och Saab, Volvo....Politikerfralset ar storst och bast pa en asylinvandringspolitik som kostar gigantiska slantar, aven EU kostar och innebar bara att det kommer att ga snabbare utfor.
POLITIKERFRALSET kommer aldrig att andra installning, som en typisk svensk styrelse dar man haller fast vid EN LINJE, ingen vagar ga emot, da blir de utfrysta. Detta haller tills statens kassakista ar tom och den dagen kommer snabbare an vi forstar idag. Alliansen har fort en usel politik med enda mal sankta skatter, inga VISIONER for Sverige, det har heller inte S. - inte annat an mer bidrag at alla hall, men man vill anda aterfostatliga skolan som Bjorklund kort i botten, - en bra skola ar ett lands/nations hela framtid, nu ligger den under gambias niva.
Undrar om inte befolkningen nagon gang maste vakna upp, undrar nar de inser vilka gigantiska kostnader invandringspolitiken graver i svenska statens kassakista,- inga andra nationer tar emot manniskor och ger dem bidrag livet ut eller pensioner direkt utan att de arbetat en enda dag i landet, - BARA SVERIGE GOR DET!! :-[

Jamen felet var ju att ingen tog tillfället 1967 och sköt Palme när han invigde Tingstadstunneln.

"derPanzerHerring " sa:
Jamen felet var ju att ingen tog tillfället 1967 och sköt Palme när han invigde Tingstadstunneln.

Pensionerna dödade HSB då han tömde pensionssystemet med ett så kallat lån. Pengarna har aldrig återförts, trots att detta var folket pengar och inte statens.
Konstigt att ingen har hjälp honom som man gjorde med Palme

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp