Jag drar snart till Thailand på min första longstay som nybliven pensionär. Första månaden kommer jag att tillbringa en del tid i Rangsit. Jag har ingen erfarenhet av Rangsit och undrar om någon här vet något om området. Hur är det att bo där, finns det något nöjesliv eller är det centrala Bkk som gäller. Jag har googlat men hittar inte så mycket.
Jag stannar 7 månader i Thailand och eventuellt blir Rangsit där jag kommer att bo under tiden men har inte bestämt mig än. Hur är kommunikationerna in till Bkk, ja det är många funderingar jag har.
Anledningen till att jag funderar på att bo där är billigt boende och förhoppningsvis bättre luft att andas jämfört med centrala Bkk.
Hoppas att någon här har erfarenhet och kunskap om Rangsit.
Jag stannar 7 månader i Thailand och eventuellt blir Rangsit där jag kommer att bo under tiden men har inte bestämt mig än. Hur är kommunikationerna in till Bkk, ja det är många funderingar jag har.
Anledningen till att jag funderar på att bo där är billigt boende och förhoppningsvis bättre luft att andas jämfört med centrala Bkk.
Hoppas att någon här har erfarenhet och kunskap om Rangsit.